• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyöräkortin hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SALOMON
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen kortin näköjään saa aika halvalla, mutta se musteen kuivattaminen tulee kalliiksi. Saattaa kuivua jopa 6 kk.
Ei se mitään kallista ole... Se saattaa vaan tuntua siltä kun on p.a.
biggrin.gif

ja se kortti on sit halpa verrattuna mitä tämä harrastus muuten maksaa
biggrin.gif
Näin on. Tule nyt hyvä mies järkiisi ja unohda koko juttu. Jos ajat sen kortin niin se on sitten menoa. Sen jälkeen ei enää tarvitse miettiä mitä ylimääräisillä rahoilla tekisi. Nimimerkillä "mä ajan sen kortin ihan vaan huvikseni".
wink.gif
Juuri näin. Itse en ole kerennyt vielä yhtää ajotuntia ajamaan ja eilen tuli jo ostettua pyörä
biggrin.gif
Ja perjaate oli ajaa vaan kortti ja ajaa isipappan pyörällä....

Oulussa eräs koulu ottaa 450€ + viranomaismaksut isosta A:sta, kun viime pe käytiin avokille kyselemässä. A-kortista kekustellessa ei puhuttu mitään lekurin todistuksesta, mutta kun kyselin C:n ajamisesta muistutettiin todistuksen tarpeelisuudesta.

Tosi on että kortin ajaminen on vasta jäävuoren huippu noin kustannuskannalta. Itse ajoin kortin 3 kesää sitten kun oli muutama ylimääräinen euro taskussa jotta pääsin "maistelemaan" harrastusta laina-ajokilla, ja koukkuun jäin heti. Tällä hetkellä mopo pihassa jo toista kokonaista kautta ja aina tili tyhjänä, mutta en valita... eipähän oo ainakaan sijoitusongelmia
smile_org.gif

siis minkä ikäsitä porukkaa ootte ja puhutteko kenties nuorisotodistuksesta? mulla täytynee varata huomenna se lekurin aika. ku seuravan viikon maanantaina alkaisi se kurssi ja vähä lissää infoa asiasta pliis!! mullon tosiaan yli neljä ja puoli vuotta ollu se B kortti. ja nyt tekisi mieli saaha iso-A ja tänä kesänä ois tarkoitus myös hommata se.
shaun.gif

viellä yks jutska mullon B kortti eli luulletteko ett mulla tarvis toista kertaa lääkärintodistusta hommata? vai pitiks lähteä varaamaan aika.
mad.gif
Itse ajoin juuri A-kortin (b-kortti oli jo) ja lääkärintodistus piti olla. Itselläni oli vielä b-kortin ajamisesta jäljellä vanha (juuri ja juuri alle 5 vuotta vanha) nuorison terveystodistus, joka kelpasi.

"Ajokorttilupaa haettaessa on oltava mukana:
nuorison terveystodistus (enintään viisi vuotta vanha) tai
lääkärintodistus ajokorttia varten (enintään kuusi kuukautta vanha)"

Lähde

Lääkärintodistuksen hinnasta muuten yksi vinkki. Jos tarttee sen lääkärintodistuksen, niin pääkaupungissa saa Mellunmäen metroaseman kupeessa olevalta pikkuiselta yksityiseltä lääkäriasemalta kyseisen lappusen hintaan 24 euroa (muistaakseni?). On helevatan halapa kun vertaa esim. Diacoriin yli 70 euron  
omg.gif
hintaan.

Back