• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pyöräilijät on ihme porukkaa autoilijoihin verratt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskakuski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Autolla matkustetaan, moottoripyörällä ajetaan.    
062802moto_prv.gif
Autoa ohjataan. Moottoripyörällä ajetaan.
tounge.gif

Hyviä pointteja paljon.

Tässä vielä yksi:
Jos harrastaa sporttipyöriä (siis ihan oikeita kisareplikoita, ei näitä ritsoja mitä minunkin allekirjoitus täynnä..
tounge.gif
), niin toisin kuin autopuolella, jossa Veyronit, SLR't, jne. ovat suurimman osan ulottumattomissa, on moottoripyörärintamalla taas hintataso huipullakin kohtuullista ja tietyllä tavoin kaikkien saavutettavissa. Eipä siksi ole ihmekään että näiden mallien keskinäisestä paremmuudesta kinastellaan ja jotkut VMax:it, customit, matkasportit jne. sinällään hyvät pyörät haukutaan lyttyyn "piireissä" kun ei niillä pääse lähellekään samoja kierrosaikoja kuin rata-ajoa varten rakennettuilla kisareplikoilla.

Turha sitä on joidenkin ahdasmielisyydestä omaa mieltään pahoittaa!

Mistä johtuu, ettei kukaan vedä hernettä nenään jos ajaa 20 vuotta vanhalla japanilaisella moottoripyörällä?

Kerran tuli joku ukko kysymään mun mopon hintaa. Kuultuaan sen, ukko päivitteli, että sillä hinnalla saisi jo AUTON!
biggrin.gif

Mulle pyörä on ainut kulkuväline. Kotiloa ei enää ole. Kesät talvet ajetaan mopolla ja sillä sipuli. Jos pyörä hajoaa niin joudun turvautumaan julkisiin jotka onneksi jotenkuten toimivat tälläseudulla. Mutta niinkauan kun pyörä hörähtää käyntiin niin sillä mennään.
Minulle on aivan se ja sama millä muut ajavat. Autot ovat ihan hyviä, niissä on omat viehätyksensä, pyörissä omansa. Itselleni pyörän valinta kulkuvälineeksi oli täysin budjettikysymys. Eikä ole tarvinnut katua hetkeäkään. Muutaman kerran -5 asteissa loskapaskassa ajellessa autojen perässä on miettinyt oliko tämä nyt ihan hauskaa vai ei, mutta seuraavana päivänä on taas ajo maittanut  
biggrin.gif

Monet ovat hämmästelleet perinteisesti "eikö ole kylmä ajella" "onko tossa järkeä" "miks et ostanu autoa" jne. Ja nauraneet päälle kun olen sanonut ajavani ympäri vuoden kaksipyöräisellä. Varsinkin syksyllä työpaikalla nauroivat eivätkä uskoneet että jaksan ajaa pyörällä. Nykyään vaan "nostavat hattua" aina kun näkevät ja pyörä seisoo pihassa.

Pientä naljailua toverihengessä pitää aina esiintyä. Itsekin olen kohdannut näitä puheita että kyykky pitää olla, mikään muu ei ole moottoripyörä jne. Valitettavasti itselläni ei ole varaa pitää kahta pyörää tai kotiloa ja pyörää, joten jos haluan ajaa ympäri vuoden, ei minulla ole paljoa vaihtoehtoja. Endurolla mennään.
Jokainen olkoot oikeutettu mielipiteeseensä, kunhan sallivat minulle omani. Kutsukoot minua hulluksi tai miksi tahtovat, minä teen niinkuin teen. Ja kumma kyllä, naamatusten näin talvisemmilla keleillä noita hatunnostoja tulee vastaan aika paljon  
biggrin.gif

Jep. Itsekin ajan nyt mopolla talven työmatkat, 15km/sivu. Kyllä sitä työpaikalla jaksavat ihmetellä ja taivastella. Suurin osa tulee ihmettelemään, että oletko korttisi hukannut. En, ajan kun tuntuu siltä. On mulla auto ja kortti jne, mutta tuntuu siltä, että ajatuttaa. Kesällä sitten isommalla, kun se on työn alla talven.
Ehkä saan piikin takaisin iskuun ensitalveksi.

"Tulit mopolla? Eikös tuolla ulkona ole kylmä näin talvella?"

"Yhtä kylmä siellä on ilman mopoakin."

Niin no aika harvalla, käytännössä ei kenelläkään normaalihenkilöllä, on resursseja esimerkiksi saada supermallilta pinskiä...

Mutta aika monella on resurssit hankkia oikeasti nopea pyörä jonka ainut menoa rajoittava tekijä roikkuu tangoissa kiinni... ja nauttia leivän antamisesta sillä värkillä.

Elämä on liian lyhyt ja katoava tuhlattavaksi jollain ankealla piikkilangankiristimellä pousailuun paikallisella gasiksella.

Ja mitä tulee Focukseen niin jokainen tajunnee kysymättäkin että sellaisella ajeluun lienee yleisin syy taloudelliset realiteetit eikä kilpuri jonka kanssa myyntipelillä on vaihtokelpoisia osia ehkä muutama muotopelti...

Mutta vakavammin ottaen: typerien kyselijät ovat ehtymätön luonnonvara - ihan sama vaikka herättäisit kuolleet eloon ja jakaisit ilmaista rahaa torin laidalla - ihan varmasti joku valopää on tivaamassa jotain tosi oleellista kuvitteellinen limajojo roikkuvasta suupielestä viruen.

Turha noista on murhetta kantaa.
Ei helvetti, tää on helmi!
bowdown.gif
biggrin.gif

Höh, nyt en ymmärrä. Olen keräämässä adressia, jotta tässä maassa saataisiin aikaan laki, jonka mukaan ainoa rekisteriin saatava pyörä on tulevaisuudessa Kawasakin er-6 ja autoina myydään ainoastaa hopeisia farkku-Corollia. Loppuu se naljailu ja vertaaminen. Joo, ja verotarraksi tulee kukkatarra kaikille kypärään.
crazy.gif

Höh, nyt en ymmärrä. Olen keräämässä adressia, jotta tässä maassa saataisiin aikaan laki, jonka mukaan ainoa rekisteriin saatava pyörä on tulevaisuudessa Kawasakin er-6 ja autoina myydään ainoastaa hopeisia farkku-Corollia. Loppuu se naljailu ja vertaaminen. Joo, ja verotarraksi tulee kukkatarra kaikille kypärään.
crazy.gif
Tän jälkeen onki parempi painaa aika tarkasti mieleen mihin ruutuun on supermarketin parkkihallissa sen oman Corollansa jättänyt
biggrin.gif

Kummastuttaa tuo ajatusmailma moottoripyöräilijöiden keskusteluissa,kun mosalla ei tee mitään jos sillä ei ominaisuuksien vuoksi voi lähennellä kierrosaika ennätyksiä jollain radalla,vaikka se olisi todettu aivan toimivaksi peliksi katukäytössä  
Tuota samaa olen kuullut itekin
omg.gif
entäs sitte, ei ne "ominaisuudet" pyörästä mihinkään häviä vaikkei sitä radalla rajotinta vasten paukuttaiskaan. Minä nyt satun kuulumaan siihen sakkiin joka tykkää ajaa kyykyllä lain sallimissa puitteissa. Jostain kumman syystä se riittää mulle
nixweiss.gif
kivaa on ja sehän on pääasia
sport05.gif
Kyllä sitten on paska mopo jos "normaalista" ajosta rikki menee...

Kerran tuli joku ukko kysymään mun mopon hintaa. Kuultuaan sen, ukko päivitteli, että sillä hinnalla saisi jo AUTON!  
biggrin.gif
No ukkeli on voinut aidosti muistella nuoruutensa päiviä jolloin oikeasti prätkillä on usein ajettu siksi että autoon ei ole ollut varaa.

Aina vuoteen 1973 asti jolloin kyynaama-piiperöt suuressa viisaudessaan säätivät niin sanotun tappoveron moottoripyörille oli kovakin (japsi) prätkä liki puolet halvempi kuin tavanomainen pieni perheauto.
(verrokkeina CB750 ~7000fim ja vaikka B / C-kadett tai Vauxhall Viva 13-14K fim, lähteenä hatara muisti + kesämökin paskahuussin muinaisten valittujen palojen mainokset.).

Motskarien rajun veronkorotuksen "perusteena" oli niiden vaarallisuus.
Mitään osuutta mällien yleisyyteen ei verokyyn mielestä tietenkään ollut sillä että ison pyörän kortin sai 16-vuotiaana - hyvin puolivillaisella koulutuksella tai öljykriisiä edeltäneillä vapailla nopeuksilla taajamien ulkopuolella...

Muutenkin yhteiskunnan kokonaisedun kannalta on aika kyseenalaista kannattaako juuri hyvätuloisten ja oletettavasti näin ollen hyvin koulutettujen henkilöiden antaa tappaa itsensä niin maan perhanan vaarallisilla prätkillä...

Mutta jotkut asiat olivat silloin ja ovat edelleen, tavallisen teknokraatin ajattelun saavuttamattomissa - kuten vaikka nykyään se miten lamaan taantuvassa maassa kasvavan työttömyyden aikana on huutava pula työvoimasta joka hoituu vain ja ainostaan sillä että maahan sallitaan muuttavan ammattitaidottomia, kouluttamattomia ja kielitaidottomia henkilöitä...

Kun joutuu matkustaan autolla alkaa matkan alusta alkaen odotta että milloin matka loppuisi.
Pyörällä kun lähtee toivoo että matka jatkuisi vain .
Autolla ei tule lähdetyksi ajeleen muuten vaan ,pyörällä kyllä .

Kauheata ihmetystä aiheuttaa myöskin kun laitoin vakio pakoputket ja suuttimet takasin paikoilleen koska haluan kuulla koneen käynnin enkä pelkkää pakoääntä .
Väännön suhteen ajettavuus parani mielestäni ja kulutus hieman väheni.

Mistä johtuu, ettei kukaan vedä hernettä nenään jos ajaa 20 vuotta vanhalla japanilaisella moottoripyörällä?
tarkoitat varmaan sivustaseuraajia?

tuossa pointissa on se tärkeää, ettei tää 20 vuotta vanhalla pärällä ajelevakaan juuri vedä herneitä mistään nenään.

useimmiten..hän ei piittaa pätkääkään kierrosajoista,reisssujen pituudesta,kilowateista,osakaasutehoista,huippunopeuksista,nyyttoneista,polvipaloista,vääntökäyristä...hän vain välittää omasta pärrästään ja moottoripyörä on hänelle vain harrastus..mun mielestä juuri sellainen miksi se on tarkoitettu

Tänään kuulin yhdeltä ns.mottoripyöräilyä läheltä seuraavalta, että kaikki motoristit on kavereita keskenään
buttrock.gif
oon tullut siihen tulokseen lukiessa näitä viestejä, ettei ne oo
eek.gif

samanlaisia kuin kaikki muutkin omaan napaan tuijottajat
mad.gif

kahden kesän kokemuksella sanoisin, ett mitä vanhempi kuski ja pyörä, sitä isompi ja reilumpi tervehdys tiellä vastaantullessa
062802moto_prv.gif

biggrin.gif
No ukkeli on voinut aidosti muistella nuoruutensa päiviä jolloin oikeasti prätkillä on usein ajettu siksi että autoon ei ole ollut varaa.
Kuka muistaa sen mainoksen rallatuksen: Timangi Tojota tonni...sen saa prätkää halvemmalla!

Se oli se pikku pickuppi  
tounge.gif

0610275001219759081.jpg

Aika lähellä tota, sillä sitten vaikka leskentekijän kimppuun
cool.gif

sport05.gif

Iku

edit:kuva lisätty

tarkoitat varmaan sivustaseuraajia?

tuossa pointissa on se tärkeää, ettei tää 20 vuotta vanhalla pärällä ajelevakaan juuri vedä herneitä mistään nenään.

useimmiten..hän ei piittaa pätkääkään kierrosajoista,reisssujen pituudesta,kilowateista,osakaasutehoista,huippunopeuksista,nyyttoneista,polvipaloista,vääntökäyristä...hän vain välittää omasta pärrästään ja moottoripyörä on hänelle vain harrastus..mun mielestä juuri sellainen miksi se on tarkoitettu

Nimenomaan näin pitää ollakin
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Eipä ne pyöräilijät oikeasti autoilijoista tunnu poikkeavan, oikeasti...

Molemmissa ryhmissä on se idioottien ääripää, joka ei pysty ymmärtämään muuta kuin oman merkkinsä/mallinsa/ajotapansa/värinsä ja kaikki muu on väärin.

Tokihan se tällä foorumilla korostuu noilla pyörillä, moottoripyöräilyfoorumi kun kyseessä on... Mutta samaa pastanjauhantaa se on noilla nelipyöräistenkin foorumeilla.

Onneksi kuitenkin valtaosa näistä sankareista järkevöityy jossain vaiheessa harrastuskaartaan ja kaikista tulee taas kavereita keskenään.

Itte ajan mielelläni sekä kahdella että neljällä renkaalla ja vähemmän tuo kaksipyöräisen lelun ostaminen tyhmiä kysymyksiä herätti ympärillä kuin tuon nelipyöräisen lelun
biggrin.gif

Back