Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tyypillistä touhua... Entinen gixu oli siellä viime vuonna korjattavana reilun 3kk lippojen jälkeen...([Repe sanoi:@ Elo. 17 2006,17:11)]RM heinolla se on osia odottelemas jaappanista saakka ja kun osia tulee millon sattuu niin sitten ei olekkaan huollon puolella aikaa heittää pyörää nippuun ihan hetiKehtaako udella missä mopo korjattavana, ja mikä siinä noin kauan kestää?([Repe sanoi:@ Elo. 16 2006,17:43)]En taida uskaltaa tulla ku vieläkin mopo pajalla botnian reissultaTaidan saaha ajoon just 1.9
lähes 3kk siinä sit meniki keskellä kuivinta kesää sataan vuoteen![]()
![]()
![]()
Eiköhän se järjestySaanks mä pikaiset ajolinjaopetukset nopeessa ryhmässä joltain? Meinaan ekaa kertaa tuolla radalla (ja uudella oudolla pyörällä), eikä kilvettomällä pääse "reenaamaan" muihin ryhmiin. Ei tarttis olla alkuun ainakaan jaloissa...![]()
Great! Tosiaan kun alkuun saa tzekattuu jonkun perässä nuo ajolinjat ees jotenkin, niin tulee loppupäivästä jo aika paljon mukavempaa kun pystyy vauhdikkaammin ajamaan. Eikä ajolinjojen hausta johtuvat mahdolliset poukkoilut häiritse muitten rälläystäEiköhän se järjestySaanks mä pikaiset ajolinjaopetukset nopeessa ryhmässä joltain? Meinaan ekaa kertaa tuolla radalla (ja uudella oudolla pyörällä), eikä kilvettomällä pääse "reenaamaan" muihin ryhmiin. Ei tarttis olla alkuun ainakaan jaloissa...![]()
![]()
Jos haluat varmistaa että ehdit hyvin opastavan perässä niin voin jeesata, mut jos oikeesti haluat jotain oppia kannattanee kysyä joltain oikealta rataletulta..
Sitten siellä radalla meet vaan nykimään kaveria hihasta
Ratalettu=Rataa ahkerasti ajava nainenGreat! Tosiaan kun alkuun saa tzekattuu jonkun perässä nuo ajolinjat ees jotenkin, niin tulee loppupäivästä jo aika paljon mukavempaa kun pystyy vauhdikkaammin ajamaan. Eikä ajolinjojen hausta johtuvat mahdolliset poukkoilut häiritse muitten rälläystäEiköhän se järjestySaanks mä pikaiset ajolinjaopetukset nopeessa ryhmässä joltain? Meinaan ekaa kertaa tuolla radalla (ja uudella oudolla pyörällä), eikä kilvettomällä pääse "reenaamaan" muihin ryhmiin. Ei tarttis olla alkuun ainakaan jaloissa...![]()
![]()
Jos haluat varmistaa että ehdit hyvin opastavan perässä niin voin jeesata, mut jos oikeesti haluat jotain oppia kannattanee kysyä joltain oikealta rataletulta..
Sitten siellä radalla meet vaan nykimään kaveria hihasta...![]()
edit: Toi "ratalettu", onko se niitä joka on täräyttäny pöpelikköön radalla?![]()
Enpä nyt muista tarkalleen miten se meni, mutta uskon että Make80 ja Anna voivat ratalettuilusta kertoa lisääRatalettu=Rataa ahkerasti ajava nainenGreat! Tosiaan kun alkuun saa tzekattuu jonkun perässä nuo ajolinjat ees jotenkin, niin tulee loppupäivästä jo aika paljon mukavempaa kun pystyy vauhdikkaammin ajamaan. Eikä ajolinjojen hausta johtuvat mahdolliset poukkoilut häiritse muitten rälläystäEiköhän se järjestySaanks mä pikaiset ajolinjaopetukset nopeessa ryhmässä joltain? Meinaan ekaa kertaa tuolla radalla (ja uudella oudolla pyörällä), eikä kilvettomällä pääse "reenaamaan" muihin ryhmiin. Ei tarttis olla alkuun ainakaan jaloissa...![]()
![]()
Sitten siellä radalla meet vaan nykimään kaveria hihasta...![]()
edit: Toi "ratalettu", onko se niitä joka on täräyttäny pöpelikköön radalla?![]()
![]()
Mut Pat varmaankin tarkoitti yleisesti rataKETTUja![]()
Yesh!Esalainen lingottu Athenen mökkiin.Miltä näyttäis toissijaisen kohdalta tilan suhteen, meinaan jos ei täyttyis järjestävän taholta kokonaan..?Täs ois tarjolla kännissä tasapainen helvatasti kuorsaava jurtti joka haluis nähdä ja kokea radan kauhut kuin ylämaan leirin tunnelmankin?![]()
![]()
Yesh!Esalainen lingottu Athenen mökkiin.Miltä näyttäis toissijaisen kohdalta tilan suhteen, meinaan jos ei täyttyis järjestävän taholta kokonaan..?Täs ois tarjolla kännissä tasapainen helvatasti kuorsaava jurtti joka haluis nähdä ja kokea radan kauhut kuin ylämaan leirin tunnelmankin?![]()
täytynee alkaa ettii ilmastointiteippii jostain...?![]()
![]()
EAK:ita on varauksessa 2. Voi olla että tulee molemmat, voi olla että vain 1, mutta 1 joka tapauksessa, joten mukaan vaan.Kai sinne on VARMUUDELLA tulossa myös EAK-kouluttaja paikalle?!!
Muuten en kyllä lähde urheileen/ajaan vakuutusteknisistä syistä..![]()
Mikä ihme siinä on että osa ihmisistä ajattelee vain vakuutuksen korvausta jo ennen rata-ajoa... Eihän sinne mennä ylittämään omia ajotaitoja tai mopon rajoja... Se on ajoharjoittelu tapahtuma jossa pitäisi keskittyä ihan muihin asioihin kuin koviin nopeuksiin jossa sitten taidon puutteen vuoksi sattuu ja tapahtuu... Ennemin siten että kaikilla on voimassa se pakollinen liikennevakuutus (myös kilvettömät) jolloin jos sattuu ja tapahtuu jotain mihin itse ei voi vaikuttaa (toinen törmää) niin ei tarvii murehtia omasta hoidosta ja mopon korjauksesta...EAK:ita on varauksessa 2. Voi olla että tulee molemmat, voi olla että vain 1, mutta 1 joka tapauksessa, joten mukaan vaan.Kai sinne on VARMUUDELLA tulossa myös EAK-kouluttaja paikalle?!!
![]()
Tuskin kukaan mopoaan tahallaan kaatamaan menee. Mutta "Murphy-herra" voi iskeä silti. Kaikkeen ei voi nätilläkään ajolla valmistautua. Vaikka Ahvenistolla esim. oli kerran radalla ajellessani jänis juoksentelemassa varikonmäessä. Ajat sen päälle vahingossa (juoksee salamannopeasti eteesi ennenkuin ehdit reagoida)-> vedät lipat -> kasko korvaa, pelkkä liikennevakuutus ei. Varmuuden maksimointia!Mikä ihme siinä on että osa ihmisistä ajattelee vain vakuutuksen korvausta jo ennen rata-ajoa... Eihän sinne mennä ylittämään omia ajotaitoja tai mopon rajoja... Se on ajoharjoittelu tapahtuma jossa pitäisi keskittyä ihan muihin asioihin kuin koviin nopeuksiin jossa sitten taidon puutteen vuoksi sattuu ja tapahtuu... Ennemin siten että kaikilla on voimassa se pakollinen liikennevakuutus (myös kilvettömät) jolloin jos sattuu ja tapahtuu jotain mihin itse ei voi vaikuttaa (toinen törmää) niin ei tarvii murehtia omasta hoidosta ja mopon korjauksesta...EAK:ita on varauksessa 2. Voi olla että tulee molemmat, voi olla että vain 1, mutta 1 joka tapauksessa, joten mukaan vaan.Kai sinne on VARMUUDELLA tulossa myös EAK-kouluttaja paikalle?!!
![]()
Kyllä minä ajattelen ennen mopon liikenteeseenkään ajoa vakuutusturvaa, vaikka en liikenteeseen ole menossa kaatumaan. Parempi selvittää etukäteen kuin itkeä jälkikäteen kun joutuukin kaivamaan 15ke omasta lompakosta onnettomuuden sattuessa.Mikä ihme siinä on että osa ihmisistä ajattelee vain vakuutuksen korvausta jo ennen rata-ajoa... Eihän sinne mennä ylittämään omia ajotaitoja tai mopon rajoja... Se on ajoharjoittelu tapahtuma jossa pitäisi keskittyä ihan muihin asioihin kuin koviin nopeuksiin jossa sitten taidon puutteen vuoksi sattuu ja tapahtuu... Ennemin siten että kaikilla on voimassa se pakollinen liikennevakuutus (myös kilvettömät) jolloin jos sattuu ja tapahtuu jotain mihin itse ei voi vaikuttaa (toinen törmää) niin ei tarvii murehtia omasta hoidosta ja mopon korjauksesta...
Katsokaa Kurikasta sellainn paikka kun Pitkämöranta Camping. Ollaan menossa sinne MP porukan kanssa 2-3.9 kun meillä on Botniaring:llä varaus su 3.9.Varasin sitten itselleni ajovuoron, ja maksankin sen heti jos tiedän saavani majoituspaikan. Hevostila ei oikein "nappaa", ts. en halua olla rauhassa..![]()
Ne kaadot mitä olen nyt kahtena kuluneena vuotena nähnyt ovat johtuneet (poislukien yksi) omasta ajattelemattomuudesta. Hitaassa ja keskinopeassa ryhmässä yleisin tilanne josta lähdetään on liian suuri kaarteeseen tulo nopeus, toinen on liian paljon kuskeja tulossa yhtäaikaa samaan kaarteeseen (liian pieni turvaväli) joka sitten aiheuttaa jarrupaniikin ja etusen alta. Nopeassa ryhmässä sitten noita kaatumisia sattuukin eri syistä ja ainakin minun päivilläni yleensä vain kilvettömille. Vaikka osallistujat kirjoittavat vastuuvapautus lapun niin ei se sulje pois järjestäjältä sitä että noihin turvaväleihin voi puuttua, samoin juuri tuon edelilsen aiheuttavaan suorilla kaikki irti laitteista ajamiseen ja sitten kaarteet mennään taluttamalla. Monelle käy se ikävä asia, että varikon portilla pannaan ne aivot stand by tilaan ja ajatus ei ole mukana ajamisessa. Monilla tämä sama sitten siirtyy tuonne maantiellekkin... valitettavastiKyllä minä ajattelen ennen mopon liikenteeseenkään ajoa vakuutusturvaa, vaikka en liikenteeseen ole menossa kaatumaan. Parempi selvittää etukäteen kuin itkeä jälkikäteen kun joutuukin kaivamaan 15ke omasta lompakosta onnettomuuden sattuessa.Mikä ihme siinä on että osa ihmisistä ajattelee vain vakuutuksen korvausta jo ennen rata-ajoa... Eihän sinne mennä ylittämään omia ajotaitoja tai mopon rajoja... Se on ajoharjoittelu tapahtuma jossa pitäisi keskittyä ihan muihin asioihin kuin koviin nopeuksiin jossa sitten taidon puutteen vuoksi sattuu ja tapahtuu... Ennemin siten että kaikilla on voimassa se pakollinen liikennevakuutus (myös kilvettömät) jolloin jos sattuu ja tapahtuu jotain mihin itse ei voi vaikuttaa (toinen törmää) niin ei tarvii murehtia omasta hoidosta ja mopon korjauksesta...
Eihän radallakaan onnettomuudet välttämättä johdu kaahottamisesta jne, voi sitten pienemmissäkin vauhdeissa ottaa lippoja.
Kannattaa selvittää toki. Täytyy vain pitää mielessä ettei se EAK tee tilanteesta välttämättä yhtään sen autuaampaa. Se ettei välttämättä korvata voi aiheuttaa juuri sen turvallisen varovaisuuden tunteen hommaan... Toki jokainen ajaa ja ajattelee kuten itse haluaa...Oli kaatumisen syyt mitkä hyvänsä niin totta helvetissä kannattaa oman vakuutuksen kattavuus selvittää etukäteen.