• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rekan perässä ajaminen ???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jmj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tossa ajelin 3tietä tampereelle, ja saavutin rekka letkan. No ennen parkanoa pääsin kaikkien edelle (ohituskaista), paitsi yhden. Siinä rupesin miettimään foorumi keskustelua rekan pyöränpintojen irtoamisesta, ja jätin väliä riittävästi ja siinä sitten huomasin jotain välkehtivää rekan pyörissä kuskin puolella, ja siiryin itse vasemmalle ja ei aikaakaan kun iso lumilapio viuhahti metrin päästä oikealta ohi
crazy.gif
. Miettimään sitä jäi hetkeksi että jos olisi osunut.Rekka huomasi kyllä tilanteen ja ajoi heti tien sivuun, itse jatkoin matkaa "pumpun spurtista" huolimatta. Ps. En jää enää rekan perään ajeleen
sport05.gif

AIKA PAHA - JÄTKÄLLÄ OLI TUURIA!!
...eihän tuossa olisi ehtinyt tehdä yhtään mitään jos ois kohdalle sattunut. Itse olisin ehkä jäänyt toimittelemaan sen rekkakuskinkin kanssa, ei oo varmaan silläkään ihan helppoa kun huomasi miten lähellä oli jonkun hengenlähtö.

On tää vaarallista harrastelua loppujen lopuksi
sad_orig.gif

JOVAIN KAIKKEA LENTÄÄ...!
sport05.gif

Keväisin saapi olla tarkkana kans ko katoilt net puottelee lumipakkui ja jäätä sit kans, eli aina ohi kun pääsee tai sitten runsaasti väliä ! Sama on tilanne kun tulevat vastaan.

Pahin tilanne on se että JOS ajelet rekan peräss ja toinen tulee vastaan jolloin kohtaavat (suuret) ilmavirrat iroittelevat molemmista rekoista noi lumi- ja jääpaakut suoraan tielle ja syliisi!

Irtoavat pyörät ja muut kettingit, kuormaliinat yms. sälä on kaikki pahoja kun hollille sattuu....

Ei se rekkamiäs välttämätä huomaa jos vaikka pari pyörää siitä irtoo ja mitäs sit vaikka huomaisiki, mahdollinen vahinko on jo mahdollisesti tapahtunu !

Pysytään siis kaukana noista, myös tekin jotka ajatte siin peesissä kun se säästää polttoainetta....
sport05.gif

lt6.jpg

Eilen näin erikoisen tilanteen kehäykkösellä, kun länteen päin ajavasta henkilöauton peräkärrystä lähti lentoon kolme tai neljä styroksi levyä. Siellä sitten jarruteltiin kilpaa.. Itse ajoin toiseen suuntaan.
Ei kiinnostais saada sellasta renkaan alle..

Huh! Tosi hyvä säkä! Kyl vois tollasessa tapauksessa olla tupakkilakko katkolla, tai ainakin menis pieni tovi tien pientareella rauhottumiseen!
bowdown.gif

Lumilapio on kyllä paha.
Itse jumiuduin 8 tiellä betoniauton perään kun vastaantulevia oli jatkuvasti. Yhdessä ylämäessä betoniauto sitten jarrutti reippaasti kun eteen osui traktori ja sitten lensi aikamoinen betonimälli, oisko ollut ylikuormaa? Onneksi ei tullut ihan täysosumaa kohdalleni, sepeli kyllä ropisi hetken päälle mutta selvisin säikähdyksellä. Kunnon hajurako noihin tästä eteenpäin.

Kummasti se muuten pistää ajattelemaan. Aina pitää olla valmis vaikka mihin kun pyörällä ajaa.

Itselläni on ollut mieleenkiintoinen viikko. Ajelin Porvoossa Kaarenkyläntietä ja edessäni oli valkoinen Nissan Sunny, veikkaan vuosimalliksi kahdeksankymmenen loppupuolesta. Tämä auto pisti vilkun päälle vasemmalle, ja lähti kääntämään vasemmalle. Lähdin ohittamaan autoa oikealta kuten pitää, ja yhtäkkiä, varoittamatta yhtään tämä päätti sittenkin kääntyä oikealle, ja silloin tuli kiire. Oli pakko avata hanat kunnolla että ehdin alta pois
mad.gif

Noh, ei mennyt kun pari päivää, taas Porvoossa, niin edessäni ajoi punainen mondeo, jossa kaksi nuorta pojankloppia. Tultiin T-risteykseen, ja mondeo pisti vilkun vasemmalle, ja ryhmittyi. Minä pistin vilkun oikealle, ja lähdin ajamaan, tasa-arvoinen risteys kun oli. Yhtäkkiä mondeo päättikin lähteä oikealle, ja leikkas suoraan mun eteen. Ei muuta kun liinat kiinni, ja töötän päälle makamaan. Pojat vaan nauroi mulle, vaikka siinä oli törmäys LÄHELLÄ...Se pieni lapsi sisälläni heräsi, ajoin auton kiinni, kuljettajan ikkunan viereen, ja lämäsin keskarin sivulasiin, ja kohti auringonlaskua...Tiedän, todella kypsästi tehty, mutta vitutti taas niin armottomasti, ja sitten kun dorkat vaan nauro kun olin perä ilmassa jarrutuksesta...
veryangry.gif

Lentelee sitä tavaraa muistakin ajoneuvoist akuin rekoista. Taisi olla pari vuotta sitten Turussa kun väistelin pakettiautosta lentänyttä hodarikärryä.

Ja tuttavani kertoi, että ajaessaan autolla mopon perässä silmille tuli makuupussi + alusta + muuta sälää ja kuorman ympärillä ollut jätesäkki. Kyllä mopoilijatkin osaavat kiinnittää huonosti kuormaa. Ja onpa itselläkin lennellyt tavaraa tielle, kun vienyt kaatopaikalle auton peräkärryssä roskia.

Kaveri ajeli kans mopolla aukinainen reppu selässä toistasataa ni perillä oli vain tyhjä reppu. unohti laittaa vetoetjun kiinni.
Repussa oli paitoja, pikkuhousuja ja yms.

JOVAIN KAIKKEA LENTÄÄ...!
sport05.gif

Keväisin saapi olla tarkkana kans ko katoilt net puottelee lumipakkui ja jäätä sit kans, eli aina ohi kun pääsee tai sitten runsaasti väliä ! Sama on tilanne kun tulevat vastaan.

Pahin tilanne on se että JOS ajelet rekan peräss ja toinen tulee vastaan jolloin kohtaavat (suuret) ilmavirrat iroittelevat molemmista rekoista noi lumi- ja jääpaakut suoraan tielle ja syliisi!

Irtoavat pyörät ja muut kettingit, kuormaliinat yms. sälä on kaikki pahoja kun hollille sattuu....

Ei se rekkamiäs välttämätä huomaa jos vaikka pari pyörää siitä irtoo ja mitäs sit vaikka huomaisiki, mahdollinen vahinko on jo mahdollisesti tapahtunu !

Pysytään siis kaukana noista, myös tekin jotka ajatte siin peesissä kun se säästää polttoainetta....
sport05.gif

lt6.jpg
Komia on mopo...

Huomio eiliseltä 50 km:n matkalta: 2 rekan rengarikkoa, toinen kehä III:lla, toinen Hki-Tre moottoritiellä. Edelllisenä päivänä niitä ei vielä ollut. Että kyllä niitä sattuu ja tapahtuu. Watch out.  
crazy.gif

Huomio eiliseltä 50 km:n matkalta: 2 rekan rengarikkoa, toinen kehä III:lla, toinen Hki-Tre moottoritiellä. Edelllisenä päivänä niitä ei vielä ollut. Että kyllä niitä sattuu ja tapahtuu. Watch out.
crazy.gif
Jep, enpä halua olla vieressä kun rekan rengas räjähtää. Aamulla töihin tullessa oli taas sellainen lautakuorma peräkärryssä että huhhuh, toivottavasti pääsi ehjänä perille ilman tielle tippuvaa puutavaraa...

Tarpeeks ärsyttäviä ovat jo nuo maa-ainesta kuljettavat kuorma-autot, joista aina lentelee pieniä kiviä/soraa perässä ajajan päälle. Aina vetäsen ohi ja nopeasti, jos voin.

Mutta eip oo vielä lumilapioita pitänyt väistellä...huh
omg.gif

Minusta ainakin saa mennä ohi heti ja lujaa muttei sitten jäädä eteen käkkimään kuten eräs mopoilija teki
mad.gif

Tulipa mieleeni eräs kerta kun ajoin VT3:lla onnekseni kuorma-autolla kun ohi pyyhkäisi kiviauto jonka renkaiden välistä tuli kymmenkunta kiveä keulaan. Pauke oli hirvittävä ja tuulilasi halki, ei muuten kaverin vakuutus maksanut sitä vahinkoa
033102ass_1_prv.gif

Eli ei jäädä siihen taakse roikkumaan eikä tietenkään vierelle, kuolleeseen kulmaan johon sopii isokin pakettiauto
crazy.gif

Back