• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörien hinnat hakusessako (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uus ylivuotinen on paras ostos. Käytettyjen pyynnöt on Suomessa huvittavan ja huiman väliltä.
no en nyt kyllä tota allekirjota!

ite ostin viime syksynä gsx1000r vuosimallia 2004 ja maksoin siitä 11,2 tuhatta juuroa (ihan virheettömässä kuosissa)...

olin aikasemmin käyny kattomassa muutamia vaihtoehtoja ( pyynti hinnat 11-13kEur ) ja toi vakuutti heti kun tulin paikalle! kaikki kulutusosat uusia ja ketjutkin oli just hinkattu tyyliin hammasharjalla sen verran oli puhtaat ja muutenkin näytti siltä että on olevinaan jonkun silmäterä! (ja on edelleen)

siitä sitte koeajot sun muut renkaan potkimiset ja myyjän haastattelut ja edelleen oli hyvä maku moposta jotenka lyötiin lukkoon ja tuollahan se on tallissa komeilemassa ja hyvin on pelannu!

pointi tässä on se että tolla oli ajettu paljon enemmän ku muilla mitä kävin kattelemassa eli 20 tuhatta kilometriä mutta ei se kilometrimääräkään nyt kaikkea kerro jos sitä mopoa on tosiaa huolettu! mä jos huomaan että jotain kulumaa tulee esim johonkin laakeriin tai jotain ni kyllä mä sen laakerin sitte vaihdan! ja näin saa taas ajaa ehjällä mopolla josta tosiaan kehtaa pyytääkkin ehkä vähän enemmän kun sellasesta mistä on renkaat, ketjut/rattat, jarrupalat loppu ja on vielä myyjäkin sellanen väliinpitämätön koko vehkeen suhteen...

se ylivuotinenkin on tietenkin vaihtoehto mutta ei se mun mielestä paljoa eroa hyvästä käytetystä (paitsi hinnaltaan)

itekkin sitä mietin mutta päädyin tohon ku tuntu vaan että on turhaa maksaa niin paljon siitä että se sama rauta on 2v uudempi
nixweiss.gif

no kukin ostaa mitä haluaa... ei se oo tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa.........
withstupid.gif
LOL toiha on sikahinta 04-maliista. Ite maksoin 06-mallista 12K
LOL vaan joo se nyt vaan on niin että toi yksilö erottu kaikista muista sillä että siinä oli KAIKKI ok! toisin kun joissain joissa oli kaikennäkösiä naarmuja ja kulutus osat huonot jne...

Omalle kohdalle kaupasta ei jääny huono maku!

Saman pelin olis kyllä varmaan saanu tonnin kaks halvemmalla mut kunto olis ollu ihan toinen!
wink.gif
No hyvä sitten, kun on hyvä mieli...

Myyntihinnat tuntuvat olevan järjestään hieman optimistia, mutta parhaat naurut saa, kun lukee näitä perinteisiä "annetaan hyvään kotiin" tai "luovutaan tippa silmässä". Varmaan jotain oikeasti kiinnostaa mitä sillä laitteella jatkossa tehdään.

Kyllä tuollainen muutaman vuoden käytetty kannattaa yleensä ostaa, siitä on yleensä jo pudonnut sitä uuden pyörän nopeaa arvonlaskua pois. Jos ei itse ole hirveä pyöräasiantuntija, niin kyllä se kannattaa ostaa sellainen pyörä, jossa on huoltokirja leimoilla varustettuna. Yleensä tuossa n. 20-25 tkm kohdalla olisi jo ketjut ja rattaat uusittu ja iso huolto juuri tehty.

Jos sattuu vielä olemaan vanha pyörä itsellä, niin jossain liikkeissä se menee vaihdossa, ainakin itselleni se oli ratkaiseva päätös: liike otti vanhan pyörän vaihdossa ja hyvitti siitä reilusti. Alennusta ei tullut, mutta ex-pyörä oli jo niin vanha, että sitä oisin saanut myydä itse varmaan pari kuukautta.
wink.gif

Liikkeiden hinnoista ei kannata paljon mallia katsella.

jos haluat myyvän hinnan, niin katsot halvimmat hinnat nettimotosta kyseiseen pyörään ja siellä se myyntihinta liikkuu.
Käsittääkseni alkuperäinen kysyjä olikin ostamassa. Jos liikkeestä saa samanlaisen pyörän samaan hintaan kuin yksityiseltä, niin paree mennä sinne liikkeeseen - sieltä saa ainakin alennusta. Oon kyllä ihan samaa mieltä siitä, että pyörän pitäisi irrota halvemmalla yksityiseltä.

Viime kesänä ainakin liikkeiden hinnat olivat yllättävän kilpailukykyisiä. Ainakin itse olin mielestäni hinnoitellut omani nettimoton linjan mukaan, mutta yhtäkkiä liikkeessä myytiin samanlaisia vähemmillä kilometreillä ja huollot tehtynä paria sataa kalliimmalla. Tuolloin ainakin oli selvää ettei se oma pyörä pyyntihintaan helposti liikkuisi...
Autoja kun olen katsellut niin tuntuu että yksityiset on hinnoitelleet omansa liikkeiden mukaan. Sitten vain tuumataan että eiköhän se ole kohdallaan. Liikkeestä kumminkin saat käteisostajana hyvän alennuksen. Vielä ihmetellään.....
033102ass_1_prv.gif

Jos samalla hintaa on liikkeessä ja yksityisellä niin ainakin minä ajan liikkeen puolelle.

Mää en oikeastaan hokaa, mikä tässä on propleema. Myyjä myy ja ostaja ostaa, jos näkemykset kohtaa. Jotenkin ensimmäisestä viestistä saa sen kuvan, että kalliilla nettimotossa pitkään seisovien pyörien myyjät olisi jotenkin pöljiä eivätkä he saisi käyttää nettimotoa pyöriensä kaupitteluun. Myyjällä ei tarvitse olla kiire. Myyjän ei tarvi myydä tuotetta sillä hinnalla, mitä joku ostaja X on valmis maksamaan.That's it.
Eipä tässä muuta mutta silloin kun itse myin autoa niin katsoin nettiautosta suunnilleen samanlaisista mallia omani hintaan. Tuolla kun tuntuu että hinta repäistään tunnearvon mukaan.

Täytyy vain tiedustella tilannetta kun en ole motomarkkinoita seurannut pariin vuoteen. Sinänsä harmittaa kun kaapissa on 10Keuroa kahisevaa odottamassa sopivaa pyörää mutta toistaiseksi vain pari potentiaalista on löytynyt juurikin em. syistä. Jos luit aloitusviestini huolella niin luulen että ymmärsit varmasti kyseleväni markkinatilannetta ja sitä kannattaako odottaa. Toistaiseksi tyydyn vielä odottamaan.
Joo sori vähäsen agressiivista viestiä
smile_org.gif
Sain kai vaikutteita aiemmista vastaavantapaisista viesteistä ja yleistin.

Usein ostajalla on kyse siitä, että se rahatukko on vähän vajaa ja viestissä suoraan tai ohimennen voivotellaan kalliita pyyntöjä osassa hyvistä pyöristä. Pidän itsestään selvänä, että haitarin edullisemman pään pyörät ovat joko viallisia tai myyjä haluaa niistä oikeasti eroon. Sama +15% tästä. Sitten kun hinta poikkeaa tästä enemmän ylöspäin, niin pyörän myynnillä ei ole myyjälle väliä. Yrittää saada siitä hyvät rahat tai oikeasti tunnearvon tai muun takia siitä ei voi halvemmalla luopua vaan ajaa mieluummin itse / pitää tallissa odottamassa parempia aikoja. On myös ostajia joille +-1000e:lla ei ole mitään väliä, kunhan pyörä on hyvä ja lähellä.

Imho haitaria ei kannata ajatella halvin - kallein. Pari halvinta epäilyttävää yksilöä pois laskuista ja siitä ylöspäin 10 kyselyyn.

Ei ole varmaan huono hetki odotella kunnon kesää hankinnan puolesta. Toisaalta Suomen kesä on niin lyhyt, että itse en odotellut hetkeäkään ylimääräistä, vaan pyörä oli hankinnassa helmikuussa ja ajossa maaliskuussa.

Itse ostan mieluiten tarpeeksi hyvämaineisesta liikkeestä. Nykyiseen
oli väliraha ok, takuu, ja ylipäänsä kunnon liike muistaa kuluttajan
lakiinperustuvat oikeudet. Onhan se toki niinkin, ettei yksityinen
vaihtovehjettä ota ja eipä tarvitse itse kaupitella kun liikkeeseen
vie. Eihän se hyvitys näille nettimoton pyynneille pärjää, mutta
yleensä sen ratkaisevan tekijän, eli välirahan saa oikeassa paikassa
kohdalleen. Sekin kannattaa muistaa, että vakiasiakas saa puodista
yleensä joitain alennuksia muustakin ja kenties hyvää palvelua ja
vinkkejäkin.

Liikkeiden hinnoista ei kannata paljon mallia katsella.

jos haluat myyvän hinnan, niin katsot halvimmat hinnat nettimotosta kyseiseen pyörään ja siellä se myyntihinta liikkuu.
Käsittääkseni alkuperäinen kysyjä olikin ostamassa. Jos liikkeestä saa samanlaisen pyörän samaan hintaan kuin yksityiseltä, niin paree mennä sinne liikkeeseen - sieltä saa ainakin alennusta. Oon kyllä ihan samaa mieltä siitä, että pyörän pitäisi irrota halvemmalla yksityiseltä.

Viime kesänä ainakin liikkeiden hinnat olivat yllättävän kilpailukykyisiä. Ainakin itse olin mielestäni hinnoitellut omani nettimoton linjan mukaan, mutta yhtäkkiä liikkeessä myytiin samanlaisia vähemmillä kilometreillä ja huollot tehtynä paria sataa kalliimmalla. Tuolloin ainakin oli selvää ettei se oma pyörä pyyntihintaan helposti liikkuisi...
Autoja kun olen katsellut niin tuntuu että yksityiset on hinnoitelleet omansa liikkeiden mukaan. Sitten vain tuumataan että eiköhän se ole kohdallaan. Liikkeestä kumminkin saat käteisostajana hyvän alennuksen. Vielä ihmetellään.....
033102ass_1_prv.gif

Jos samalla hintaa on liikkeessä ja yksityisellä niin ainakin minä ajan liikkeen puolelle.
Mulle on oikeastaan aivan sama tuleeko liikkeeltä vai yksityiseltä. Kunhan löytyy hinta-kunto-kilometrit akselilla sopiva pyörä.

Autoa myydessä tosiaan etin kylmästi samanlaisia ja hinnoittelin sen mukaan. Tosin ostaja sai "kaupan päälle" reilun 2000euron edestä lisävarusteita eli en laskenut mitään arvoa vanteille jne jne. Ilmeisesti oli hinta kohdillaan kun ensimmäinen katsomaan tullut otti. Sai kyllä viimeisen päälle huolletun ja hyvän pelin.

Eipä siitä paljoa aikaa ole kun olin eräässä MP-liikkeessä katselemassa ja silmiini osuikin kaksi mukavaa pyörää. Samanlaisia vuosimallia myöden. Väritys tosin eri. Toisella ajettu 22tkm ja toisella 39tkm. 39tkm ajettu 1000euroa kalliimpi, toinen oli tietysti jo myyty. En sitten viitsinyt kysyä että mistä lottokoneesta ne noi hinnat repii. Ainakaan päälle päin tuossa vähemmän ajetussa ei näkynyt mitään hintaa alentavaa.

Imho haitaria ei kannata ajatella halvin - kallein. Pari halvinta epäilyttävää yksilöä pois laskuista ja siitä ylöspäin 10 kyselyyn.
No jaa, nykyään tuntuu olevan noissa pyyntihinnoissa niin paljon haitaria, että jotain tiettyä mallia katseltaessa ne pari epäilyttävän halpaa saattaa vaan olla ne, joita oikeasti ollaan myymässä. Muut sitten vaan kokeilee kepillä jäätä. Tämä siis tilanteessa missä haetaan jotain tiettyä mallia tietyn ikäisenä. Yleensä silloin niitä tarjokkaita ei ihan satoja löydy.

Itselle tuli vastaan yksi esimerkki näistä epäilyttävän halvoista viime kesänä, kun olin etsimässä paremmalle puoliskolle mopoa. Ko. mallista oli tarjolla muutaman vuoden ikähaitarilla kymmenkunta yksilöä, hinnat muilla 4500-6000€ ja sitten tämä yksi 3000€. Kun varattu budjetti oli selkeästi alle neljä tonnia, niin en muita viitsinyt kyselläkään, mutta tämä halvin luonnollisesti kiinnosti. Puhelinkyselyn mukaan kyseessä oli täysin kunnossa oleva peli, joka oli tullut vaihdossa autokaupan myötä. Kuulemma myyjälle täysin tarpeeton ja siksi siitä haluttiin päästä eroon. Eli ei muuta kuin katsomaan. Mopo olikin likimain täysin kuvauksen mukainen. Ei mikään täydellinen helmi, mutta varsin asiallinen ja siisti. Joku pikku naarmu, tökerösti lyhennetty takalokari, vähän ontuva alakierrosten käynti ja pieni öljyvuoto jostain huohotusletkujen tienoilta. Mielestäni normaalia tuon ikäisessä pelissä enkä olettanutkaan täydellistä löytäväni. Hinnassa ei kuulemma ollut euroakaan tinkivaraa mikä sopi minulle hyvin. Eli kaupat tehtiin. Edelleenkin voin olla varsin tyytyväinen ostokseen, pikkuviat oli äkkiä korjattu eikä moposta ole vieläkään paljastunut mitään olennaista vikaa. Muutenkin kauppa oli minun makuuni, mopo oli sitä mitä kerrottiin ja asiallinen hinta oli valmiiksi mietitty ja ilmoitettu, ei tarvinnut erikseen alkaa soittelemaan ja kyselemään josko sittenkin hierottaisiin kauppoja vaikka pyynti on toista tonnia yli oman budjetin.

Eli mun nähdäkseni monesti nettimotossa ne pari halvinta on ainoat joista ollaan oikeasti kauppaa tekemässä. Tämä esimerkkikin oli ollut pari viikkoa myynnissä eikä kiinnostus kuulemma ollut mitenkään yletöntä. Useampia kyselyitä, mutta ei yhtäkään katsojaa ennen mua. Kyseessä kuitenkin kohtuullisen yleinen ja suosittu malli, jonka myymisen kuvittelisi olevan kohtuullisen helppoa. Nettimoton tarjonnasta saa helposti vähän vääristyneen käsityksen hintahaitarista kun ylihinnoitellut yksilöt roikkuvat siellä vaikka kuinka pitkään ja "oikein" hinnoitellut taas häipyvät nopeasti.

No jaa, nykyään tuntuu olevan noissa pyyntihinnoissa niin paljon haitaria, että jotain tiettyä mallia katseltaessa ne pari epäilyttävän halpaa saattaa vaan olla ne, joita oikeasti ollaan myymässä. Muut sitten vaan kokeilee kepillä jäätä. Tämä siis tilanteessa missä haetaan jotain tiettyä mallia tietyn ikäisenä. Yleensä silloin niitä tarjokkaita ei ihan satoja löydy.

Itselle tuli vastaan yksi esimerkki näistä epäilyttävän halvoista viime kesänä, kun olin etsimässä paremmalle puoliskolle mopoa. Ko. mallista oli tarjolla muutaman vuoden ikähaitarilla kymmenkunta yksilöä, hinnat muilla 4500-6000€ ja sitten tämä yksi 3000€. Kun varattu budjetti oli selkeästi alle neljä tonnia, niin en muita viitsinyt kyselläkään, mutta tämä halvin luonnollisesti kiinnosti. Puhelinkyselyn mukaan kyseessä oli täysin kunnossa oleva peli, joka oli tullut vaihdossa autokaupan myötä. Kuulemma myyjälle täysin tarpeeton ja siksi siitä haluttiin päästä eroon. Eli ei muuta kuin katsomaan. Mopo olikin likimain täysin kuvauksen mukainen. Ei mikään täydellinen helmi, mutta varsin asiallinen ja siisti. Joku pikku naarmu, tökerösti lyhennetty takalokari, vähän ontuva alakierrosten käynti ja pieni öljyvuoto jostain huohotusletkujen tienoilta. Mielestäni normaalia tuon ikäisessä pelissä enkä olettanutkaan täydellistä löytäväni. Hinnassa ei kuulemma ollut euroakaan tinkivaraa mikä sopi minulle hyvin. Eli kaupat tehtiin. Edelleenkin voin olla varsin tyytyväinen ostokseen, pikkuviat oli äkkiä korjattu eikä moposta ole vieläkään paljastunut mitään olennaista vikaa. Muutenkin kauppa oli minun makuuni, mopo oli sitä mitä kerrottiin ja asiallinen hinta oli valmiiksi mietitty ja ilmoitettu, ei tarvinnut erikseen alkaa soittelemaan ja kyselemään josko sittenkin hierottaisiin kauppoja vaikka pyynti on toista tonnia yli oman budjetin.  

Eli mun nähdäkseni monesti nettimotossa ne pari halvinta on ainoat joista ollaan oikeasti kauppaa tekemässä. Tämä esimerkkikin oli ollut pari viikkoa myynnissä eikä kiinnostus kuulemma ollut mitenkään yletöntä. Useampia kyselyitä, mutta ei yhtäkään katsojaa ennen mua. Kyseessä kuitenkin kohtuullisen yleinen ja suosittu malli, jonka myymisen kuvittelisi olevan kohtuullisen helppoa. Nettimoton tarjonnasta saa helposti vähän vääristyneen käsityksen hintahaitarista kun ylihinnoitellut yksilöt roikkuvat siellä vaikka kuinka pitkään ja "oikein" hinnoitellut taas häipyvät nopeasti.
ArttuH puhuu täyttä asiaa!
smile_org.gif

Ei ne "halvat" ole aina huonoja...
Tosimopoilijat/tosimyyjät vain tahtovat myydä sen aivan oikeasti eikä jemmata sitä tallissa loppuikää...

Mitä nyt olen nettimotoa seuraillut niin tietyt pyörät pyörivät siellä yhä uudestaan ja uudestaan. Tämähän vääristyttää sitten nämä hintamarkkinat/hintaseurannat
crazy.gif

Nämä myyjät sitten tahtovat suhtautua kovinkin negatiivisesti tarjouksiin jotka vastaisivat pyörän todellista arvoa...

Mää en oikeastaan hokaa, mikä tässä on propleema. Myyjä myy ja ostaja ostaa, jos näkemykset kohtaa. Jotenkin ensimmäisestä viestistä saa sen kuvan, että kalliilla nettimotossa pitkään seisovien pyörien myyjät olisi jotenkin pöljiä eivätkä he saisi käyttää nettimotoa pyöriensä kaupitteluun. Myyjällä ei tarvitse olla kiire. Myyjän ei tarvi myydä tuotetta sillä hinnalla, mitä joku ostaja X on valmis maksamaan.That's it.
Eipä tässä muuta mutta silloin kun itse myin autoa niin katsoin nettiautosta suunnilleen samanlaisista mallia omani hintaan. Tuolla kun tuntuu että hinta repäistään tunnearvon mukaan.

Täytyy vain tiedustella tilannetta kun en ole motomarkkinoita seurannut pariin vuoteen. Sinänsä harmittaa kun kaapissa on 10Keuroa kahisevaa odottamassa sopivaa pyörää mutta toistaiseksi vain pari potentiaalista on löytynyt juurikin em. syistä. Jos luit aloitusviestini huolella niin luulen että ymmärsit varmasti kyseleväni markkinatilannetta ja sitä kannattaako odottaa. Toistaiseksi tyydyn vielä odottamaan.
smile_org.gif

Usein ostajalla on kyse siitä, että se rahatukko on vähän vajaa ja viestissä suoraan tai ohimennen voivotellaan kalliita pyyntöjä osassa hyvistä pyöristä. Pidän itsestään selvänä, että haitarin edullisemman pään pyörät ovat joko viallisia tai myyjä haluaa niistä oikeasti eroon. Sama +15% tästä. Sitten kun hinta poikkeaa tästä enemmän ylöspäin, niin pyörän myynnillä ei ole myyjälle väliä. Yrittää saada siitä hyvät rahat tai oikeasti tunnearvon tai muun takia siitä ei voi halvemmalla luopua vaan ajaa mieluummin itse / pitää tallissa odottamassa parempia aikoja. On myös ostajia joille +-1000e:lla ei ole mitään väliä, kunhan pyörä on hyvä ja lähellä.

Ei ole varmaan huono hetki odotella kunnon kesää hankinnan puolesta. Toisaalta Suomen kesä on niin lyhyt, että itse en odotellut hetkeäkään ylimääräistä, vaan pyörä oli hankinnassa helmikuussa ja ajossa maaliskuussa.
Jos sulla on tosiaan n. 10.000€ budjetti niin sillä saa jo niitä uusia ylivuotisia. Jos ei kilokyykkyä nimenomaan halua. ee-speedillä tais olla 10490€ jotkut 2007 kusiaiset kyykyt. Ei-kyykkyjä saa varmaan vielä vähän edukkaammin.

Uus ylivuotinen on paras ostos. Käytettyjen pyynnöt on Suomessa huvittavan ja huiman väliltä.
olen huomannut saman.

jossain mennään vituiksi, jos ee-speediltä saa uuden yli-vuotisen reilusti halvemmalla. Mutta ee-speedin vehkethän on niitä "harmaatuoti vehkeitä, niitä ne on ihan erillaisia kun esim.keskolta ostetut"

no ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa.

Jotenkin paistaa läpi, että pyörää myyvät ovat ostaneet virallisen maahantuojan suosittelemaan hintaan oman pyörän ja sit laskevat vuodesta pari tonnia eivätkä kato ollenkaan mihin hintaan niitä myydään muualla.

Onhan noi vähä käytettynä ihme hintasia, mitä nyt ite kattonu noita 750 kiksereitä nii K6 n. 10tkm ajettu maksaa enemmän kun uus 08...
tounge.gif
Mut jos joku haluu sen K6
nixweiss.gif

Oli kyllä ovela veto lisätä pienellä präntillä sinne sivun loppuun ne 600e toimituskulut, eikai rehti ja reilu kauppias vaan sortunut harhaanjohtavaan markkinointiin
tounge.gif

olen huomannut saman.

jossain mennään vituiksi, jos ee-speediltä saa uuden yli-vuotisen reilusti halvemmalla. Mutta ee-speedin vehkethän on niitä "harmaatuoti vehkeitä, niitä ne on ihan erillaisia kun esim.keskolta ostetut"

no ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa.
Ainakin takuu korjaukset kestää helvetisti pidempään kuin virallisella puolella.

Itse asiassa maksan mielelläni viralliselle myyjälle vielä safkat päälle kunhan homma toimii silloin kun ongelmia tulee.

smile_org.gif

Oma kokemukseni on että halvimpia myynnissä olevia pyöriä ei kannata todellakaan jättää laskuista pois eikä myynnissä olevasta pyörästä kannata tehdä johtopäätöksiä hinnan perusteella.
Pyörän kunto kannattaa arvioida tarkastelun ja koeajon perusteella. Jos ei osaa sitä tehdä niin sitten kannattaa etsiä avuksi joku joka ymmärtää tekniikan päälle ja jolla on mielellään kokemusta mallista.

Back