• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R6 vm. 99 ja 00 erot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Late626SpS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitähän eroja on tosiaan Yamahan R6:sen vuosimalleilla -99 ja -00? Vai onko mitään?
R1:stä tehdas ainakin ilmoitti parantaneensa 150 kohdasta, mitenkähän on R6:sen laita?

Olen hankkimassa tuollaista ja kiinnostaisi tietää kumpaa vai molempia vuosimalleja katsella!

Jeps.

Jotain pieniä eroja on noissa laitteissa, mutta ei mitään isoja. Suurimmat on varmaan värityksessä. Nyt kun tuon oman kilpurin kanssa olen pelannut, purkanut ja kasannut kuin mekanoa viis vuotiaana konsanaan niin olen huomannut että -99 - -02 malliset osat käy ristiin varsin hyvin. Esim. Kansipahvilla ja öljypohjantiivisteillä on samat varaosanumerot -99 ja -01 malleissa. Missään nimessä ei isoista muutoksista puhuta!

Koneessa huomasin sellaisen seikan että kampura ja veivit on -01:ssä lyhyemmät ja mäntä taas 0.5mm korkeampi kuin mitä -99:ssä...

Mut noi on sellaisia pikkuisia detaljee juttuja. Mun mielestä se on se ja sama kumman ostat, jos vaan nosta vuosiluvuista (99-02) löytyy vähän ajettu, sopivan hintainen ja itseäsi mielyttävä laite.

Eroja niissä siis on, mutta niin pieniä että ei välttämättä tee eroa normiajoon.

Parjanin kanssa samaa mieltä.

Erot -99 ja -00 R1:ssä johtunee siitä että R1 aloitettiin valmistamaan -98 (R6 alkoi -99) ja mallithan uudistuu 2v välein, kuten kutosessakin kävi -99/-00 ja -01/-02. Kutosessa muutokset jäivät tosin huomattavasti pienemmiksi kuin ykkösessä.

-99 ja -00 taitaa siis olla täysin sama peli ainoastaan muuttuneella värityksellä.

Kiitoksia vaan nopeista vastauksista. "Ensimmäiseksi" pyöräksi olis tulossa. Kevari oli 16 ja 17 ikäsenä. Ajattelin, että kyllä sitä ilman pyörää pärjää, mutta kun EI niin EI!

Back