• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä myynnissä, mutta hiljaista on ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hieman alkanut närästää kun ostaa uuden pyörän, varustelee sen mieleisekseen palaa 4 t€ extraa. Kuitenkin sitä myydessä tuntuu että se on samoilla viivoilla hinnoissa vakioitten kanssa
omg.gif
.

Onko ihmiset tyhmiä?
Onko tämä kompakysymys?

Liikkeellä on myydessään enemmän vastuuta siitä käytetystä pyörästä, kuin yksityisellä. Jos vaikka kone laukeaa kuukauden sisään ostosta, niin liike laittaa sen kondikseen. Laittaisitko itse, jos ostaja soittais kuukauden päästä, kun olet pyörän myynyt, että nyt kävi näin?
Itse oon ostanut liikkeestä koska rahoitus hoituu vaivattomasti.
Jos olis ylimääräistä paalua niin en varmaan maksais paria tonttua ylimääräistä mistään "koneen laukeemis olettamasta".  
smile_org.gif
Rahoitus?
confused_orig.gif

Heei pankistahan sitä rahhaa saa jos ei muute oo, ja netin kautta ja samalla korolla.

Ei mittään muuta syytä ostaa liikkeestä kuin liikkeen vastuu, ja samois hinnois liikkeet kuin yksityisetkin.

Miulla mennyt fifty-fifty autot ja mopot, liikkeestä tai yksityiseltä ostettaessa. laatu/hinta kriteereillä. Määe osta ku hyvää ja käytettynä.

järk kätee jos sitä on!

Hieman alkanut närästää kun ostaa uuden pyörän, varustelee sen mieleisekseen palaa 4 t€ extraa. Kuitenkin sitä myydessä tuntuu että se on samoilla viivoilla hinnoissa vakioitten kanssa  
omg.gif
.
Näinhän se on ja muistaakseni aina ollutkin. Jos haluaa niistä palikoista jotain, niin ruuvaa ne irti ja myy pyörän vakiona. Myy sitten erikseen niitä palikoita, tarvitseville jos jaksaa.

Itsellä oli syksyllä pyörän haku päällä, ja lopulta sopivan hintainen löytyikin. Vaikka pyörä jo löytyikin, niin olen ihan mielenkiinnosta seuraillut seuraillut näiden samojen mallien hintoja vieläkin.

Moni näyttää jättäneen ilmoituksen esim. nettimotoon seisomaan eikä edes yritä polkea hintaa sellaiselle tasolle, että menisi kaupaiksi (mikä on ihan ymmärrettävää), mutta sitten taas osa kauppaa "talvihintaan" joka olisi jo ihan järvevän oloinen ollut syksyllä.
Miksi siis pitää odottaa talveen asti tuota hinnan pudotusta kun pyörän hinta syksyllä olisi näillä talvihinnoilla ollut huomattavasti helpompaa.
Itse olen näiden seuraamieni mallien joukosta löytänyt pari ”talvihinnoiteltua” pyörää jotka olisi ainakin hintansa puolesta kelvannut itselleni jos olisi syksyllä ollut tarjolla tämänhetkiseen hintaan.
Syksyllä kun tiedustelin jokuselta pyörän myyjältä käteisostohintaa, niin yllättävän monelta vastaus oli, että hinta näkyy ilmoituksessa ja että keväällä hinta onkin sitten suurempi. Silti ainakin yksi näistä pyöristä joita kyselin, on nyt sellaiseen hintaan myynnissä, että olisi syksyllä kelvannut minulle.
En vain itse pysty käsittämään tätä ajatusmaailmaan. Oletetaan että pyörä X on myynnissä elokuussa hintaan 8500e jonka hinta laskee syys-/lokakuussa 500e eli hinta on 8000e joka vieläkin on nettimoton keskiarvoon hieman ylihinnoiteltu. Nyt kyseinen pyörä on myynnissä hintaan 7500e joka on ”talvialennuksella”. Tuo 7500e on taas mielestäni kelpo hinta koska kyseistä mallia kaupattiin alkukesästä ~7800e molemmin puolin ja tuohon hintaan taisi jokunen nettimotosta mennäkin.
Onko tämä siis myyjillä ihan normaalikäytäntö, että keväällä taas koitetaan saada kyseisestä pyörästä se 8000e ja taas kaupitellaan pyörää läpi kesän ja ihmetellään ettei kukaan osta?
Toki helppohan se on tässä itse päivitellä tätä kun ei ole enää tarve myydä tai ostaa, mutta ei silti mahdu omaan kaaliin tämä mentaliteetti.

Pari pyörää olen myynyt tälle vuotta ja homma on kiinni vain ja ainoastaan hinnasta. Pyöräsi pitää olla halvin luokassaan, jotta se menee kaupaksi.
Kawa meni kolmessa päivässä nettimoton kautta. Perjantaina ilmoitus sisään ja sunnuntaina rahat käteen. ZX6R 2007 mittarissa 10ktm, briteistä pari vuotta sitten tuotu. Muutama naarmu/nirhautuma oli ostetaaessa ja muutaman olin onnistunut saamaan itsekkin aikaiseksi, mutta muuten siisti. Vakiopeli lukuunottamatta rekisterikilven telinettä ja takavilkkuja, joista vasen ei myytäessä toiminut. Pari pulttia oli matkan aikana pudonnut. Myyntihinta 6500e

Oma kikseri meni viime yönä parkkipaikalta ilman mitään myynti ilmoitusta ja rahan vaihtoa! Kyllä on kova kysyntä.
mad.gif

Back