Kummasti se Piippuz tuo sinun pääsi kaikissa kuvissa vaan hakeutuu sinne ulkokurvin puolelle, vaikka koko muu kroppa seurailee persettä sisäkurviin.
Itse en osaa ajaa, mutta olen antanut itselleni kertoa, että sinne kurviin mennään nyrkki ja pää edellä. Eikö, muut saa kertoa?
Itse olen yrittänyt koluta noita Ahveniston koulutusryhmiä ja on aika helppo olla samaa mieltä kuin TeroT ja vma tuossa edellä. Perusasioita ei voi kerrata liiaksi ja possujunasta pääsee eroon, kun katsoo sopivan välin tai jättää kylmästi suorilla tarpeeksi tilaa eteensä. Mulla on tavoitteena ollut saada chicken stripesit pois Gessun renkaista ja toistaiseksi on näin myös käynyt, vaikka vauhti ei ole päätä huimannutkaan.
Tuo, mitä Scuuba kirjoitti, kirvoitti sellaisen ajatuksen, että pitäisikö kuitenkin hyväksyä joukkoon myös sellainen motoristi, joka todellakin ajaa mutkat körököröä aina ja kaikkialla ja käy radalla vetämässä suorilla kovaa, kun siihen tilaisuuden saa. Onhan sekin kai oma juttunsa. Mitä se oikeastaan kenellekään kuuluu?
edit: J@ck, oletko ollut mukana näissä .orgin "koulutusryhmissä"? Ainakin Apparalla on joka kerta aloitettu po. radan ajolinjojen kertaamisesta. Siis myös possujunan väen kanssa saati muuten. Koskaan ei ole kielletty kysymästä mitään ja aika helppo on ollut saada joku kouluttajista ajamaan perään kollaamaan touhu ja kommentoimaan.
edit 2: nimim. vankkaa tieliikennekokemusta moottoripyörällä jo vuodesta -87.
edit 3: Älä Piippuz vaan ota alkutekstin kommenttiani arvosteluna/loukkauksena. Näen kyllä, että esität kuvasarjan eräänlaisena "kehityskertomuksena" ja tuossa viimeisessähän aletaan jo olla perimmäsisten totuuksien äärellä. Kolmannessa kuvassa hän kylläkin taitaa katsoa kameraan eikä niinkään vahtaa varikkosuoran jälkeisen mutkan ajolinjaa?
Juups, Eihän sitä ihan niin vakavalla otteella näitä foorumijuttuja oteta. Ja ihan tottahan sä huomioit kypärän asennosta.
Sitä vaan, ainakin meikäläinen, tuppaa hukkaamaan tuon syvyys-/etäisyyshahmottamisen jos kovasti päätä kallistaa noinniinkuin sivusuunnassa. Luulenpa että sama juttu muillakin rata-ajelua vain jonkin verran harrastaneilla, tai sitten se on vaan mun ominaisuus...
Ammattilaiset, esim. motogp:ssa pörräilijät, vetää sen verran kylellään ja pää edellä ettei niskassa riitä joustavuutta pitää päätä pystyssä
kyllä siinä ajan kanssa varmaan oppii hahmottamaan linjat kuntoon vaikkei oliskaan silmät vaaterissa.
Noista ns. happipaikoista puheen ollen, omalla pyörällä sellaisia on ollut pari kertaa kadulla ja pari kertaa radalla. Kaverin pyörällä kerran radalla.
Radalla tapahtuneista top-2:
1. - Janne10r:n standard 600-luokan ZX-6r:llä Motoparkissa ajettu lievästä luistosta oikaisu, oman käpälän yliajo, kengänjälki etulokasuojassa, tasapainoilu 2005 200-mailin ajossa.
2. - 2004 rataperseen alussa ajoin Jani Partasen kuskaaman ZX-10r:n perässä ja päätin että kyllähän tuon perässä pysytään. Pikkuhiljaa kovempaa mentiin monta kierrosta kunnes lähtösuoran jälkeisessä 90-oikeassa rouhas vakio alkukäyrästön lämpöpelti, kollektoriputki ja äänenvaimentimen etureuna radan pintaan samaan aikaan polvipalan reiden ja perseen kanssa.
Kierrosajoista muistelen että joskus silloin, suunnilleen samoissa (kuivissa) olosuhteissa ajetussa Free for all -luokan kisalähdössä en olisi jäänyt vakio ZR-7:lla ihan viimeisten joukkoon. Tais olla
tuo 2003 Free For All "All Right" -lähtö.
Tuo viimeinen kappale taitaa kertoa enemmän FreeForAll -luokan silloisesta tasosta.
2008 jokkisluokan B-kisassa vain kolmella kuskilla paras kierros oli yli 1min 21sek. Kehitystä tapahtuu...