• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä myynnissä, mutta hiljaista on ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1005167

pistäkääs kommettia tästäkin .... mun mielestä nyt on sika halpa  
crazy.gif
korjatkaa jos olen väärässä  
kaboom.gif
tais olla halpa
kynttila.gif

myyty
bawling.gif

Oisko 7000e käypä hinta 35tkm ajetusta -06 Speed Triplestä?

Vähän nyt kiikunkaakun raaskiiko sitä myydä ollenkaan, tallinkin olisin saamassa omasta talosta talveksi niin kivahan sitä olisi silitellä siellä
tounge.gif

Itse olen tulluu siihen tulokseen, että vaihdan pyörän liikkeessä. Paremmin saa kuin suoraan yksityiselle myytäessä.

No niin, Ducati meni. Eihän tuo tarvinut kuin yhden asiasta ymmärtävän ostajan ja heti tuli kaupat
smile_org.gif

Nyt uutta mopoa etsiskeleen
smile_org.gif

Itseäni kummastuttaa välillä myynti-ilmoituksissa juurikin tuo "jos ei kellekkään kelpaa niin ei meikäläistä kiinnosta" asenne ja varsinkin että miksi se pitää ilmoitukseen asti kertoa oman pääkopan sisällä pitämisen sijaan.

Se kun ei voi pitää paikkaansa. Jos joku myy pyörää, hän haluaa siitä rahat pois oli hinku myyntiin suuri tai pieni.

Ajatellaanko että välinpitämättömyyden korostaminen jotenkin parantaisi pyörän kaupaksi menoa? Vai onko tämä jonkinlainen itsesuojelumekanismi ettei alkaisi itseä ärsyttämään, jos ei ketään pyörä kiinnosta.

Sillä ainaski mun mielestä pyritään kertomaan, että hinta ei tuu paljoa tippumaan, joten hirveet tinkimiset voi unohtaa

Itseäni kummastuttaa välillä myynti-ilmoituksissa juurikin tuo "jos ei kellekkään kelpaa niin ei meikäläistä kiinnosta" asenne ja varsinkin että miksi se pitää ilmoitukseen asti kertoa oman pääkopan sisällä pitämisen sijaan.

Se kun ei voi pitää paikkaansa. Jos joku myy pyörää, hän haluaa siitä rahat pois oli hinku myyntiin suuri tai pieni.

Ajatellaanko että välinpitämättömyyden korostaminen jotenkin parantaisi pyörän kaupaksi menoa? Vai onko tämä jonkinlainen itsesuojelumekanismi ettei alkaisi itseä ärsyttämään, jos ei ketään pyörä kiinnosta.
tolla kaiketi halutaan pitää loitolla ne "halutaan ostaa rahapulassa olevien mopot pilkkahinnalla" -tyypit jotka joskus saattavat soitella.

Ok, kai sillä tuota sitten tavoitellaan vaikka ei rationaalisesti ajateltuna ensimmäisenä tullutkaan mieleen.

Onhan se kyllä rasittavaa, jos ihan naurettavia tarjouksia satelee. Itse olen kyllä pelleilyltä välttynyt ja saanut useimmiten suurinpiirtein vakavastiotettavia tarjouksia.

Eniten kyllä itse vihaan sitä että puhelimessa hinta on sovittu jo, mutta paikan päällä alkaakin yhtäkkiä tinkaaminen. Tämä siis kun on haluamansa hinnan ilmoittanut, ja siihen on suostuttu. Asia luonnollisesti eri jos on nimenomaan sovittu kauppojen hieronnasta paikan päällä.

Eniten kyllä itse vihaan sitä että puhelimessa hinta on sovittu jo, mutta paikan päällä alkaakin yhtäkkiä tinkaaminen. Tämä siis kun on haluamansa hinnan ilmoittanut, ja siihen on suostuttu.
Mun mielestä hintaa ei voi lyödä 100%:sti lukkoon ennen kuin näkee ja mielellään ajaa pyörällä. Ite olin viimeksi ostaessa kuvien perusteella valmis maksamaan summan N pyörästä, mutta paikan päällä oli pakko vielä hiukan tinkata, koska pyörässä oli juttuja joita kuvat tai puheet / kirjoitukset ei kertoneet.

Toki myyjä voi tuolloin kieltäytyä myymästä konettaan.

Sain nyt V-Rodin menemään vaihdossa kalliiseen autoon. Auton ostin koeajamatta, vaikka oli 2006 ja viritetty. Kauppaa syntyy ja varsinkin autokaupppiaat ovat raportoineet vilkastumisesta.
Ducati 999S:ää on kyselty paljon, mutta tiedän ettei se ole halpa ja siksi kauppoja ei synny. Minusta uudemmat 1098-1198 ovat niin paljon halvemmin tehty, että en aio hintaa pudottaa. 999S oli myös kalliimpi ostaessa kuin nämä uudemmat.
Säästän sen siis lapsille.

Itse olen tulluu siihen tulokseen, että vaihdan pyörän liikkeessä. Paremmin saa kuin suoraan yksityiselle myytäessä.
JÅÅ kyl maar toiki pitää ainaskin osin paikkansa. Mää tos tänäpä myin oman 600 FZS:ni ni sain siittä jotakuinkin saman mitä olisivat vaihdossa tarjonneet liikkeessä, elikkäs +-0 tais mennä
nixweiss.gif
. Ja eiku uutta kattelemaan  
062802jumpie_prv.gif

Tämä on kyllä jonkinlainen harha, jos kaksi yksityishenkilöä tekee kauppaa jostain tuotteesta niin kyllä sen on oltava molemmille edullisempi tapa kuin se että välissä on lisäksi yksi elinkeinon harjoittaja joka elää ko. hommalla.

vanhan antaminen vaihdossa liikkeeseen on helpompi ja nopeampi tapa, mutta uskoisin että vanhan poismyyminen ja tämän jälkeen liikkeen kanssa tehty käteiskauppa uudesta on edullisin vaihtoehto.

hmm itse selailin vajaan kuukauden (elokuu) mitä myynnissä ja loppujen lopuksi ostinkin nettmoton kautta pyörän.

itsellä pisti silmään että jollain 80%:lla oli pyörä rahoitusyhtiön omaisuutta ja en jaksanut ruveta pelailemaan miten sen saa omiin nimiin kun pyörää hain käteisellä.
tälläiset tapaukset siirtyi samantien ei osastoon.

kuvien määrä ratkaisi myös osan, eli jos on vain 1 kuva niin mielenkiinto lopahti melkein samantien jossei hinta sitten ollut selkeästi "halpa".
sinällään huvitti myös jotkut kuvat joissa mopo hienosti tuunattu/kiillotettu, ja sitten kuivalla asfaltilla hemmetinmoinen märkä läikkä pesun jäljiltä, pieni asia mutta paistaa silmään.

lisävarusteet tottakai kiinnosti mutta jos ne oli mallia 200€ lisää hintaan kuten eräässä navista kun kaveri haluaa selkeästi päästä moposta eroon niin ei edes viitsi tinkiä joten seuraava kohde.

huollot oli itselle tärkeitä eli tehty kuten pitää + kirja.

selkeä, ytimekäs hyvillä kuvilla, ja oikea hinta niin varmaan menee, keväällä.
syksy on tainnut olla aina ostajien markkinoita, siksi itsekin tähtäsin tähän
033102beer_1_prv.gif

Onko 3500e liikaa 70tkm ajetusta 01- Hornetista? Mite suuri vaikutus kilometreillä on hintaa, entä mikä vaikutus sliparilla vilkuilla ym. härpäkkeillä?

Ostamassa siis olen ja jotain suuntaa kun sais mitä kannattaa maksaa.

No niin, Ducati meni. Eihän tuo tarvinut kuin yhden asiasta ymmärtävän ostajan ja heti tuli kaupat
smile_org.gif

Nyt uutta mopoa etsiskeleen
smile_org.gif
Taitaa olla vaikeampi ohittaa sua ensi kaudella?
tounge.gif
Se jää nähtäväksi, tänään hain uuden pelin
smile_org.gif

Yritän ainaki pistää enemmän hanttiin, vaikka kuussatasen ostinkin
biggrin.gif
Onnea uudelle mopolle! Oletko tulossa Alastarolle kisoihin vai laitanko postissa videomateriaalia?

Back