Aarra sanoi:
-torstaiaamuna kehä kakkosen ja ykkösen puolivälissä ajeltiin sateen kastelemalla suoralla tiellä n 30 km/h. Jono jarrutti ja minä luulin painaneeni etujarrua rauhallisesti. Sitten huomasin, että etunen liirasi lukossa vasemmalle ja minä ilmassa oikealle. Siinä sitten kontattiin. Olisiko abs auttanut, ainakaan minun reaktioilla pyörää ei pidetty pystyssä.
No onneksi äijälle ei käynyt oikeastaan mitään -paitsi nyt hiukan pelottaa, mitä voin tehdä ettei toistu. Vauhtia oli vähän, tie oli suora, joten jarrutuksessa etusen olisi pitänyt mennä suoraan, luulin painaneeni jarrua maltillisesti, Silti olin nurin, Osuinko johonkin, en tiedä.
Jätetään nyt tuo ydinkysymys rauhaan.... ettei tartte alkaa jauliksen kans jauhaan

.
Hmm.... Puristit rauhallisesti etujarrua sateen kastelemalla suoralla tiellä Kehien välillä ?
Käsillä oli siis viimeisen päälle "muutama muuttuja" joista olen tuolla aiemmin muissa yhteyksissa
suorastaan "paasannut".
Ajoradan pinta.
Noilla huudeilla aika pitkälle normitilanne.... eli ajourat enemmän tai vähemmän "koverat" ja pidoltaan
samaa luokkaa kuin kylppärin mosaiikkilattia..... VARSINKIN MÄRKÄNÄ!!!
Olipa tie kuinka "suora" tahansa" ja ajat kuinka suoraan tahansa..... ajat kourussa..... varsin usein ajattelematta asiaa enempää.
Jos et aja tarkalleen sen pohjalla, ajat jommalla kummalla reunalla, helvetin lipakalla pinnalla......
Kuivalla taas nuo muut kohdat järsii kumia rotan lailla, mutta märällä niillä on aivan eri mittakaavassa pitoa.
Noihin ajourien ulkopuolisiin kohtiin.... jotka siis todellisuudessa ovat paljon "karheammat", kerääntyy
suuret määrät hienojakoista "likaa".... joka "ihan yllättäen"

, huuhtoutuu/valuu jo pienelläkin
sateella/vesimäärällä niille "kynnenpintaisiksi" kuluneille ajourien kiville.... "TAPETTILIISTERIKSI" !!!!!
Vaikka sade olisi loppunut jo aikoja sitten, urien pohjalla on pitkään sitä "velliä", jota kotiloiden
renkaat "huljauttelevat" takaisin ylös "rännien reunoille".
Alkaako asia ja "ongelma" hahmottua? (ihan yleisellä taholla, tämä ei ole Aarra sinulle henk.koht)
Aivan, ei tarvitse useinkaan tarjota etujarrua "ajatusta tiukemmin", kun hankkii itselleen ohjelmaa!!!
Se miksi tästä tulee aina uudelleen jauhettua, johtuu siitä, että tuolla näkee jatkuvasti
mieleenpainuvia suorituksia (onneksi enimmäkseen kuitenkin läheltäpiti-tilanteita), niin mopoilla kuin
kotiloillakin...... ilman että kuski.... "näköjään näkee mitään", puhumattakaan että vintille syttyisi valo.
Nuo sileiksi.... kyllä.... sileiksi kiillottuneet rännit mielletään takaraivossa VAARALLISIKSI TAI ONGELMALLISIKSI
vasta siinä kohtaa kun mopossa jalkatapit raapii reunoja.... tai pimpatussa turbiiniautossa lähtee
maalit helmoista

.
Aina sattuu ja tapahtuu.
Jos tekee paljon, sattuu ja tapahtuu paljon.
Jos ei juuri edes yritä funtsailla avoimin mielin.... miksi tapahtui.... tapahtuu liian usein liian paljon.
"Saamapuolella" tuo ei tietenkään haittaa.... jos hyvästä on kyse
Jos nyt kuitenki pysytään mopoilussa ja eitoivotuissa asioissa.....
Tuntuma, tuntuma ja tuntuma.....
Kokeilu, kokeilu ja kokeilu.... (varovasti ja vähän kerrallaan)
Asioiden HUOMIOINTI.... ja ei sekään haittaa välillä tuumailla miten ja miksi.
Kilometrien myötä ei välttämättä kerry paljoa muuta kuin kilometrejä.....
ellei ole yhtään ymmärrystä tai halua hoohoilla mitä kaikkea niiden kertyessä tapahtuu ja MIKSI!!!
Kun tuo ratailu on nyt niin tapetilla ja pop, on tuohon erittäin hyvään ja hienoon asiaan liitettävä
pari varoituksen sanaa.... jotka liittyvät yllättäen "suoritusalustaan"
Myrsky on aina myrsky.... mutta ihan eri tavoin ollaan kusessa riippuen siitä, ollaanko
vesilasissa vai ulapalla

.
.....Saitteko?