• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1200 gs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pekkavee sanoi:
Noi vesigessut on jotain katumaastureita kalleimmasta päästä. Mersu jne.
Vesi/öljyjäähdytteiset R1200 gessut on katumaastureita jossain Nissan Qashqai luokassa.

R1150GS on Landrover.
R1100GS on Jeeppi.

Valitse siitä.

Minä ajelen Jeepillä enkä vaihda.
Vasta 217.000 km mittarissa.

Onko sulla se 5.000 tai 10.000 euroa ylimääräistä?
Totta. Mutta... Mulla oli viime syksynä Skotlannissa pari viikkoa vuokralla juuri tuollainen Nissan Qashqai ja merkittävin fiilis siitä oli sellainen "never again!" :D

-jp-

Mielialat vaihtelee päivien mukaan..
Taitaa vesigessu mennä hieman budjetin yli ja rehellisesti sanottuna ei kilometrejä niin hirveästi kerry että olisi "välttämättömyys". Sitten sattui silmään että f800 gessuihin on 1500€:n varustekampanja käynnissä toukokuun ajan joten kuppi on aika vahvasti sinne kallellaan (eli ihan ensimmäiseen alkuperäiseen vaihtoehtoon)

Nämä valinnathan on vain rahasta kiinni. Mulle tuli vähän yllättäen R 65 GS, Tanskan armeijan entinen (ja ilmeisesti) nato-yhteensopiva lutkutin. Että on ollut hauskaa noilla sora-ja metsäautoteillä. Jos harrasterahasto sallii, sijoitan sitten R 1100 tai R 1150:n Gessuun. Varovasti pienellä alkuun... :right:

rellonen sanoi:
Nämä valinnathan on vain rahasta kiinni. Mulle tuli vähän yllättäen R 65 GS, Tanskan armeijan entinen (ja ilmeisesti) nato-yhteensopiva lutkutin. Että on ollut hauskaa noilla sora-ja metsäautoteillä. Jos harrasterahasto sallii, sijoitan sitten R 1100 tai R 1150:n Gessuun. Varovasti pienellä alkuun... :right:
Olet hyvin ajan hermolla.
Nato-yhteensopiva, mikä sen parempaa.

se vesigessun edeltäjä olisi mun mielestä ennemmin g-mallin mersu.
Vesigessu on ennemminkin vaikkapa glk. Enemmän kaikkea hifiä, ku edellisessä. Ja kulmikkaampi.
Sitä vanhemmat gessut voisi olla niitä vanhoja armeijan nato-mallin g-mersuja.:thumbup:

Esan vika löydetty, säätömoottori paskana. Nyt sitten aletaan miettimään vaihtoehtoja. Huomenna pyörän haku liikkeestä..

Polttoaineliuskan vaihto ja esan vian selvitys, 470 euroa. Itse liuska noin 160e. Ja tietokone selvittänyt vian. Paljon menee työhön aikaa.. ja tulee hintaa..:blink:

Ja vielä pitäisi sitten laittaa se iskari kuntoon tai molemmat vaihtoon.

No, saisihan sillä rahalla uudet pellit mökin kattoon...:doh:

XX-xenon sanoi:
Polttoaineliuskan vaihto ja esan vian selvitys, 470 euroa. Itse liuska noin 160e. Ja tietokone selvittänyt vian. Paljon menee työhön aikaa.. ja tulee hintaa..:blink:

Ootko koittanut piezosytkäriä liuskan johtoihin? Kurapyöräilijöiden sivulla on juttua, velipoika sai ainakin jatkoaikaa omalleen.

Kotarikuski sanoi:
Ootko koittanut piezosytkäriä liuskan johtoihin? Kurapyöräilijöiden sivulla on juttua, velipoika sai ainakin jatkoaikaa omalleen.

Kesti kaksi viikkoa. Vai oliko kolme. Sitten taas särki.

Katsotaan nyt miten kestää. Vuoden takuu. Eli aika lyhyt. En jaksanut alkaa tinkaamaan tiskillä, vituttaa muutenkin ihan tarpeeksi koko pyörä tällä hetkellä. Vaan kyllä täältä vielä taas noustaan...:grin:

XX-xenon sanoi:
Kesti kaksi viikkoa. Vai oliko kolme. Sitten taas särki.

Katsotaan nyt miten kestää. Vuoden takuu. Eli aika lyhyt. En jaksanut alkaa tinkaamaan tiskillä, vituttaa muutenkin ihan tarpeeksi koko pyörä tällä hetkellä. Vaan kyllä täältä vielä taas noustaan...:grin:

Ameriikassa kaikki on toisin....

Liitetiedostot

• anturi.jpg
    anturi.jpg
    97,3 KB · Katselut: 74
XX-xenon sanoi:

Tuliko se ESA vika talven aikana pyörän seisoessa?
Mikä säätömoottori siellä on mykkänä?
Hyvinhän noi ESA:t yleisesti on kyllä kestäneet.

GSR600 sanoi:
Tuliko se ESA vika talven aikana pyörän seisoessa?
Mikä säätömoottori siellä on mykkänä?
Hyvinhän noi ESA:t yleisesti on kyllä kestäneet.

Toimi se nyt talven jälkeen ok. Eräänä iltana vaan heitti toimimasta, eikä enää saa vaihdettua asetuksia, pelkkä kuljettajan asento enää käytössä.

näyttää siellä olevan yksi tiiviste hieman huonolla hapella, en kyllä oikein tiedä mikä sen olisi voinut rikkoa, ei sinne juuri kiviäkään pitäisi mennä.

Eli eiköhän se ole juuri se osa, joka nostaa ja laskee pyörää, kun vaihtaa ajomoodia.. luulen.

XX-xenon sanoi:
Toimi se nyt talven jälkeen ok. Eräänä iltana vaan heitti toimimasta, eikä enää saa vaihdettua asetuksia, pelkkä kuljettajan asento enää käytössä.

näyttää siellä olevan yksi tiiviste hieman huonolla hapella, en kyllä oikein tiedä mikä sen olisi voinut rikkoa, ei sinne juuri kiviäkään pitäisi mennä.

Eli eiköhän se ole juuri se osa, joka nostaa ja laskee pyörää, kun vaihtaa ajomoodia.. luulen.

Takapään esijännityksen säätö?

GSR600 sanoi:
Ebay sivustolla on käytettyjä tarjolla kohtuulliseen hintaan.

Se on yksi vaihtoehto. Ja kuinka kauan sitten takana kestää, mene ja tiedä. Se öhlins voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto. Toki kallis, mut myöhemmin ylläpito halvempaa, jos tuo jää käyttöpyöräksi.

XX-xenon sanoi:
Se on yksi vaihtoehto. Ja kuinka kauan sitten takana kestää, mene ja tiedä. Se öhlins voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto. Toki kallis, mut myöhemmin ylläpito halvempaa, jos tuo jää käyttöpyöräksi.

Aika paljon tiedän R 1200 GS ESA pyöriä, yli 150 tkm ajettujakin ja tämä on ensimmäinen tälläinen vika joka on minulla tiedossa. Todennäköistä on että ESA vikaa ei sinun pyörään enää tule vaikka sitä pitkään pitäisitkin.

Back