Normi ratapäivän hitaan ryhmän ajelu on juuri tuommoista. Sinne mukaan vaan.
Mutku, mutku.. Joteskin vaan tuntuis, että kaipais sellaista - mites tämän nyt selkokielellä ilmaisisi..?
Siis, että esmes. joku ensi alkuun kertois rata-ajelujen teoriaa ilman e.a.k.k. perusasioiden selittelyä. Keskittyisi siis vain ja ainoastaan rata-ajon saloihin. Olisi siinä sitten vetämässä ryhmää, näyttäen miten radalla oikeaoppisesti mennään. Kun sitten alkupalojen jälkeen issekseen ajeltaisiin, niin kouluttaja tsekkaisi ajelua ja antaisi myös asiallista palautetta.
Ei pelkkä hitaaseen (tai mihin vaan) ryhmään osallistuminen ainakaan minua autuaaksi tee, ei siinä välttämättä opi ajamaan rataa oikein. Paljon helpottaisi ja ainakin homma olisi mielekkäämpää, jos siinä olisi joku kokenut kouluttaja, joka tosiaan näyttäisi mallia..
Kerrottakoon vielä, että olen kyllä jonkusen kerran radalla käynyt (en tosin orgin porukoissa), mutta en usko niistä käynneistä olleen juurikaan hyötyä.. Ilman kouluttajaa ja palautetta radalla ajelee vaan niin kuin itsestä oikealta tuntuu.
Jos ja kun kokemusta on muuten melkoisesti, niin mielestäni on aika turha hieroa noita aiemmin mainitsemiani perusjuttuja, enkä taida kaivata kamalasti opastusta mutkapätkillekään.
Ne hieroskelen joka kevät itsekseni ja osaan opastaa vaikka muitakin. Joitain kertoja olen toki vuosien varrella ruosteenpoistokursseilla käynyt.. Vähän turhauttavalta ne vaan tuntuu, koska sieltä ei saa enää oikeastaan mitään uutta.