Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika harva nuo tuntuu tekevän. Ruiskujen ja/tai kaasarien synkkaus on kyllä niin helppo juttu, että ainoastaan mittarin puute voi olla syynä siihen että sitä ei tee, kummaa sinäänsä kun hyväkin maksaa alle satasen kun sopivasta paikasta tilaa. TPS säätökin on luokaa täysin triviaali, ainakin minun pyörässäni, ei ole mitään syytä olla tekemättä sitä.Mua on aina ihmetyttänyt tämä "itte huolletaan paitsi venttiilien säädöt"... tuohan on normaalissa rivikoneisessa pyörässä yks helpoimpia huoltohommia. Epäilyttääkin vähän että kuinka hyvin pyörät on tuollaisen omistajan puolesta oikeasti huollettu. Moniko, joka ei itse osaa/uskalla itse noita säätää, tekee silti esim. Keulaöljyjen/stefojen vaihdon, ruiskun synkkauksen, TPS-tarkistuksen/säädön, tarkastaa(avaa) ja rasvaa ohjauslaakerit, takaswingin akselin tai purkaa ja rasvaa takaepäkeskon jos sellainen pyörässä sattuu olemaan...
Missä asut, tieto ja taito etustefojen vaihtamiseksi on mm. täällä.Etustefojen vaihto onkin jo isompi urakka, jäänee jollekin joka oikeasti osaa minun tapauksessani. Jos sattuu täältä joku löytymään joku joka sen 2002 FZS 600:n tekee ammattitaidolla ja järkevään hintaan, niin kaupat tulee.
Hyvin kerrottu. Noin sen olen itsekin kuvitellut menevän. Ja siksi yritän pitää laitteeni ihan itse kunnosssa. Ja samalla tulee säästettyä rahaakin ihan mukavasti.Olin joskus töissä merkkihuollossa. Alle puolen vuoden otin lopputilin "aatteellisten" mielipide-erojen vuoksi. Viimeinen pisara oli kun uuden nihkeä VFR tuli määräaikaishuoltoon. Aloin tehtaan työohjeen mukaan suorittamaan manuaalin mukaisia toimenpiteitä. Päällikkö tuli paikalle ja ihmetteli mitä teen. Sanoin purkavani katteet pois ja tarkistaakseni venttiilivälykset. Sain oppitunnin siitä miten kannattamatonta tämän toimenpiteen teko on firmalle. Pitää vain sipaista tiivisteliimatahra venakopan tiivisteen laitaan että näyttäisi ronkitulta. Öljynsuodattimen osalta piti hieman rasvaisella kouralla lääpäistä suodatinta, jne. Öljyt toki vaihdettiin. Jarrupalat myös vaihdettiin "uusiin" eli edellisestä pyörästä tähän, jne. Jarruneste vaihdettiin vain säiliöön. Päällikkö sitten laskuttaessaan antoi ohjeet "jarrujen sisäänajosta" ja perusteli näin asiakkaalle palojen vaihtosyyn. Etuiskariöljyt vaihdettiin vain siinä tapauksessa jos piti stefat vaihtaa. Pyörän pikkutarkka pesu "huollon" jälkeen oli tärkeää koska asiakkaan pitää tuntea saaneensa hyvää palvelua ja puhdas pyörä lisää tyytyväisyyttä.
Kuinka moni saa huollon tai remontin jälkeen nähtäväkseen vaihdetut osat? Ja jos saa, ovatko ne juuri omasta pyörästäsi vaihdettuja?
mm
Paljonko pyytävät? Irtovanteelle laitto vai alta-alle?Kaikki muu tulee tehtyä itse, paitsi renkaat vanteille. Tuokin on käynyt mielessä, koska hinnat tuppaavat olemaan aika karut kun menet oman renkaan kanssa kysymään vaihtotyön hintaa![]()
Minulta irtovanteella vaihtotyö velotus on ollut 15€.Paljonko pyytävät? Irtovanteelle laitto vai alta-alle?Kaikki muu tulee tehtyä itse, paitsi renkaat vanteille. Tuokin on käynyt mielessä, koska hinnat tuppaavat olemaan aika karut kun menet oman renkaan kanssa kysymään vaihtotyön hintaa![]()