• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä myynnissä, mutta hiljaista on ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä mieltä jengi muuten on, mikä on tällä hetkellä hinnanalennus prosenteissa jos pyörä on 3-4 vuotta vanha ja kilsoja on toi 15-20 tonnia? Eikä mikään erikoismalli vaan tyypillinen kaukoidän ihme joita myydään paljon / vuosi?
Noh, tämä meikäläisen myyntikohde on juuri tuota luokkaa, 4 vuotta vanha ja ajettu n.16 tkm. Nyt uusi vastaava näkyy maksavan 11890 EUR, mulla myynnissä 5350 EUR hintaan. Pudotusta siis noin 55 %. Tosin ei se tunnu ketään kiinnostavan tuolla hintaa, joten todellisesta arvosta en sitten tiedä.
Onneksi en ostanut uutena
crazy.gif

Nyt vaan on yksinkertaisesti ostajan markkinat. Hyvinä aikoina ostettiin pyöriä, tuotiin niitä ulkomailta jne. Suostuttiin maksamaan melkoisia hintoja vanhoistakin räppänöistä. Pyörä myynti on tippunut noin 40 % liikkeiden puolella, joten epäilenpä sen olevan tippunut vieläkin enemmän yksityiseltä ostettaessa, jossa useimmiten pitää olla käteistä kauppaa tehdessä.
Takkiin vaan on otettava jos aikoo pyöränsä myydä syyskesällä.
Ostajia ei vaan ole kaikille myynnissä oleville pyörille, jollei ole jotain massasta poikkeavaa joka kiinnostaa tai osu juuri ostaja ehdokas silloin kohdille kun oma pyörä on myynnissä.
Itse olen vain hyvilläni jos moottoripyörien hinnat tippuvat.

Itelläki pyörä on toisiks halvin luokassaan nettimotossa ja katsojia kyllä käy. Tuntuu vaa kaikki ostaja ehdokkaat itekkin koittavan myydä autoa tai pyörää. Hankala on kyl kaupata ja pikkasen toi V*tuttaa... ei pitäs hinnasta olla enää hirveesti kiinni.

Ei ole toimivat pyörämarkkinat tällä hetkellä ja vanha pyörä on rasite.  Selvästi on viime vuosina ollut vaiketa päästä vanhasta eroon kohtuullisella arvon alennuksella.

Nyt kannattaa vaan pitää se mikä on ja ajaa loppuun.  Samanlaisia rimpuloita ne muutkin on, mitä sitä suotta vaihtelemaan    
062802moto_prv.gif

Ei mulla mitään sitä vastaan olisi, että menisi liikkeessä vaihtoon, välirahastahan homma on kiinni. Olen vaan iskenyt silmäni yhteen viron poikien kaupittelemaan pyörään, se on taas tietty sitten eri tarina kannattaako sille tielle lähteä laisinkaan.
Yritetään siis vielä tovi kaupitella omaa, vaikka sitten halvemmalla hinnalla. Jos ei kaupaksi mene niin ei se maailma siihen kaadu.

Sattuuko tuo naapurimaan pyörä olemaan V2 koneella?
Kävin yhtä katsomassa...

No, hain omani muualta, vanha on nyt myynnissä.
Hiljaista on, vaikka hinta on lähes halvin, km/lisukkeet huomioon ottaen halvin.

Paljoa ei ole pyörässä kiinni, että odotellaan kevääseen jos ei kukaan halua talvi-iltojen iloksi puunaamista.

Se on tuo liikkeessä vaihtaminen toisaalta sitä, että siinä sivussa elätetään ko yrittäjät.
Kuluttajansuoja kun tahtoo loppua siihen, että se on kuitenkin vanha pyörä ja sen "kuuluikin" hajota.
Liikkeelle annettavalla erotuksen määrällä voisi vaikka suoraan avata koneen tms ja pistää senkin rahan hyötykäyttöön.

Nämä nyt on niitä mielipideasioita.

Tällä hetkellä tilanne on varmaan se että pyöriä on paljon enemmän myynnissä kuin niille on potentiaalisia ostajia.Ja melkein voisin sanoa muutaman vuosikymmenen kokemuksella että ne ns. tusinapyörät joita on sadoittain kaupan ovat vaikeimpia myytäviä koska on todella vaikea erottua millään massasta.Pelkkä halpa hinta ei riitä.Itse olen katsellut toista katuenskaa itselleni ja näyttää siltä että ne tietyt mallit ovat edelleen pyynniltään samassa haarukassa kuin kolme vuotta sitten kun ostin nykyisen.Miksi niiden hinta ei laske?Sille on yksi selitys että ne ovat pohjahinnassa josta hinta ei enää laske ennenkuin totaalina romuna,tai sitten niitä ei edes yritetä myydä.
Jos kauppa ei käy,on joko liikaa tavaraa tai liikaa hintaa.Näin se vaan on.Ja silloin hintojen pitää pudota.

Tulipa mieleeni nettimotoa selatessa, että mitenkäs toi etusivun ilmoittelu, kun välillä saattaa sama ilmoitus olla pari-kolmekymmentäkin kertaa vierekkäin ja allekkain, onko siitä joku kokenut saavansa jotain hyötyä pyöräänsä myydessään? Ainakin rahanmenoa se tietää lisää, jos se on 3e/ ilmoitus  
nixweiss.gif
Ainakin katsoja määrät pompsahtaa rajusti kun olen omia siinä etusivulla kaupitellut. Tiedä sitten onko tosi ostajia ollut..
nixweiss.gif

Kävin huvikseni vertailemassa mitä DUcati S 620 FF maksaa Saksan marketissa (mobile.de). Hinnat alkaen n. 3500 €. Tuohon kun laittaa verot ja kulut päälle, niin ollaan suunnilleen omani pyynnissä.

Ei vaan mene kaupaksi. Ei se aina ole edes hinnasta kiinni.

ostin pari viikkoa sitte kilosen gikserin viidellä ja puolella tonnilla... oli yks nettimoton halvimpia ja täysin virheetön vielä:P

Kävin huvikseni vertailemassa mitä DUcati S 620 FF maksaa Saksan marketissa (mobile.de). Hinnat alkaen n. 3500 €. Tuohon kun laittaa verot ja kulut päälle, niin ollaan suunnilleen omani pyynnissä.

50 heppasille "sporttipyörille" on markkinat vähän heikot.
Vaikka niissäkin ois monelle aivan tarpeeksi tehoja ja ominaisuuksia... Mutta kun samalla rahalla saa "enemmän" niin minkäs teet
nixweiss.gif

50 heppasille "sporttipyörille" on markkinat vähän heikot.
Vaikka niissäkin ois monelle aivan tarpeeksi tehoja ja ominaisuuksia... Mutta kun samalla rahalla saa "enemmän" niin minkäs teet  
nixweiss.gif
Näinhän se on. Pieniä ovat silakat Joulukaloiksi, vaikka kalaa se silakkakin on.
Laitoin hintavertailun vain esimerkiksi. Ei ne Saksan pelit välttämättä sen halvempia ole. Tosin tuollaista tuskin kukaan Saksasta hakee. Tai mistä minä tiedän.
Tosiasia kuitenkin on että peruskonstruktio on 200-luvun vaihteesta. Ei oikein sytytä nuorisoa.
Erkka kuutonen on paljon hienompi, minunkin mielestä, vaikka Kawa onkin  
tounge.gif

Nihkeetä on myynti rintamalla joten varmaan tuo menee sitten vaihdossa syyskuun puolella. Ihmetyttää kyllä tuo katselijoiden määrä mutta kyseleyitä ei nimeksikään
cool.gif

Hiljasta pitelee, nettimoton toisiksi halvin lajissaan + rahoituksen vaihto mahis ja ei yhtään kyselyä 2 viikkoon...  
sad_orig.gif
Lähes sama.

Ilmotus oli nettimotossa 2kk ja sai +2000 katselukertaa.

Yhteydenottoja puol tusinaa, kaks tuli paikanpäälle katsomaan...

Nyt sit muuta kautta vessa menee vaihtoon.

Toinen paikanpäälle asti vaivautuneista oli sitä mieltä, etten mä voi niin kalliilla myydä, kun kerran on tuontipyörä... Ei uuvatti tajunnu, että se pyynti oli mulla just sen verran, mitä halvin saksasta haettu olis tullu kotipihassa maksamaan...
Mulla oli vaan kuitit uudesta asti joka ikisestä nippelistä ja öljynvaihdosta ja olen 3. omistaja.

Nihkeetä on myynti rintamalla joten varmaan tuo menee sitten vaihdossa syyskuun puolella. Ihmetyttää kyllä tuo katselijoiden määrä mutta kyseleyitä ei nimeksikään  
cool.gif
Sama! 400 kattomista 2pv:ssä mut kaikki vaa koittaa jotai vaihtoja, haluun käteistä!
Kun edes olisi järkeviä vaihtoja niin sillainkin saattaisin ehkä vaihtaa.. Mutta itsellä varmaan ylivoimaisesti hinta/ikä/laatu suhteeltaan edullisin tai ainakin edullisimpia ja silti koitetaan tarjota vaihdossa nettimoton/auton/veneen vaihdokkia joka on oman kategorian kallein eikä ole neuvottelu varaa...

EDIT: tosin jos tuosta omastakin ottas tuon valmistusvuoden pois niin saattas puhelin soida eritahtiin sillä näyttää aika moni muukin SuperDuke olevan eri vuosimalli mitä ilmoittavat.. Mut jätetään se silmään kuseminen niille ketkä siitä saavat tyydytyksen..

ois kiva nähdä niitä linkkejä... ei usko et kukaan tulee kitiseen, että mainostaa omaa pyörää.. (kumminkin pari sivuu täs jengi jo jaaritellut) ties vaikka sais ostajan tai ainakin vinkkejä myynti-ilmoituksen muokkaamiseksi..

Back