• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pyöräilijät on ihme porukkaa autoilijoihin verratt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskakuski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulle pyörä on ainut kulkuväline.
Minulle ei - vielä. Tosin autosta yritän nyt päästä eroon. Meistä on moneksi - itselle mp on harrastuslaite, millä ei käydä koulussa / töissä, kaupassa, postissa. Sillä ajetaan kyllä, mutta vain harrasteajoa. En tiedä onko se pakoa todellisuudesta, mutta laatuaikaa oman itsen ja ystävien kanssa kylläkin. Aikaa on pyöräreissuilla riittävästi - ainakin se yksi päivä tai edes vapaailta vähintään. Aurinko paistaa jos paistaa mutta hymy ulottaa korvasta korvaan lähes aina.

Tähän asti budjetti on sanellut sen, mikä pyörä on alla. Ehkä joskus tulevaisuudessa ei tarvitse laskea viimeisiä nappuloita kynä toisessa kädessä ja rahoitussoppari toisessa. Päätin kuitenkin tuossa eilen, että taloudelliset realiteetit mitä luultavimmin tulevat vastaan -> joudun luopumaan joko moposta tai autosta. Valinta oli helppo!
062802moto_prv.gif

Mistä johtuu, ettei kukaan vedä hernettä nenään jos ajaa 20 vuotta vanhalla japanilaisella moottoripyörällä?
tarkoitat varmaan sivustaseuraajia?

tuossa pointissa on se tärkeää, ettei tää 20 vuotta vanhalla pärällä ajelevakaan juuri vedä herneitä mistään nenään.

useimmiten..hän ei piittaa pätkääkään kierrosajoista,reisssujen pituudesta,kilowateista,osakaasutehoista,huippunopeuksista,nyyttoneista,polvipaloista,vääntökäyristä...hän vain välittää omasta pärrästään ja moottoripyörä on hänelle vain harrastus..mun mielestä juuri sellainen miksi se on tarkoitettu

Nimenomaan näin pitää ollakin
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
kuulostaa suunnilleen minultani tuo tuperwaarin sanoma.

Hienoa ajatusleikkiä kyllä, ja täysin totta. Itse haluaisin käydä, ja varmaan ensi kesänä käynkin, radalla. Mutta oikeastaan ainoastaan pyöränhallintataitojen parantamiseksi, vielä ei ainakaan kiinnostaa vetää rataa aikaa vastaan.
Heppoja "vain" ~70 (saman verran kuin autossani
omg.gif
) ja ylpeä siitä. Ei kiinnosta edes prätkän huiput, enemmän kiinnostaa ajaminen... Tulis jo kevät
sport05.gif

Kerran tuli joku ukko kysymään mun mopon hintaa. Kuultuaan sen, ukko päivitteli, että sillä hinnalla saisi jo AUTON!  
biggrin.gif
No ukkeli on voinut aidosti muistella nuoruutensa päiviä jolloin oikeasti prätkillä on usein ajettu siksi että autoon ei ole ollut varaa.
Kuka muistaa sen mainoksen rallatuksen: Timangi Tojota tonni...sen saa prätkää halvemmalla!

Se oli se pikku pickuppi  
tounge.gif

0610275001219759081.jpg

Aika lähellä tota, sillä sitten vaikka leskentekijän kimppuun
cool.gif

sport05.gif

Iku

edit:kuva lisätty
Joo Timangi oli halpa kun pickareissa ei mennyt samalla lailla verot kuin henkilövaunuissa.

Sitten VeroGyy sääti "Lex Timangin" jolla asetettiin minimikoko pickarin lavalle ja suurella huolella juuri niin että Timangi ei siitä mennyt läpi edes millään kohtuuden rajoissa olevalla lisäpalikalla. Joitain muita pickareita jatkettiin kyllä menestyksellä.

Sivuhuomiona muistan hassun tyyppivian/ominaisuuden Timangissa - tankki ei tullut kunnolla tyhjäksi asti joten koslasta saattoi "loppua bensa" vaikka sitä oli tankissa vielä litratolkulla...

Muistelisin että vielä silloin kun teininä himoitsin uutta ja upeaa, vasta esiteltyä 1.sukupolven Yamaha TZR125sta (johon ei tietysti ollut varaa ja hikitin 180cc kokoiseksi nysväämälläni RD125LC'lläni.) oli FSO Polonez pick up vielä halvempi kuin uusi Tetzari.
Tämäkin hupi loppui sitten melko pian... Pitihän valtion saada lamankin aikana lisää verokertymää jolla maksella pankkitukea, kehitysapua ja muuta oleellista ;)

Sama jengihän ajelee autoilla ja vääntö/jutut ihan samalla tasolla jos vaihtaa esim.auton uudenpaan niin juttua pisaa siihen tyliin että taasko auto vaihtui...jne...mielikuva juttuja , ostanko esim.custom pyörän seuraavaksi tai kyykyn missä on paljon tehoja...joku ajelee vanhalla itäpyörällä ja on siihen ihan tyytyväinen.Joku taas pistää monta tonnia puusorviin...
062802moto_prv.gif

Mistä johtuu, ettei kukaan vedä hernettä nenään jos ajaa 20 vuotta vanhalla japanilaisella moottoripyörällä?
Ei vedä hernettä nenään ei (kait), mutta kaikenmaailman jaavakuskit (entiset) kyllä tulee tilittämään loistavaa entisyyttään (lyhyttä) kahden promillen kännissä.
Ei tosin enää, oon nykyään niin vaarallisen näköinen
biggrin.gif
. Eikä pyöräkään oo enää jaappanilainen....hurjasti ois satuja "tätillä" tosta aiheesta
tounge.gif

Kummastuttaa tuo ajatusmailma moottoripyöräilijöiden keskusteluissa,kun mosalla ei tee mitään jos sillä ei ominaisuuksien vuoksi voi lähennellä kierrosaika ennätyksiä jollain radalla,vaikka se olisi todettu aivan toimivaksi peliksi katukäytössä  
062802moto_prv.gif

Jos ostat Ford Focuksen niin eihän kukaan käy tivaamaan,että ajatko sillä yhtä nopeasti kuin Hirvonen,tai sehän on aivan paska kun Loeb ja Sitikka on paljon nopeampi .
Mosa jutuissa maailma on aivan toinen  
nixweiss.gif
.
Miksi  
withstupid.gif
Kyllä motoristeja on monella eri motiivilla ja noi ratajutut koskettaa vain osaa niistä. Jos tuollaisen asian kanssa joutuu usein painimaan, pitää kysyä itseltään liikkuuko täysin väärässä seurassa
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Eikös tässä ole pohjimmiillaan kyse siitä. että kun meillä kaikilla taitaa olla mielipide myös toisten pyöristä. Jotkut pitävät vaan mielipiteen omana tietonaan, toiset sen laukoo "totuutena" ääneen.

Itsekkin ajaisin kyllä mielelelläni jollain toisella pyörälllä, ja kaikkia pyöriä en jaksa aina ymmärtää, so what? Ei niitä kannata kuitenkaan mennä toreille huutamaan.

Kuitenkin tuo tapa liikkua on nautittava, myös tuolla minun pyörälläni. Vain se on tärkeää, mitä fiiliksiä itse saa.  
062802moto_prv.gif

tarkoitat varmaan sivustaseuraajia?

tuossa pointissa on se tärkeää, ettei tää 20 vuotta vanhalla pärällä ajelevakaan juuri vedä herneitä mistään nenään.

useimmiten..hän ei piittaa pätkääkään kierrosajoista,reisssujen pituudesta,kilowateista,osakaasutehoista,huippunopeuksista,nyyttoneista,polvipaloista,vääntökäyristä...hän vain välittää omasta pärrästään ja moottoripyörä on hänelle vain harrastus..mun mielestä juuri sellainen miksi se on tarkoitettu
No tähän ei voi kyllä sanoo kun JUST NIIN  
bowdown.gif

Miten joku (vaari) voi viedä "sanat suusta"  
crazy.gif

Back