OT Sorry
mut oli pakko tarttua noihin jokkis aikoihin.
Jokkis alastaro -08
PS. Itse en ole ajanut kuin suoraa tietä satulassa kuin tatti istuen
Niin? Nyt meni pointtisi kyllä ohi. En ymmärrä mitä tarttumista tuossa oli?
Sitä vaan että ei niitä 1.23 vetäjiä ole ollut, eikä ole kovin montaa jokkiksessa. Sain vaan tekstistä sen kuvan että ihan normi hommaa noi 1.23 ja rapiat.
Eikö ollut? Koska tekstissä oli mukana kaikkien suosima pikku hymiö, se oli pieni murjaisu vain. Osa näköjään otti tuonkin tosissaan, mutta sehän tietysti täysin ymmärrettävää.
Voin kertoa sinulle Pena yhden pikku vinkin. Kun ajan radalla, ajan aika varovaisesti. Tästä olkoon esimerkkinä vaikka se, että takana on 448 ratapäivää ja 17 kilpailulähtöä ja vajaa 10 vuotta. Kertaakaan en ole kaatunut, en kisassa, en kouluttajana, en harjoituksissa, en aika-ajossa.
En myöskään kovin helposti tee virheitä ilmoittaessani kierrosaikoja, etenkään jos kyse on omista järjestämistämme kisoista. Annoin tuossa vielä vähän syöttiä ja Garsekin antoi suorastaan vastauksen, mutta silti jaksat ämpyillä. Seuraavan kerran kun lähdet opintielle, niin osta pena liisi teroitetut kynät.
Jatkossa kun yrität olla näppärä ja näpäyttää, niin teepä taustatyösi vähän tarmokkaammin, muutoin seuraa vastanäpäytys tai ehkä sarja joka suunnalta.
Jotta pysytään varsinaisessa aiheessa, niin minun tapauksessa (kuski 183, liian vanha, n. 80 kg), pyörä vakio R6R johon vaihdettu/lisätty vain kuitukatteet, tarrat, maalia, ohjausiskari ja jalkatappisarja ja ajat tuolla liki mummoluokassa, homma toimii erinomaisen hyvin mainitsemillani rengaspaineilla kyseisillä renkailla. Ajotyylini on erittäin varovainen ja siitä osoituksena pystyssä pysyminen vaikka olen ajanut eteen kaatuneen yli tai on tullut päälle ajetuksi.
Tähän keskusteluun ei ole vielä tietääkseni osallistunut yhtään alan kiistatonta ammattilaista vaan meitä enemmän tai vähemmän kokemattomia harrastajia ja siksi perustelutkin lähdeviittauksineen aika amatöörimäisiä. Yhden alan kiistattoman ammattilaisen kanssa keskustelin jousituksista. En ymmärtänyt mitään, eikä hän ymmärtänyt kysymyksiäni. Tasoeromme niin taivaallisen suuri. Hänen meriittinsä MotoGP-luokasta ja sen osa-alueen vastaamisesta. Liikennevakuutusväittelyyn löytyy sentään niin koulutuksen ja kokemuksen puolesta substanssia, joten siihen palattakoon ja voin vängätä aiheesta vaikka väitöskirjatasoisten tietäjien kanssa. Tällä sektorilla mennään mutulla ja tuo mutuni on se, että Pirellin Diablo Supercorsa toimii minun pyörässä minun vauhdeilla Suomen radoilla meidän kisoissa erinomaisen hyvin lämminpaineilla (lämppäri) 1,55-1,65. Ajon jälkeen paineet 1,70-1,80 (vastaavalla mittarilla mitattuna). Onko näin sitten käytettäessä 16,5" vanteita Britannian radoilla Superbikella, en tiedä. En aja siellä, en aja kilpaa Superbikella eikä vannekoko ole 16,5".
Muutama sata ratapäivää niin tonnisella kuin kusiaisella ajettuani uskallan mutupohjalta heittää, että rengas elää, kuluu ja kuolee eri tavalla kusiaisen kuin tonnisen alla. Kilpaa en ole vielä ajanut Superbikella, saa nähdä jos vaikka 2010 tai myöhemmin ajan. Otan sitten kantaa siihen.
Jukka