• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1100 rs/rt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja glenlivet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites tuo RT:n eturenkaan kuluminen, kun on n.8000 ajettu ja kulunut silleen epätasaisesti sivuilta. Paineet olleet ok. Onko tuo normaalia RT:ssä?

Bemumies sanoi:
Mites tuo RT:n eturenkaan kuluminen, kun on n.8000 ajettu ja kulunut silleen epätasaisesti sivuilta. Paineet olleet ok. Onko tuo normaalia RT:ssä?

Paljokos siellä on ilmaa.. ja mikä rengas.. metzler ainakin vaatii eteen 0.2 ja taakse 0.4 enemmän kuin se ohjearvo.. tais olla 2.2 ja 2.5
Ite ajelin 1100 2.5 / 2.9

/Kid

kideon sanoi:
Paljokos siellä on ilmaa.. ja mikä rengas.. metzler ainakin vaatii eteen 0.2 ja taakse 0.4 enemmän kuin se ohjearvo.. tais olla 2.2 ja 2.5
Ite ajelin 1100 2.5 / 2.9

/Kid

Dunlop on rengas ja paineet tuo ohjekirjaan 2.2

kaahonen sanoi:
Mitä rengasta suosittelette r1100rs:n taakse?

En osaa vielä suositella, mutta mulle laitettiin alle viimeviikolla Michelin Pilot Road 2. Hyvin on pyörä pysynyt tiellä reilut 600 km, jotka onkin lähestulkoon kaikki kokemus mitä minulla on moottoripyöräilystä :)

waronen sanoi:
En osaa vielä suositella, mutta mulle laitettiin alle viimeviikolla Michelin Pilot Road 2. Hyvin on pyörä pysynyt tiellä reilut 600 km, jotka onkin lähestulkoon kaikki kokemus mitä minulla on moottoripyöräilystä :)

Olikos tämä semmoinen rengas jossa keskellä kovempi seos ja reunoilla pehmeämpi? Isossa skootterista toimi tosi hyvin. Kolmos version saisi netistä n. 160e, paljonko 2 maksoi?

kaahonen sanoi:

Ettei valinta olisi liian helppoa, tässä vielä yksi vaihtoehto:
http://www.ceebaileys.com/bmw/bmws1150rs.htm

Olen pari vuotta ajellut tuollaisella 5cm standardia leveämmällä ja 5cm korkeammalla.
Toimii minun mittaiselleni (182cm) paremmin kuin alkuperäinen.

Hieman korkeammalla saisi vielä äänettömämmän menon lasi pystyssä, mutta ajan pääsääntöisesti lasi ala-asennossa. Sivulta löytyy mitoitusohjeet.

Laadukas tuulilasi ja toimii aikalailla samoin kuin alkuperäinen. Tarjoaa hieman enemmän suojaa ja tuo leveys poistaa paineen käsivarsilta kovempaa ajaessa.

Mites tuo tyhjäkäynti säädetään oikein? Ymmärsin niin että molemmista kaasareista ilmaruuvia saman verran auki päin? Minkä verran uskaltaa avata, kun tuntuu ettei 1,5 kierrosta vielä hirveästi nostanut kierroksia.

kaahonen sanoi:
Mites tuo tyhjäkäynti säädetään oikein? Ymmärsin niin että molemmista kaasareista ilmaruuvia saman verran auki päin? Minkä verran uskaltaa avata, kun tuntuu ettei 1,5 kierrosta vielä hirveästi nostanut kierroksia.

Tota. Jos niihin ruuveihin kosket, niin muista, että ruiskut pitää synkata sen jälkeen tai saat takuuvarmasti nylkyttävän pyörän. Ne neulat kannattaa myös putsata aika ajoin.

kaahonen sanoi:
Ei tuota synkkausta saa kohdalleen ilman synkkausmittaria.
Ensin säädetään synkronointi tyhjäkäynnillä niillä messinkiruuveilla ja synkronointimittarilla ja sitten pitää vielä säätää synkronointi kaasuvaijerien nipoista, tai siis oikeasta nipasta, kierroksilla 3000 rpm.
Tarkista myös samalla kaasuläppien asentotunnistimen säätö.

TPS säätö

Hyvä synkronointimittari on tuo näihin isoihin boxereihin.
Netistä jotain 70 euroa kotiin kannettuna

Mites R1100RS:n saa tankattua tankin täyteen? Oon yrittänyt liruttamalla laittaa bensaa tankkiin, mutta hermot menee ennenkuin se on täynnä, varsinkin jos sivu tuella pitää niin näyttäis olevan täynnä, mutta kun laittaa korkin kiinni ja lähtee ajamaan niin mittari näyttää 3/4 osa tankkia. Onkohan mittari rikki vai oonko mä vaan niin hätänen?

kaahonen sanoi:
Olikos tämä semmoinen rengas jossa keskellä kovempi seos ja reunoilla pehmeämpi? Isossa skootterista toimi tosi hyvin. Kolmos version saisi netistä n. 160e, paljonko 2 maksoi?

En osaa sanoo onko keskeltä kovempi... tällaset sai nopeesti huollosta alle :) (oikein hyvä peruste rengas valinnalle :) )
315 euroo tais olla etu- ja takarengas yhteensä alle vaihdettuna.

waronen sanoi:
Mites R1100RS:n saa tankattua tankin täyteen? Oon yrittänyt liruttamalla laittaa bensaa tankkiin, mutta hermot menee ennenkuin se on täynnä, varsinkin jos sivu tuella pitää niin näyttäis olevan täynnä, mutta kun laittaa korkin kiinni ja lähtee ajamaan niin mittari näyttää 3/4 osa tankkia. Onkohan mittari rikki vai oonko mä vaan niin hätänen?

Samanlaisia lirutettavia tuntuu kaikki Bemarit olevan :) Joskus meinaa hermo mennä. Taitaa johtua pitkästä "täyttöputkesta" siinä korkin alla. Siinä bensa pinta nousee nopeasti/nopeammin kuin tankissa ja pätkii bensapistoolia. RS:n RT:n kikkoja en jaksa muistaa, mutta ainakin LT:n saa paremmin täyteen sivuseisontatuella. Tosin tankin korkkikin on oikealla puolella.

C-A-D sanoi:
Samanlaisia lirutettavia tuntuu kaikki Bemarit olevan :) Joskus meinaa hermo mennä. Taitaa johtua pitkästä "täyttöputkesta" siinä korkin alla. Siinä bensa pinta nousee nopeasti/nopeammin kuin tankissa ja pätkii bensapistoolia. RS:n RT:n kikkoja en jaksa muistaa, mutta ainakin LT:n saa paremmin täyteen sivuseisontatuella. Tosin tankin korkkikin on oikealla puolella.

Itse tein RS:ään aikoinaan sen täyttöaukon putken kaulan modauksen. Sen avulla sai tankin helposti täyteen kun ilmat tuli helposti pois. Siitä modauksesta löytyi kuvallisia ohjeita netistä. Mutta periaate on, että poraa pari reikää sen metallisen putken yläosaan josta tankin ilma pääsee ulos. Jos kaulaa ei ota kokonaan tankista, pitää varoa, että poranhileet eivät tankkiin pääse. Homma kesti 20 min kaikkinensa ja oli helppo. Yksi parhaita modauksia ko. pyörään.

TPS säätö tehtiin tai siis Pekka teit alku kesästä, nyt yritin nostaa vähän tyhjäkäyntiä noista messinki ruuveista, mutta siis säätö pitää tehdä tuon mittarin kanssa? Oisko Kuopion suunnalla jollain tuota mittaria?

Back