• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyöräkortin hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SALOMON
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eli osaisko joku sanoa kui kalliiks tulis ajaa iso-A
ois tilillä hieman fyftaa
ja pikkasen polttelis päästä joskus pyörän selkää.
biggrin.gif

p.s käviks kukaa siinnä korpimotoristien järjestämässä tapahtumassa suomussalmella lauantaina?

Riihimäellä ison A-kortin hinnaksi tuli tänä keväänä 530€ + n.90€ kaikkiin viranomaiskuluihin. Kortin suorittaa n. 1-1,5 viikossa.

Turussa kortti maksoi 360€ +katsastusasemalle 50€ ja poliisilaitokselle 40-60€ riippuen onko kakkosvaihe ajettu...
Eli 450-460€
Kortin saa varmaan noin kahdessa-kolmessa viikossa...

kuten yllä kerrottiin niin kortin saa n. viidelläsadalla - siis edellyttäen että sinulla on vähintään b- kortti jo entuudestaan. jollei ole niin sitten enemmän...

Kyllä mä ainakin jouduin sen lääkärintodistuksen viemään viime kesänä... Riippuu siitä kuinka kauan B-kortin saamisesta on.

se lääkärin todistus kyl muistaakseni pitää olla just nimenomaan korttia varten ja voimas puol vuotta ... eiku korttia hommaamaan
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Sen kortin näköjään saa aika halvalla, mutta se musteen kuivattaminen tulee kalliiksi. Saattaa kuivua jopa 6 kk.

se lääkärin todistus kyl muistaakseni pitää olla just nimenomaan korttia varten ja voimas puol vuotta ... eiku korttia hommaamaan
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Ajoin ison A:n tänä keväänä, B-kortti ollut varmaan 6 vuotta, eikä lääkärintodistusta tarvittu. Kaitpa poliisin www-sivuilta saa tarkempaa tietoa, millon lekurintodistus tarvitaan, millon ei. Yleensä se kyllä on sen puolivuotta voimassa... mene ja tiedä.

Tampereella ~500EUR kaikkinensa. Ei tarvinnut tuoda lääkärintodistusta, ilmeisesti se on voimassa melko kauan kun B kortti on ollut melkein 8 vuotta taskussa.

Kuopiossa ainakii piti lääkärintodistus hommata ku ajo a-kortin, b-kortti oli ollu reilun vuoden ennen kun tuon ajoin. kusettikohan ne minua
crazy.gif

Aika isot erot hinnoissa...Mulla kyllä piti olla lääkärintodistus uutta korttia varten, B-kortti ollut 9vuotta

Jep 350 plus viranomaiskulut maksoi mulla, pari kk sitten.

Lääkärin todistus:
Jos B_luokan korttisi on ajettu vuoden 96 tai 97(en muista mutta jompi kumpi) jälkeen, lääkärin todistusta ei tarvi. Jos sitä ennen ni tarvii. Lähde:Tampereen Poliisi&Imatran Poliisi.

Jep 350 plus viranomaiskulut maksoi mulla, pari kk sitten.

Lääkärin todistus:
Jos B_luokan korttisi on ajettu vuoden 96 tai 97(en muista mutta jompi kumpi) jälkeen, lääkärin todistusta ei tarvi. Jos sitä ennen ni tarvii.  Lähde:Tampereen Poliisi&Imatran Poliisi.
no mun kortti on ajettu 2000 syyskuussa =o)
saanks tulla sinne imatralle ajaa tuon kortin katos ettei tartte lääkärissä käyvä turhaan?
shaun.gif
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Back