Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoitat varmaan MV Agustan tyyppistä?Montako Tridentin tyyppistä moottoria on muuten nykyään käytössä moottoripyörissä ?
Entä Z1:n tyyppistä ?
Mutta Scrambleriin ei jostain syystä oma silmä totu.Mutta alkuperäinen kysymys oli "pyörä mikä jotenkin on vaan kaunis". Hienoja pyöriä britit tekivät ja tekevät edelleen, esim. Bonneville, Thunderbird, Thruxton.
Tähänhän on tietysti pakko leukailla (ennen kuin joku muu ehtii), ettei tuo onnistu italiassa vieläkään.Kawasaki teki kuitenkin ensimmäisen, joka oli kestävä ja kaupallisesti kannattava rakentaa
Kappas vaan. Aina olen luullut, että japsit olisivat keksineet rivinelkun, mutta ovatkin törkeästi kopsanneet sen vaan MV Agustalta. No se siitä sitten. Täytyy varmaan ostaa joku Euroopassa keksitty rivinelkku seuraavaksi. Noissa Euroopassa keksityissä rivinelkuissa on kyllä hyvin potkua....myös halvoissa itämaisissa kopioissa.Tarkoitat varmaan MV Agustan tyyppistä?Montako Tridentin tyyppistä moottoria on muuten nykyään käytössä moottoripyörissä ?
![]()
Classic MV Agusta
Aika pitkään ovat eläneet satukertomukset siitä,
kuinka tuutti oli maailman ensimmäinen rivinelkku
ja Z1 oli maailman ensimmäinen dohc-rivinelkku...
eipä siinä, hienoja pyörä, mutta ei ensimmäisiä.
Jotenkin arvasin.Tähänhän on tietysti pakko leukailla (ennen kuin joku muu ehtii), ettei tuo onnistu italiassa vieläkään.Kawasaki teki kuitenkin ensimmäisen, joka oli kestävä ja kaupallisesti kannattava rakentaa
![]()
MV Brutalen omistajana olen oikeutettu itseironiaan, eli haukkumaan italialaisia rivinelosia, en saksalaisia.Jotenkin arvasin.Tähänhän on tietysti pakko leukailla (ennen kuin joku muu ehtii), ettei tuo onnistu italiassa vieläkään.Kawasaki teki kuitenkin ensimmäisen, joka oli kestävä ja kaupallisesti kannattava rakentaa
![]()
![]()
Paa nyt jotaan saksalaisistakin?![]()
Tuo Laurin & Klement tunnetaan nykyään paremmin toisenmerkkisenä nelipyöräisen rivinelosen valmistajana.Ei tää rivinelosten historia sentään niin lyhyt ole. Vuonna 1904 esittelivät sekä FN Belgiasta että Laurin & Klement Tsekeistä omat moottoripyörämallinsa rivinelosella. Kumpi oli ensin, sitä ei Motorrad-Classic 6/2004 tiedä, mutta FN:n malli eteni sarjatuotantoon.
Skodassa olen tuon pikkulogon nähnyt.Tuo Laurin & Klement tunnetaan nykyään paremmin toisenmerkkisenä nelipyöräisen rivinelosen valmistajana.Ei tää rivinelosten historia sentään niin lyhyt ole. Vuonna 1904 esittelivät sekä FN Belgiasta että Laurin & Klement Tsekeistä omat moottoripyörämallinsa rivinelosella. Kumpi oli ensin, sitä ei Motorrad-Classic 6/2004 tiedä, mutta FN:n malli eteni sarjatuotantoon.![]()
Carlo Gianninin ja Pietro Remor itse asiassa olivat ensimmäisiä, jotka keksivät asentaa nelisylinterisen moottorin poikittain. Tämä tapahtui jo vuonna 1924 ja pyörä oli 500-kuutioinen GPR. Nelisylinteristä poikittaismoottoria käytettiin myös vuoden 1926 OPRAssa.Kappas vaan. Aina olen luullut, että japsit olisivat keksineet rivinelkun, mutta ovatkin törkeästi kopsanneet sen vaan MV Agustalta. No se siitä sitten. Täytyy varmaan ostaa joku Euroopassa keksitty rivinelkku seuraavaksi. Noissa Euroopassa keksityissä rivinelkuissa on kyllä hyvin potkua....myös halvoissa itämaisissa kopioissa.Tarkoitat varmaan MV Agustan tyyppistä?Montako Tridentin tyyppistä moottoria on muuten nykyään käytössä moottoripyörissä ?
![]()
Classic MV Agusta
Aika pitkään ovat eläneet satukertomukset siitä,
kuinka tuutti oli maailman ensimmäinen rivinelkku
ja Z1 oli maailman ensimmäinen dohc-rivinelkku...
eipä siinä, hienoja pyörä, mutta ei ensimmäisiä.