• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörien hinnat hakusessako (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mää en oikeastaan hokaa, mikä tässä on propleema. Myyjä myy ja ostaja ostaa, jos näkemykset kohtaa. Jotenkin ensimmäisestä viestistä saa sen kuvan, että kalliilla nettimotossa pitkään seisovien pyörien myyjät olisi jotenkin pöljiä eivätkä he saisi käyttää nettimotoa pyöriensä kaupitteluun. Myyjällä ei tarvitse olla kiire. Myyjän ei tarvi myydä tuotetta sillä hinnalla, mitä joku ostaja X on valmis maksamaan.That's it.

Itse olin varmaan viimeksi hyvä ostaja sen myyjän mielestä jolta pyörä löytyi: Pärrä talvisäilössä helmikuussa. Kaksi mailiviestiä kysymyksillä -> vastaukset. Soitan, että mennäänkö katsomaan? 10min pällistely. Myyjä vakuuttaa kasvotustenkin, että pyörä on kunnossa. Asuu nyrkin kantaman päässä. Kättä päälle - tehdään huomenna kaupat meillä tai teillä. Hinta oli sopiva. En tinkinyt. Lumet suli. Hain pyörän. Makia ajella ja hyvältä tuntuu.

Niin, ainahan siitä hinnasta voi oman näkemyksensä esittää.
Nykyään tuo nettimoto/auto/yms on sellainen vaihtopalsta joten monella varmaan on hieman käteisostajalle tinkivaraa hinnassa. Kun ei tarvitse ottaa mikroautoa/moottorikelkkaa/venettä/halkopinoa tms. vaihdossa.

Mää en oikeastaan hokaa, mikä tässä on propleema. Myyjä myy ja ostaja ostaa, jos näkemykset kohtaa. Jotenkin ensimmäisestä viestistä saa sen kuvan, että kalliilla nettimotossa pitkään seisovien pyörien myyjät olisi jotenkin pöljiä eivätkä he saisi käyttää nettimotoa pyöriensä kaupitteluun. Myyjällä ei tarvitse olla kiire. Myyjän ei tarvi myydä tuotetta sillä hinnalla, mitä joku ostaja X on valmis maksamaan.That's it.

Itse olin varmaan viimeksi hyvä ostaja sen myyjän mielestä jolta pyörä löytyi: Pärrä talvisäilössä helmikuussa. Kaksi mailiviestiä kysymyksillä -> vastaukset. Soitan, että mennäänkö katsomaan? 10min pällistely. Myyjä vakuuttaa kasvotustenkin, että pyörä on kunnossa. Asuu nyrkin kantaman päässä. Kättä päälle - tehdään huomenna kaupat meillä tai teillä. Hinta oli sopiva. En tinkinyt. Lumet suli. Hain pyörän. Makia ajella ja hyvältä tuntuu.
Eipä tässä muuta mutta silloin kun itse myin autoa niin katsoin nettiautosta suunnilleen samanlaisista mallia omani hintaan. Tuolla kun tuntuu että hinta repäistään tunnearvon mukaan.

Täytyy vain tiedustella tilannetta kun en ole motomarkkinoita seurannut pariin vuoteen. Sinänsä harmittaa kun kaapissa on 10Keuroa kahisevaa odottamassa sopivaa pyörää mutta toistaiseksi vain pari potentiaalista on löytynyt juurikin em. syistä. Jos luit aloitusviestini huolella niin luulen että ymmärsit varmasti kyseleväni markkinatilannetta ja sitä kannattaako odottaa. Toistaiseksi tyydyn vielä odottamaan.

Tiedän kyllä että ostajatkin osaavat olla hankalia. Esim. juuri autoa myydessäni tuli näitä tarjouksia tyyliin "5000euroa halvemmalla, sukat jalasta ja puolet omaisuudesta kaupan päälle + sitoudut tekemään 5 vuoden peltotyöt" Lopullinen ostaja oli nuorehko suunnilleen ikäiseni (n.20) kloppi joka oli n. 100x fiksumpi kuin yksikään "täysi-ikäisistä" ostajista. Tuli katsomaan autoa, kerroin kaiken tarvittavan, kävi koeajamassa. Puhuttiin hinta kohdilleen ja kaveri ilmoitti miettivänsä pari päivää ja lupasin pitää auton varauksessa. Sitten soitti ja ilmoitti hakevansa seuraavana lauantaina. todella kympin arvoista toimintaa ja fiksu nuori mies. Jäi hyvä maku varmasti molemmille.

Uus ylivuotinen on paras ostos. Käytettyjen pyynnöt on Suomessa huvittavan ja huiman väliltä.
no en nyt kyllä tota allekirjota!

ite ostin viime syksynä gsx1000r vuosimallia 2004 ja maksoin siitä 11,2 tuhatta juuroa (ihan virheettömässä kuosissa)...

olin aikasemmin käyny kattomassa muutamia vaihtoehtoja ( pyynti hinnat 11-13kEur ) ja toi vakuutti heti kun tulin paikalle! kaikki kulutusosat uusia ja ketjutkin oli just hinkattu tyyliin hammasharjalla sen verran oli puhtaat ja muutenkin näytti siltä että on olevinaan jonkun silmäterä! (ja on edelleen)

siitä sitte koeajot sun muut renkaan potkimiset ja myyjän haastattelut ja edelleen oli hyvä maku moposta jotenka lyötiin lukkoon ja tuollahan se on tallissa komeilemassa ja hyvin on pelannu!

pointi tässä on se että tolla oli ajettu paljon enemmän ku muilla mitä kävin kattelemassa eli 20 tuhatta kilometriä mutta ei se kilometrimääräkään nyt kaikkea kerro jos sitä mopoa on tosiaa huolettu! mä jos huomaan että jotain kulumaa tulee esim johonkin laakeriin tai jotain ni kyllä mä sen laakerin sitte vaihdan! ja näin saa taas ajaa ehjällä mopolla josta tosiaan kehtaa pyytääkkin ehkä vähän enemmän kun sellasesta mistä on renkaat, ketjut/rattat, jarrupalat loppu ja on vielä myyjäkin sellanen väliinpitämätön koko vehkeen suhteen...

se ylivuotinenkin on tietenkin vaihtoehto mutta ei se mun mielestä paljoa eroa hyvästä käytetystä (paitsi hinnaltaan)

itekkin sitä mietin mutta päädyin tohon ku tuntu vaan että on turhaa maksaa niin paljon siitä että se sama rauta on 2v uudempi
nixweiss.gif

no kukin ostaa mitä haluaa... ei se oo tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa.........
withstupid.gif

Itse koen, että esim nettimotossa tms olevat hinnat ovat pyyntihintoja, joista "tosiostaja" (mikä se nyt sitten sattuukin olemaan) saa tilanteen mukaan alennusta. Ainakin omalla kohdalla liian alhainen hintapyyntö herättää epäluuloa, mutta kaipa se halpa ja hyvä joskus kohtaakin.

Kuten jo esille on tuotu, lienee yksi syy miksi mainitussa palvelussa pyyntihinnat on korkeita se, että vaihdossa pitäisi ottaa milloin potkukelkka ja milloin mitäkin. Itse ainakin myydessäni aloitan, toki riippuen myynnin kiireellisyydestä, pyynnin hinnasta jossa on tinkimisvaraa. Voi toki olla, että strategiani on väärä
biggrin.gif

Nim. "Koetan vielä hetken myydä pyörääni ennenkuin vien sen vaihtoon liikkeeseen"

Niin, siis pyynti ei ole sama kuin kaupantekohinta. Tinkivaraa pitää olla ja jos vielä aikoo ottaa jotain vaihdossa, sitäkin enemmän. Pyyntihinnan asentanta on tarkkaa:
- ei liian korkea, jolloin kukaan ei innostu edes soittamaan
- ei liian alhainen, ettei luulla ett on joku huonossa kunnossa olevan pommi
Jos pyörä on malliltaan, kilometreiltään ja kunnoltaan sopiva ==> jäljellä on enää hintaneuvottelu ja se joko johtaa kauppaan tai ei !

Ja vielä tämä vanha sanonta: hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa
biggrin.gif

sport05.gif

Itse koen, että esim nettimotossa tms olevat hinnat ovat pyyntihintoja, joista "tosiostaja" (mikä se nyt sitten sattuukin olemaan) saa tilanteen mukaan alennusta. Ainakin omalla kohdalla liian alhainen hintapyyntö herättää epäluuloa, mutta kaipa se halpa ja hyvä joskus kohtaakin.
Tämäkin tuli todettua loppukesästä kun myytiin emännän pyörää nettohinnalla. Ostaja kysyi että onko tässä jotain vikaa kun on näin halpa? Virheetön pelihän se oli ja ensimmäinen katsoja sen osti.
Tosin ehti olla sillä hinnalla parisen viikkoa myynnissä.

Joskus kyllä tuntuu, että käytettyä mopoa ei tahdo saada kaupaksi sitten millään, vaikka hintakin on enemmän kuin kohdillaan. Itse olen pari edellistä mopoani myynyt periaatteella, että olen katsonut nettimotosta vastaavien pyynnit ja laittanut oman sinne halvimmaksi. Tämä myyntiongelma pätee enemmänkin arvokkaita pyöriä kuten ZZR1400. Uutena -07 zetori maksoi vuosi takaperin n. 17000 ja rapiat. Pyörään ehti tulla kilometrejä runsaat 7000km ja käytännössä ihimiset olivat valmiita maksamaan tuosta 13-13500. (vertaa R1 joista pyydetään ihan sairaita hintoja)

Viimeisen kahden vuoden aikana olen parhaat kaupat tehnyt vaihtamalla mopon samassa Tamperelaisessa liikkeessä uuteen (saman myyjän kanssa). Trelaiset varmaan tietää mistä liikkeestä puhutaan
smile_org.gif

Millä perusteella pyörälle määritellään käypä lunastusarvo? Viime syksynä, kun meni auto lunastukseen, vahinkotarkastaja sanoi suoraan määrittelevänsä lunastusarvon nettiauton ja keltaisen pörssin pyyntihintojen mukaan. Eli mitä tässä ajan takaa, onhan se hyvä, jos mopoissa on kovat PYYNTIhinnat, jos niiden lunastushinta määräytyy samoin kuin autoissa
nixweiss.gif

600cc kyykyistä kyllä pyydetään aivan älyttömiä. Tässä kun olen pari päivää soitellut pyörien myyjille niin kovin innokkaita eivät ole edes laskemaan hintoja...
-03 636 kawa ajettu 37tkm ja aivan vakio 7800e
"ei tästä enää voi tiputtaa, menee nyt jo niin halvalla"
Siinä vaiheessa teki mieli lyödä luuri korvaan...
biggrin.gif

Mutta itse asiaan, kuinkahan paljon olisi kohtuullinen tarjous -05 636 kawoista, -06 gsxr 600cc ja -05/-06 honda cbr RR
-05 kun tahdotaan pyytää reilua 9te
biggrin.gif
biggrin.gif

600cc kyykyistä kyllä pyydetään aivan älyttömiä. Tässä kun olen pari päivää soitellut pyörien myyjille niin kovin innokkaita eivät ole edes laskemaan hintoja...
-03 636 kawa ajettu 37tkm ja aivan vakio 7800e
"ei tästä enää voi tiputtaa, menee nyt jo niin halvalla"
Siinä vaiheessa teki mieli lyödä luuri korvaan...  
biggrin.gif

Mutta itse asiaan, kuinkahan paljon olisi kohtuullinen tarjous   -05 636 kawoista, -06 gsxr 600cc ja -05/-06 honda cbr RR
-05 kun tahdotaan pyytää  reilua 9te  
biggrin.gif

biggrin.gif
sun täytyy vaan ittelles suhteuttaa mistä oot valmis maksamaan... (käytetyn kunto, ikä, kulutusosat ja kilometrit jne) mielestäni käytetty voi olla erittäin hyvä vaihtoehto jos on hyvin pidetty ja huollettu! ja kyllä se myyjän olemuskin kertoo aika paljon...

mä en niinkään tarkasti keskittyis siihen että mitä ne yleensä maksaa vaan kävisin kattelemassa vaihtoehtoja ja potkimassa renkaita... kyllä se nopeesti muodostuu kuva siitä mikä on hyvä yksilö ja mikä ei! sitte vaan armoton tinkaaminen ja vänkääminen kyllä se hinta aina tulee alas päin pyynneistä ku oot paikalla ja meinaat lähteä!
033102bebe_1_prv.gif

Oman pyöräni Honda cbr 600RR -04 ajettu 27tkm möin 7700e joka on mielestäni kohtuullinen korvaus pyörästä jossa kulutusosat olivat kunnossa ja huollettu aina jne.

hiukkasen kommentistasi päättelisin että sulla on oma lehmä ojassa...
Väität että 5vuotta vanhasta on hyvä hinta kun 3000e enemmän maksaisi uusi ylivuotinen...

Joo, paikalle vain ja tinkaamaan. Paljon kiinnostaa lähteä kuopiosta esim helsinkiin ajamaan ja tinkaamaan ja sitten loppujen lopuksi jää satasista kiinni se pyörän osto.
Mielestäni pitäisi riittää kun PUHELIMESSA toteaa että on pyörää tosissaan ostamssa ja tulee hakemaan huomenna kunhan hinta on sopiva.

Kun pyörät on tätä hintaluokkaa suomessa niin samapa se on sitten saksasta hakea vastaava pyörä ja säästöönkin jää montatonnia
buttrock.gif

Eipä tässä muuta mutta silloin kun itse myin autoa niin katsoin nettiautosta suunnilleen samanlaisista mallia omani hintaan. Tuolla kun tuntuu että hinta repäistään tunnearvon mukaan.

Ja kierre on valmis... Tavarat käsittämättömän ylihinnoiteltuja uusiin vastaaviin suhteutettuna.

Nettiauto, nettimoto jne. on mielestäni vääristänyt käytettyjen hintapolitiikkaa. Samalla tietenkin verotuksen keventyminen on polkenut käytettyjen hintoja edelleen alemmas. Pääsääntöisesti nuo ovat trokarien riehumismestoja, joista puuttuvat täysin käyttäymissäännöt. Ei viitsitä kertoa ilmoituksessa pienestä kolarista tai muista vehkeen historiaan kuuluneista arvoa alentavista seikoista. Tämä johtuu ilmoittamisen matalasta kynnyksestä(nopeaa, ilmaista ja helppoa).

Tämä tietenkin tekee sen, että jos oikeasti olet myymässä vekotintasi kohtuuhinnalla niin se erottuu edukseen loppuun runnottujen ja -ajettujen joukosta. Ja kauppa käy.

Itse olen ollut "kuvioista" jonkun vuoden poissa niin ei osaa sanoa onko ralli joka kevät tälläistä vai onko verotusmuutokset saaneet pärräpuolenkin sekaisin ? Ja tämä ei tunnu koskevan mitään tietty merkkiä vaan lähinnä kaikkia pyöriä (ainakin noista merkeistä joita olen havitellut)
Minun käsittääkseni kevät on aina tällaista aikaa. Kun toukokuu vaihtuu kesäkuuksi ja varsinkin kun juhannus on juhlittu, ne jotka ovat oikeasti myymässä pyöräänsä joutuvat tarkistamaan pyyntihintojaan.

Itse myin pyörääni viime kesänä vähän samalla ajatuksella, eli "pistetään nyt sellainen hinta millä sen myy vaikka heti" ja sitten katsotaan jos ei kauppaa tule. Joitain minunkin mielestäni alihintaisia tarjouksia tuli, joitain asiallisia ja joitain ihmeellisiä vaihtotarjouksia. Muutama oikeasti asiallinen ostaja otti yhteyttä, mutta ei niitä kauppoja sitten syystä tai toisesta tullut. Sitten kun se vaihto alkoi todella poltella, laskin hintaa mutta alkoi olla jo vähän myöhäistä ja luovuin siitä ideasta...

Minä peesaan kanssa niitä mielipiteitä, että "oikea hinta on se millä kauppa käy". Viitteitä hinnasta saa liikkeiden käytettyjen hinnoista, joissa yleensä on vielä jonkinlainen käteisalennusvara. Liikkeiden tarjontaa näkee mm. motopalstalta joten jos ei yksityisiltä löydä niin kannattaa katsoa sitä. Ja jos budjetti on tuo 10kE, niin useasta liikkeestä käytetty lähtee käteisellä huomattavasti listahintaa halvemmalla.

Liikkeiden hinnoista ei kannata paljon mallia katsella.

jos haluat myyvän hinnan, niin katsot halvimmat hinnat nettimotosta kyseiseen pyörään ja siellä se myyntihinta liikkuu.

Liikkeiden hinnoista ei kannata paljon mallia katsella.

jos haluat myyvän hinnan, niin katsot halvimmat hinnat nettimotosta kyseiseen pyörään ja siellä se myyntihinta liikkuu.
Käsittääkseni alkuperäinen kysyjä olikin ostamassa. Jos liikkeestä saa samanlaisen pyörän samaan hintaan kuin yksityiseltä, niin paree mennä sinne liikkeeseen - sieltä saa ainakin alennusta. Oon kyllä ihan samaa mieltä siitä, että pyörän pitäisi irrota halvemmalla yksityiseltä.

Viime kesänä ainakin liikkeiden hinnat olivat yllättävän kilpailukykyisiä. Ainakin itse olin mielestäni hinnoitellut omani nettimoton linjan mukaan, mutta yhtäkkiä liikkeessä myytiin samanlaisia vähemmillä kilometreillä ja huollot tehtynä paria sataa kalliimmalla. Tuolloin ainakin oli selvää ettei se oma pyörä pyyntihintaan helposti liikkuisi...

Uus ylivuotinen on paras ostos. Käytettyjen pyynnöt on Suomessa huvittavan ja huiman väliltä.

ite ostin viime syksynä gsx1000r vuosimallia 2004 ja maksoin siitä 11,2 tuhatta juuroa (ihan virheettömässä kuosissa)...

olin aikasemmin käyny kattomassa muutamia vaihtoehtoja ( pyynti hinnat 11-13kEur ) ja toi vakuutti heti kun tulin paikalle! kaikki kulutusosat uusia ja ketjutkin oli just hinkattu tyyliin hammasharjalla sen verran oli puhtaat ja muutenkin näytti siltä että on olevinaan jonkun silmäterä! (ja on edelleen)

siitä sitte koeajot sun muut renkaan potkimiset ja myyjän haastattelut ja edelleen oli hyvä maku moposta jotenka lyötiin lukkoon ja tuollahan se on tallissa komeilemassa ja hyvin on pelannu!

pointi tässä on se että tolla oli ajettu paljon enemmän ku muilla mitä kävin kattelemassa eli 20 tuhatta kilometriä mutta ei se kilometrimääräkään nyt kaikkea kerro jos sitä mopoa on tosiaa huolettu! mä jos huomaan että jotain kulumaa tulee esim johonkin laakeriin tai jotain ni kyllä mä sen laakerin sitte vaihdan! ja näin saa taas ajaa ehjällä mopolla josta tosiaan kehtaa pyytääkkin ehkä vähän enemmän kun sellasesta mistä on renkaat, ketjut/rattat, jarrupalat loppu ja on vielä myyjäkin sellanen väliinpitämätön koko vehkeen suhteen...

se ylivuotinenkin on tietenkin vaihtoehto mutta ei se mun mielestä paljoa eroa hyvästä käytetystä (paitsi hinnaltaan)

itekkin sitä mietin mutta päädyin tohon ku tuntu vaan että on turhaa maksaa niin paljon siitä että se sama rauta on 2v uudempi
nixweiss.gif

no kukin ostaa mitä haluaa... ei se oo tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa.........
withstupid.gif
LOL toiha on sikahinta 04-maliista. Ite maksoin 06-mallista 12K

nixweiss.gif

withstupid.gif
LOL toiha on sikahinta 04-maliista. Ite maksoin 06-mallista 12K
LOL vaan joo se nyt vaan on niin että toi yksilö erottu kaikista muista sillä että siinä oli KAIKKI ok! toisin kun joissain joissa oli kaikennäkösiä naarmuja ja kulutus osat huonot jne...

Omalle kohdalle kaupasta ei jääny huono maku!

Saman pelin olis kyllä varmaan saanu tonnin kaks halvemmalla mut kunto olis ollu ihan toinen!
wink.gif

Laitoin viime Maanantaina pyöräni myyntiin ja myin sen Tiistai iltäpäivänä,(nettimoton kautta).En tiedä oliko hintani sitten niin alakantiin että se meni heti,vai tykästyikö ostaja siihen.Oli miten oli,
tuo nuori mies sai kyllä rahoilleen vastinetta.Se on totta, kyllä porukat pitää aika korkeita hintoja käytetyillä pyörillä,no vaikka niillä olisi ajettu muutema tonni,niin monesti saa uuden pyörän samaan rahaan.Onhan se niin,että vaikka olisi vähän ajettu,niin onhan se kuitenkin aina käytetty.Sitä sopii miettiä,käytetty vai melkolailla samaan rahaan uusi peli alle.No jos ajatellaan että ostat jonkun pelin mihin on juuri tehty esim,6000km huolto,se on monissa pyörissä se eka iso huolto,joten huollon hintakin on sen mukainen.Ostat tuon pelin samaan rahaan kun uuden,säästääkö siinä vai ei on ole varma,mutta kun minä olen menossa ostamaan Uutta pyörää ja rinnalla on tälläinen(yli hintainen)peli,kyllä minä ehkä kumminkin ostaisin sen juuri huolletun pelin,mikäli pyörä on uutta vastaavassa kunnossa.Nämä on asiosta mistä voidaan olla montaa mieltä.Joka tapauksessa,kyllä porukat pitää hintoja liian korkealla monesti aika vanhissakin pyörissä.Piste.
cool.gif

Back