• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1200 gs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ve_stone sanoi:
Minkä pituisia kuskeja on GS Adventurella ajanut? Itelle ei vartta kauheesti ole suotu (173cm), niin mietityttää pystyykö sellaisen kanssa elämään. Tässä lähellä ei ole yhtään liikkeissä, että pääsis koittamaan.

itse olen 174cm ja hyvin olen pärjännyt, enkä ole katunut pyörän ostoa vaikka pikkuvikoja omassa onkin ollut jonkin verran

178cm. hieman matalampi penkki ja nyt kokeeksi 1,5cm matalampi alusta. vielä on pystyssä pysytty. myös vakiolla alustalla.

ve_stone sanoi:
Minkä pituisia kuskeja on GS Adventurella ajanut? Itelle ei vartta kauheesti ole suotu (173cm), niin mietityttää pystyykö sellaisen kanssa elämään. Tässä lähellä ei ole yhtään liikkeissä, että pääsis koittamaan.

Minulla pituutta 177 cm.
Normaali ESA jousitus (ei siis madallettua alustaa)
Normaali istuin

Ei ongelmia kadulla eikä maastossa.

Viimeksi muokattu:
GSR600 sanoi:
Minulla pituutta 177 cm.
Normaali jousitus
Normaali istuin

Ei ongelmia kadulla eikä maastossa.

Sama täällä, pl. Olen ehkä 176. Nostin juuri penkin yläasentoon ja matkustusmukavuus parani huomattavasti. Polvikulma pieneni ja nyt penkin pehmustuksiin ottaa takamuksesta sellaisia osia jotka eivät tunnu kipeytyvän. Säästin ehkä uuden penkin ostolta.

Sent from my iPad using Tapatalk

Itse kun olen 190+ niin siinä ei tosiaan ole ongelmia etteikö varpaat ylettyisi maahan. Mutta jos olisi hiukan lyhyempi, voisi seisaaltaan ajo olla luontevampaa, siitäkin huolimatta, että on raiserit.

Ja eikös Gaston Rahierkin ollut enempi paatintapin mittainen, silti pärjäsi vähintäänkin kohtuullisesti.

Hei! Onko kellään aikomus vaihtaa matalampaan satulaan?
Miulla on omassa Gessussa matala satula. Itselle kävisi ehkä normaali korkeus paremmin.
Vuosimalli 2011

Kytkin yhteen R1200R pyörään navin releen kautta tällä tavalla.
Tuota voi varmaan soveltaa muihinkin R1200 pyöriin.
Releen ohjausvirran otin testeriplugin sinivihreästä johdosta.
Käytin hommassa Bilteman relettä, jossa on sulake mukana.
Linkki parempaan kuvaan

Navin kytkentä R1200R_640x360.jpg

Viimeksi muokattu:
Pekkavee sanoi:
Kytkin yhteen R1200R pyörään navin releen kautta tällä tavalla.
Tuota voi varmaan soveltaa muihinkin R1200 pyöriin.
Releen ohjausvirran otin testeriplugin sinivihreästä johdosta.
Käytin hommassa Bilteman relettä, jossa on sulake mukana.
Linkki parempaan kuvaan

Omaan RT:hen piti aikoinaan saada navi ja penkinlämmittimet releen taakse. Ostin Fuzeblockin ja herätteen olisin saanut orkkis navipiuhalla (RT:ssä ja Gessussa ainakin liitin mittariston alla)
http://www.nippynormans.com/fuse-panels/fuzeblock-switchable-fuse-panel
http://www.nippynormans.com/f650gs-...any-garmin-or-tomtom-gps-into-the-bmw-harness

Ajelin miltei koko kesän itse katkaistulla orggis lasilla. Muuten hyvä, mutta plactic dipp maali on aika heikosti kiinni. Itävaltalaisen hotellin painepesuri irroitti jo paloja maalista. Nyt meinasin korvata sen tälläisellä. Onko kokemuksia tuollaisesta? Kuvissa näyttää pidemmältä kuin tämän hetkinen oma design. Siinäkin olisi lyhentämisen varaa. Yksi orggis lasi löytyy vaatehuoneesta, mutta ajattelin säästää sen jos joskus innostuu talviajelusta. Toki halvemmalla pääsisi kun siitä tekisi ver 2.0:n.

Sitten seuraavaksi voisi yrittää löytää kahvasuojat, josta saa erotettu metallitukirangan ja muovisen suojan.

1200 GS Adventureen vuodelta 2010 etsin matalampaa penkkiä. Hinnat liikkeissä on yli 300 euroa. Pääsisikö jossain kokeilemaan. Tai myykö joku käytettyä. Voisin ostaa myös vakiopenkin, josta iltapuhteina voisin itse rakentaa matalamman. Hieman lyhytjalkainen kun olen....

herkko sanoi:
Hei! Onko kellään aikomus vaihtaa matalampaan satulaan?
Miulla on omassa Gessussa matala satula. Itselle kävisi ehkä normaali korkeus paremmin.
Vuosimalli 2011

Minulla olisi Adventure 2010 ja siinä vakiosatula. Minulle liian korkea. Mistä päin olet. Satuloita voisi kokeilla näin talvella kylmillä tyypeillä ja ajaenkin keväällä.

Ebay.de löytyy noita gessun satuloita joka mallia kohtuuhinnalla. Myös gs-forum.eu myyntipalsta kannattaa katsoa jos Saksan kieli vähänkään taipuu.

mek sanoi:
Ebay.de löytyy noita gessun satuloita joka mallia kohtuuhinnalla. Myös gs-forum.eu myyntipalsta kannattaa katsoa jos Saksan kieli vähänkään taipuu.

Tuolta e-baysta olenkin etsinyt ja myös löytänyt sopivia. Täältä etsiskelen lähinnä kohtuukuntoista runkoa (matalaa tai vakiota), jonka voisi itse sovittaa ja päällystää. Tai sitten hyvää käytettyä. Nuo verkko-ostokset kun ovat aina vähän tuurista kiinni. Siis sopivuus minun hanurille. Ja Ebayn vaihtoehtojen kanssa kilpailee varsin tasaväkisesti myös Heinon tarjoamat matalammat kuskin penkit.

Pieni tankkilaukku hakusessa, pitäisi mahtua lompakko, vesipullo jne pientä. Pikakiinnitys plussaa. SW-motech näyttää ihan hyvältä, mutta...
Tarjontaa vähintäänkin riittävästi, joten suosituksia kaivataan. :dunno:

Biketeamista: Touratechin (Kahedon) laukku. N.100€. Tilavuus 5-6L. Karttatasku tarroilla.
Kiinnitys edestä kahdella muovilenkillä, tankin takaa leveällä tarralla.
Hyvää: on pieni, ei haittaa ajamista. Istuu hyvin. Irrotettava karttatasku, johon mahtuu 10tuuman tabletti. Kartanluku helppoa tabletista tai oikeasta kartasta. Mahtuu sivuille pari pikkupulloa juotavaa, ym pientä. Mahtuu jopa kroksit jos ei ole muuta.

ve_stone sanoi:
Pieni tankkilaukku hakusessa, pitäisi mahtua lompakko, vesipullo jne pientä. Pikakiinnitys plussaa. SW-motech näyttää ihan hyvältä, mutta...
Tarjontaa vähintäänkin riittävästi, joten suosituksia kaivataan. :dunno:
Mulla olisi SW Motech Daypavk joutilaana. http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php?t=291020

Juuri haluamasi kokoinen. Tukeva ja kätevä kiinnitys. On hyvä, mutta kun olen tottunut vähän isompaan, etsin City-mallin tilalle. Mielestäni laukun pitää olla pikakiinnitteinen, jos siellä säilyttää mitään arvokasta, eikä hidasta tankkausta...

Sadesuoja tulee mukana, tarvitset GS:n kiinnitysrenkaan lisäksi, n
30€. Paiskaa yv jos kiinnostaa.

mek sanoi:
Mulla olisi SW Motech Daypavk joutilaana. http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php?t=291020

Juuri haluamasi kokoinen. Tukeva ja kätevä kiinnitys. On hyvä, mutta kun olen tottunut vähän isompaan, etsin City-mallin tilalle. Mielestäni laukun pitää olla pikakiinnitteinen, jos siellä säilyttää mitään arvokasta, eikä hidasta tankkausta...

Sadesuoja tulee mukana, tarvitset GS:n kiinnitysrenkaan lisäksi, n
30€. Paiskaa yv jos kiinnostaa.

Tuollanen vois olla just sitä mitä haen. Missä päin suomea majailee? Jos vaikka tarttuis matkaan, ei tarttis postia kannattaa 🤠

Laukku on Oulussa, käyn melkein joka viikko Hgissä työreissuilla, muualle Pohjois-Suomeenkin kulkee aika hyvin.

Back