Eiköhän suurin osa motoristien tiukoista tilanteista aiheudu motoristien omasta liian kovasta tilannenopeudesta
joten ei aina kannata haukkua puusilmiksi ym. muita tielläliikkujia.
Se on vaikea ennakoida itse kullekin jos joku painaa 50-alueella 150 tai jopa kovempaa. Ne rajoitukset on asetettu sinne paikallisiin olosuhteisiin sopiviksi.
Hyvää ajokauden jatkoa vaan kaikille...itsekin kyllä törmäsin autolla ajaessani Nurmijärven kirkonkylällä varsinaiseen ääliöön. Jätkä (tosi sexy blondiksi valkaistu muuten
) veti 30-alueella pientaloalueella varmasti yli sataakahtakymppiä tahtoo sanoa siis niin kovaa kuin Corollalla yleensä pääsee punaisella ilmeisesti vanhempien Corolla-farkulla keskisormi pystyssä typerästi hymyilevä ilmeisesti melko leveäperseinen pulloposkinen tyttöystävä vierellään risteysalueella tottakai vastaan kun olin kääntymässä vasemmalle.
Kyllä kyllä, lain mukaan vasemmalle kääntyvänä väistämisvelvollinen joskin olin jo hyvän aikaa ollut risteysalueella joten ihan varmasti asia olisi ollut vaikea selvitettävä. Asetin kuitenkin kyydissäni olleen tyttäreni etusijalle ja ohjasin autoni oikealle ja kiskaisin autoni seis väistääkseni em. "rallipelleä" jolta ei kuitenkaan olisi löytynyt ajotaitoa toimia yllättävässä tilanteessa. Eikä mikään voima olisi enää pystynyt pysäyttämään tuota mäennyppylän takaa todella kovaa risteykseen rävähtänyttä Toyotaa.
Kyse ei tuossakaan ollut siitä, että joku loukkaa oikeuksiani vaan siitä, että muiden on lähes mahdotonta edes olettaa tulevia tilanteita jos joku toimii täysin vastoin yleisiä odotuksia. Onneksi väistävillä on parempi ajotaito.
Muistakaa nyt se tilannenopeus!!!! Hyviä ajoja!