• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä rekkaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSXman1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
niin ja jos sattuisi olemaan ammatiltaan rekkakuski, niin voisi ajella lomallaan sinne ite rekalla ja pyörä kyydissä ja sama takaisin päin, eikä tarvitsisi ajaa prätkällä ollenkaan. hehiö.

Vaikka tämä onkin rekkaketju, niin muistutetaan vielä junavaihtoehdostakin. Kesäkuun alussa tultiin Ranskan Avignonista Berliiniin n. 1500 km vajaassa vuorokaudessa. Maksoi 288 €/2 hlöä + 1 pyörä.

Vaikka tämä onkin rekkaketju, niin muistutetaan vielä junavaihtoehdostakin. Kesäkuun alussa tultiin Ranskan Avignonista Berliiniin n. 1500 km vajaassa vuorokaudessa. Maksoi 288 €/2 hlöä + 1 pyörä.
joo, sori kun menee nyt vähän off-topic... mutta itse törmäsin kesäkuussa Travemundessa kahteen suomibaikkeriin, jotka olivat käyneet Monacossa, toisella VZR1800, toisella Buell, ja koska varsinkin viimemainittu ei ehkä ole ihan kaikista paras autobahn-peli, niin olivat pistäneet pyörät Saksan Hildesheimista junalla Italian Alessandriaan. Taisi maksaa kyllä päälle 500 erkkiä 2 miestä+2 pyörää, mutta olivat silti palveluun tyytyväisiä.

Mekin ajoimme ihan Alessandrian vierestä, kun oltiin paluumatkalla Sisiliasta, ja paluumatka aloitettiin 21 tunnin autolauttamatkalla Palermosta Genovaan (maksoi alle 300 eur 2hlö+1mp ikkunallisessa hytissä). Loppu tultiin myös +20 h paatissa Travemundesta Helsinkiin... siinä välissä kun olisi vielä pistänyt pyörän junaan kuten nämä heput tekivät, niin laskeskelin, että Sisiliasta kotisuomeen olisi ajokilometrejä kertynyt mittariin ehkä noin 500!

Eli rekkakuljetuksen lisäksi myös optiot juna ja laiva kannattaa huomioida, jos ei sattumoisin huvita sahata koko matkaa tietä pitkin. Esim. meidän tapauksessamme menomatka mentiin ajamalla, eikä tosiaankaan haitannut, että paluu sisälsi vähemmän ajamista. Vaikka nyt varmaan jonkun mielestä olenkin reissannut vääräoppisesti. He voivat ja saavat edelleen skipata nämä vaihtoehdot aivan vapaasti.

Mikä tässä hommassa on loppujen lopuksi oikeanoppista ? Autojunista tosin sain tarpeekseni viime kesänä Villachista Hildesheimiin vieneellä reitillä. Vanhan harppisaksan radat heiluttelevat lystikkäästi ja yöllä menevät korvat mukavasti tukkoon tunneleissa. Nuku nyt siinä. Varsinainen extremejuttu on sitten niiden muutaman kuljetusvaunun läpiajo. Tilan korkeus on muistaakseni 165 cm ja silloisen pyöräni istuinkorkeus 85 cm. Olipa siinä papalla niskan taivuttamista, kun yritti katsella mihin ajaa. Kypärä oli onneksi hiilikuitua, lasikuidut ja muovit olisivat olleet entisiä pään kolahdellessa kattopalkkeihin. Tai ehkäpä tuon taidonkin harjoituksen myötä oppii. Itse en enää harjoittele.

Mulla vielä vähän korkeampi pyörä, mutta tankin päällä maaten junaan ajo onnistuu ok; tankkilaukun kanssa olisi turha yrittää. Jousen esijännityksen löysentäminen antaa vielä jonkun sentin lisää.

Mekin tultiin vielä Travemündestä laivalla, joka oli jostain syystä vielä selvästi halvempi kuin luulin hinnaston mukaan olevan.

Sinänsä mulla ei ole Ruotsin läpiajoa vastaan ikinä ollut mitään (sujuvin maa läpiajoon mitä on kohdalle osunut), ja menomatka mentiinkin ajamalla aluksi Tukholma-Lyypekki -etappi.

Reissu (Espanja-Portugali-Espanja-Ranska-Belgia-Hollanti-Saksa-Suomi) tuli tehtyä ja mukavata oli. Ja lämmintäkin piisasi.

Pyörän kuljetus rekalla Madridiin oli erinomainen idea, eikä 590 euroa + lento (Kuopio-Riika-Madrid) 140 euroa ole paha hinta aikamoisesta homman helpotuksesta. Fenno Transalpin palvelu toimi kaikin puolin kuten sovittu.

Takaisintulomatkalla selvisi viimeistään, että Espanja ja Ranska ovat aika isoja maita, joitten läpäiseminen moottoriteitse ei ole mitenkään ultramielenkiintoista toimintaa. Nyt, kun pelipaikoille siirtymiseen ei tarvinnut käyttää aikaa, oli mahdollisuus keskittyä Portugalin ja Pohjois-Espanjan pikkuteihin.

Portugali on upea prätkäilymaa, eikä Pohjois-Espanjaakaan voi kovin paljon moittia. Mutkateitä ja komeita maisemia loputtomasti. Pyreneitten pohjoispuolella helle kävi niin sietämättömäksi, että loppumatka tultiin käytännössä moottoriteitä myöten. Raporttia aiheesta tulee Reissuverkko-kotisivuille aikanaan.

joo, sori kun menee nyt vähän off-topic... mutta itse törmäsin kesäkuussa Travemundessa kahteen suomibaikkeriin, jotka olivat käyneet Monacossa, toisella VZR1800, toisella Buell, ja koska varsinkin viimemainittu ei ehkä ole ihan kaikista paras autobahn-peli, niin olivat pistäneet pyörät Saksan Hildesheimista junalla Italian Alessandriaan. Taisi maksaa kyllä päälle 500 erkkiä 2 miestä+2 pyörää, mutta olivat silti palveluun tyytyväisiä.
Oho, olipa tämäkin mennyt minulta ohi, mutta korjataan nyt sitten jälkeenpäin, että se mun mopo ei ollut VZR 1800...vaan ihan vaan pikkuveli Intruder M 1500  
wink.gif

Joo. Kesäloma reissu alkaa pikkuhiljaa tulla mieleen. Kysyisin onko kukaan käyttänyt Motomannisen palveluja pyörän vientiin eurooppaan tai takaisin kotiin päin?

Joo. Vaikka vain yksi mielipide olen tullut kanssa samaan johtopäätökseen. Otan Motomannisen tämän kesän kuljetusyhtiöksi. Purkauspaikka on Hahn lentokentän vieressä vaatimattoman majatalon pihassa jossa on myös säilytystilat. Ei muutakuin kesää odottelemaan.
sport05.gif

Joo. Aikataulu valmistuu kuulemma parin viikon kuluessa ja hinta tiedot samalla ( http://www.motomanninen.fi/ ). Antoivat minulle suutaa antavan hinnan joka ei ole vielä julkaisukelpoinen mutta sanotaanko erittäin kiinnostava. Oliskohan lastaus vaajakoskella ja purkupaikkka saksan päässä http://www.ferienweingut-elisabeth.de Paikka näyttää siltä, että vois ottaa tuopilliset ja nitselit. Pistää pään tyynylle ja aamulla pirteänä baanalle.
sport05.gif

Itse soittelin kans tänään motomanniselle ja kyselin kaikenlaista heidän kuljetuspalvelustaan. Varmaan lisätietoja on sitten tulossa nettisivuille.

Omalla kohdalla hinnaksi muodostui puhelun perusteella erittäin kilpailukykyinen summa. Lastaus onnistuisi kuulemma välillä JKL-Tampere-Hämeenlinna-Helsinki. Pyörä olisi matkalla vain 2 päivää ja määränpäässä voi muutaman päivän säilyttää ilmaiseksi turvallisessa tallissa, jos ei itse ehdi aivan perässä.

Itse aion ensi kesänä käyttää ko. palvelua kunhan vaan lomapäivät selviää. Kuulemma parin viikon välein on kyytejä Saksaan.

Eihän ne salaisia ole. Jokainen varmaan voi neuvotella oman hintansa. Sen verran voin raottaa salaisuuden verhoa, että oma pyöräni meni eteläiseen Saksaan reilusti alle Finnlinesin yhden suunnan lipun hinnalla. Tosin siitä on jo aikaa pari kesää.

Kyllä. Ei tarvitse korkeaa tutkintoa matematiikan saralta, kun laskee mikä kannattaa. Pyörä Saksaan plus lentämällä perässä maksaa jotakuinkin saman, mitä pelkkä Finnlinesin laivalippu off-seasonilla. Takaisin sit ajamalla varmaan ruotsin kautta.

Mielenkiinnolla odottelen lisätietoja kuljetuksesta. Toivottavasti Motomanninen valitsee purkupaikan riittävän läheltä Hahnin lentokenttää. Tuo mainittu Pensionat Elisabeth on yli 50 km päässä. En tiedä onnistuuko käytännössä, mutta netistä katsoen esim.  http://www.advance-hotel-zum-hahn.de/fn/index.php  voisi olla parempi vaihtoehto. Etäisyys 2 km, hakevat kentältä ja vuokraavat tallipaikkoja.

Joo. Jos lennät semmosella vuorolla joka on noin klo 15 jotain paikallista aikaa niin terminaalin edestä lähtee bussi cuchemiin puolen tunnin kuluttua. Ja biljetin hinta taisi olla muutaman euron.

Back