• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä myynnissä, mutta hiljaista on ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yhtäkkiä tuli hinku vaihtaa pyörää, joten siis pistin mopon myyntiin.
Kolmisen viikkoa on nyt kulunut, saldona pari vaihtoehdotusta jotka eivät osuneet kohilleen ja yksi onneton tarjous tekstiviestillä. Ilmoitusta on kuitenkin käyty katsomassa yli 500 kertaa.
Mites muiden kokemukset mopon myynnistä, onko heinäkuu huono aika kaupitella? Tuotteen ei pitäisi olla ylihinnoiteltu eikä siinä muutakaan vikaa ole (en laittanut linkkiä myynti-ilmoitukseen ettei syytetä piilomainonnasta
biggrin.gif
)

Eiköhän se oo tää taloudellinen tilanne kans osa syy... Mulla oli viime kesänä pyörä motonetissä ihan sopivaan hintaan, mut eipä parin kuukauden aiakana tullut ensimmäistäkään yhteydenottoa.. Eli pyöra meni sit syyskuussa vaihtoon!!
smile_org.gif
Helppo tapa päästä pyörästä eroon!!

Kysynnän ja tarjonnan laki.
Edullisesti jos myyt niin se menee..jos se on "normi" hintainen niin ei tarvitse myydä.

Onhan tämä jo vähän loppukesää, eli paljon vaikeampaa myydä kuin keväällä jolloin ekat prätkät ilmestyy katukuvaan.
Sitä suuremmalla syyllä pitää hinnan olla edullinen jos meinaa saada myytyä.
Keväällä isäukon pyörä meni viikossa kun hinta oli oikea...

Itse olen myös koittanut päästä pyörästä eroon, eikä hinnassa pitäisi juuri liikoja olla ja tinkivaraakin olen vihajillut mutta, eipä tunnu auttavan.
nixweiss.gif

No, samapa tuo, jos ei hyvä pyörä kelpaa.
033102bebe_1_prv.gif

Saa itse jatkaa naatiskelua ja kuten edellä mainittiin, niin annetaan sitten vaihdossa taas pois ja uutta tilalle.
thumbs-up.gif

Hintaa alas ja lopulta menee pyörä kaupaksi. Kovin oli nihkeää kauppa itsellänikin, vaikka pyynti oli kohdallaan. Lopulta tärppäsi, hinta suorastaan turhankin alhainen, mutta ei kai sitä tästä harrastuksesta halvalla pääse.

Tänä kesänä tuntui, että se paras myyntiaika oli juhannuksen paikkeilla. Varmaan kesälaitumella ihmisillä oli aikaa katsella pyöriä, sitä ennen oli kovin hiljaista. Tutkimuksen otantana huumaavat 2 pyörää.

Itse sain ihan kivuttomasti myytyä viime elokuussa pyöräni pois. Hinnan tulee olla tosin hieman erilainen kuin keväällä olisi voinut olla jos siittä pyörästä haluaa oikeasti eroon.

Niin ja jos joku haluaa luopua hyvä kuntoisesta ja nopeasta kuussatasesta kyykystä "syyshintaan" niin tänne voi koittaa tyrkyttää  
tounge.gif
Tarkemmat speksit voisivat olla jotain luokkaa: uudempi kuin vm2002 ajettu alle 50tkm ja hintaa alle 6000€...

Edit: tarkoitin tuolla hyvä kuntoisella teknistäkuntoa eli saa olla ruma kuin saatana, tai melkeen pitääkin olla
tounge.gif

Ilmeisen huonosti vetää kuluttajien välinen kauppa edelleen. Aina joissakin tapauksissa tietty kysyntä ja tarjonta sattuu kohtaamaan. Viime vuonna kesä-heinäkuun myin yhtä pyörää ja syys-lokakuun toista. Kovin hiljaista oli. Eka pyörä meni lopulta lunastukseen ja toinen vaihdossa liikkeeseen.

Liikkeissä ainakin osa pyöristä vaihtuu vikkeläänkin, liekö syynä että kaikilla on vaihtopyörä tyrkyllä ja/tai rahoituskuviot. Tuo omakin marras-joulukuussa vaihdossa mennyt pyörä meni sitten liikkeestä uudelle omistajalle aika pikaisesti.

Itse sain ihan kivuttomasti myytyä viime elokuussa pyöräni pois. Hinnan tulee olla tosin hieman erilainen kuin keväällä olisi voinut olla jos siittä pyörästä haluaa oikeasti eroon.

Niin ja jos joku haluaa luopua hyvä kuntoisesta ja nopeasta kuussatasesta kyykystä "syyshintaan" niin tänne voi koittaa tyrkyttää  
tounge.gif
Tarkemmat speksit voisivat olla jotain luokkaa: uudempi kuin vm2002 ajettu alle 50tkm ja hintaa alle 6000€...
Ei kilonen kävis
cool.gif

No eipä teistä paljon lohtua ollut
tounge.gif

Tätä vähän pelkäsinkin, joko hinta todella alas tai sitten liikkeeseen vaihtoon. Toinen johtopäätös on se, että ilmeisesti omaansa ei kannata hinnoitella nettimoton muiden vastaavien hintapyyntöjen mukaan, koska nekään eivä ole menneet kaupaksi.
Oottelen vielä tovin, eihän tuota pakko ole vaihtaa mutta kun järkisyyt ei nyt tässä kohdin paljonkaan paina ...

Yhtäkkiä tuli hinku vaihtaa pyörää, joten siis pistin mopon myyntiin.
Kolmisen viikkoa on nyt kulunut, saldona pari vaihtoehdotusta jotka eivät osuneet kohilleen ja yksi onneton tarjous tekstiviestillä. Ilmoitusta on kuitenkin käyty katsomassa yli 500 kertaa.
Mites muiden kokemukset mopon myynnistä, onko heinäkuu huono aika kaupitella? Tuotteen ei pitäisi olla ylihinnoiteltu eikä siinä muutakaan vikaa ole (en laittanut linkkiä myynti-ilmoitukseen ettei syytetä piilomainonnasta  
biggrin.gif
)
Haluaisin valottaa ostajapuolen ajatusmaailmaa tässä vaikeassa asiassa...
Toukokuussa ostin käytetyn pyörän: silloinkin myyjien ja ostajan näkemys "sopivasta hinnasta" ei ollut aina sama
wink.gif
. Itse lähdin siitä laskelmasta, että pyörästä maksan pääpiirteissä ns. Saksanhinta + verot + noutokulut, kunto/varusteet huomioiden. Lisäksi minulla ei ollut pakottavaa tarvetta tehdä kauppaa, vanha pyörä jäi talliin joka tapauksessa. Hakemani pyörämalli ( VFR800 ) on käytännössä ollut samanlainen 1998-2001, joten vuosimallista en katsonut tarpeelliseksi paljoa "ylimääräistä" maksaa vaan kunto + hinta/laatu sai ratkaista. Em. johtuen en myöskään arvostanut "Suomi -pyörää" yhtään korkeammalle vaan kaikki olivat samalla viivalla. Ja kyllähän se oikea yksilö sitten aikanaan löytyi
smile_org.gif

Oliko hinta oikea vai väärä, maksoin kuitenkin sen mitä pyydettiin ( minustakin hinta oli siis sopiva ). Saatte arvostella itse: VFR800 vm.98, ajettu 61 tkm, ikäisekseen priima, kulutusosat OK, slipari paikalla ja orkkis mukana, Giwin 3 laukun teline ja Monokey -laukut, aikaisemmin 2 omistajaa ( toinen Saksassa ), kummastakin ajasta dokumentit. Maksettu käteishinta 4400€

tounge.gif
Ei kilonen kävis  
cool.gif
Kyllähän kilonenkin käy jos sattuu sopivalla hinnalla löytymään. Tarkoituksena kun olisi ostaa ihan ratakäyttöä varten pyörä jolla voisi sitten vähän kadullakin ajella. Eli tärkeimmät kriteerit ovat hyvä käsiteltävyys/alusta ja tarpeeksi halpa hinta että sen voi sitten tuhota sielä radalla ilman kaskoa
tounge.gif

Suomessa on tavaraa tarjolla enemmän kuin ostajia. Jos myyt tavallista peruspyörää joita on myynnissä muutama kymmen niin millä muulla saat ostajan kiinnostumaan omastasi kuin hinnalla. Tietysti moposi pitää olla hyvässä myös kunnossa. Nettimoton "katselulaskuri" kertoo että ihmisillä on aikaa katsella mitä kaupan on. Moni joka on pyörää hankkimassa odottanee syksyyn joka on edullisinta pyöränhankinta-aikaa.

tounge.gif
Harmi kun tuli jo hävitettyä emännän 08 zx6r alle 5 tuhatta ajettuna alle seiskan... Olis ollu sulle hyvä peli.

Jos sitä pyörää on vaihtamassa, ei myymässä, niin mikä siinä on ettei liikkeessä voi vaihtaa?

Siisti nopea ja turvallinen vaihtoehto? (kuluttajansuoja)
Rahoitus
033102ass_1_prv.gif
aukisenkin helppo järjestää.

Jos luopuu harrasteesta,(myy pyörän kokonaan pois) eri asia.

Kannatan kuitenkin yksityisten välistä kaupankäyntiäkin...

Olisko jonkinlainen mp-kirpputori mahdollista? Monelle tärkeätä nähdä sormillaan ennen kaupasta keskustelua?

Minä mistään mitään tiedä.

Omani myin heinäkuun puolivälin paikkeilla, oli myynnissä noin kolmisen viikkoa. Nettimotossa katsojia kävi jotain 400 kpl, vaihtoa tarjosi kolme. Yksi tuli katsomaan ja vei sen mukanaan. Myynnissä olleista samanlaisista pyyntihinta oli toiseksi halvin. Kaupantekohetkellä vielä laskin reilusti hintaa kun kulutusosat oli puolikuntoiset. Jos eroon haluaa päästä niin turha sitä viimeistä euroa on yrittää ostajalta saada. Sitä pitää vain niellä tietty arvon putoaminen ja se siitä.

Oma pyörä oli kanssa nettimotossa ja katsojia oli melkein 700 ennen kun meni kaupaks, sanotaan näin et oli hienoin/halvin sen merkin ja mallin pyörä. Eli jos nopeesti haluat kaupat tehdä niin melkein ilmaiseksi saa pyörän antaa tai sitten jätät myynnin ensi kevääseen suosiolla ja saat suuremman hinnan...mulla tosin kävi tuuri kun myin oman pois, sain omani vielä takas.

Niin, onhan aika kummallista, kun jotkut pyytävät käytetystä enemmän, kuin liike uudesta ylivuotisesta. Toki voi olla varusteita tms. mutta niiden hinta tuppaa myydessä kyllä jäämään aika lähelle nollaa.

Suomen markkina on ollut pitkään "kieroutunut". Ostin ekan ison moottoripyörän -98 ja tuolloin sai uuden fzs 600 jammun halvemmalla kuin 5-6 vuotta vanhan käytetyn 750:n tai 10-vuotta vanhan tonnisen.

Näin viturallaan hinnat ei enää  tänä päivänä ole, mutta silti tuntuu, että nettimoton pyynnit ovat keskimäärin reippaasti yläkanttiin. Jonkinlaisia myyjän märkiä päiväunia, josko joku hullu tulisi ja löisi vanhasta uuden hinnan käteen.

On se kumma, kun a-rapun amerikanpoika möi asuntonsa 24 tunnissa ja jonkun tonnin mopo ei mene millään, vaikka viikot kuluu. Noissa kuitenkin vähän erilainen hintarakenne ja määrä, tosin vähän erilaiset arvostuksetkin taitaa olla.  
nixweiss.gif

Noista varusteista tuli mieleen, että mulle sanoi myyjä, että "onhan se hyvä, että jotain varusteita löytyy". Ei niistä mitään lisäarvoa minulle tullut vaihtotilanteessa, myyjälle varmasti pyörää myydessään. Pidin siispä kalliimmat itselläni.

Back