• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään vihdoin ekaa kertaa pyörän päällä :jippikaijee: Voi tätä onnea, tätä on niin odotettu! Meinasi jo hätä iskeä että ennen tarakkaharakkakeikkaa Manille ei kerkiä ite ajella ollenkaan, tässä kerkiää vielä neljä päivää kerätä itselle kilsoja :right:

Kai minäkin voisin "ilmottautua" täällä.

Kortin sain Torstaina, pyörän eilen ja tarpeeksi on tullut ajettua että olkapäätä särkee. Enkä vaihtaisi tätä mihinkään. Onneksi on lomaa 11. päivä asti niin pääsee nauttimaan kunnolla, ennen töiden alkua.

Su1tsa sanoi:
Lienen sitten numbero 111.

Onko Teillä arvoisat motoristiladyt vinkkejä käsittelykokeeseen? Ajattelin ensin ajaa väliA:n, mutta kun ikä on jo kymmenisen vuotta riittänyt isoon A:han, mieli tekisi kokeilla sitä. Vinkkejä? Mielipiteitä? Kokemuksia?
Su1tsa sanoi:
Ihan vaan pari pikku juttua käsittelykokeesta...Itse tyrin ensimmäisen ja johtui vain harjoittelun puutteesta. Sitten isäpuoli pisti ajamaan pienellä crossimopolla ympäri mökkimetsikköä ja käsittelykoe oli sen jälkeen lastenleikkiä + ympyrä ja pujottelu treeniäkin tuli tehtyä reilu 12 km pienissä ja ahtaissa tiloissa...

Eli treeniä vaan jos mahollista autokoulun ulkopuolella. Kytkimen käyttö on yleensä se vaikea juttu(tiedä minkälainen kokemus siellä päässä tästä on...mutta :) ) Ja sitten kääntymisissä ja jarrutuksissa saattaa unohtua että se katse on PIRUN tärkeä. Jos katselet ihanaista asfalttia kahden metrin päässä maassa niin voi luvata että olet nurin. Joten katse sinne minne olet menossa niin hyvä. Saattaa tuntua aluksi oudolta mutta kas kummaa pyörä pysyy pystyssä(tietenkin voi harjoitella käsilihaksia punnertamalla sen pyörän ylös maasta, jos on tylsää :grin: ja haluaa siivoilla muitakin sotkuja...). Sama jarrutuksissa, katse kauas ja ylös ja loppuakohtikiristyvä jarrutus. Ja pyörä suorassa. :thumbup:

ja inssihän tulee siihen samaan rytäkkään. Ylinopeus=hylsy. Et käännä päätä tarpeeksi selkeästi(=jotta huomaisit jotkut urpot jalnkulkijat, jotka haluavat vältämättä hypätä pyöräsi alle mitä mielenkiintoisimmissa paikoissa :grin:)=saattaa olla hylsyn syy.

Su1tsa sanoi:
Lienen sitten numbero 111.

Toinen totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa ylihuomenna, nuoruuden haave alkaa käydä toteen. Mittaa mullakin 160 ja rapiat päälle, tänään koeistuttu GSX 600F ja CBR eli custom jääköön TeaJaylle. :)

Onko Teillä arvoisat motoristiladyt vinkkejä käsittelykokeeseen? Ajattelin ensin ajaa väliA:n, mutta kun ikä on jo kymmenisen vuotta riittänyt isoon A:han, mieli tekisi kokeilla sitä. Vinkkejä? Mielipiteitä? Kokemuksia?

Kevät on jo korkattu ukko-kullan peräsimellä.

Ja en vissiin osannut ihan lainata tätä tekstiä :grin:

Kiitokset kommenteista prätkäsiskot, se olis nyt sitten iso vokaali taskussa! :jippikaijee:

Sen verran tuli otettua harjoituskilometrejä tässä omalla tontilla, ettei mun tarvinnut edes harkita sitä väli-A:ta. Kiitokset siitä menee ukkokullalle. :polonen:
Vinkistä kävin vielä edellisenä iltana hinkuttamassa ympyröitä hiekkaisella alapihalla, sen verran mitä siellä nyt pystyi reenaamaan. Nii, ja siihen katsehommaan yritin keskittyä tosissaan ennen käsittelykoetta, kun vielä harjoiteltiin katsakonttorin pihalla.
Seuraavaksi aletaan valkkaamaan sitten pyörää ja siinä ohessa pihistetään vähän euroja moporahastoon (lapsille pelkkää makaroonia ja kylmää puuroa)...:thumbsup:

Tricia sanoi:
Heippa kanssamotoristit, haluaisin tiedustella ajokenkäasiaa.

Onkos kellään Sidin Vertigo-popoista niitä naisten versioita käytössä?

...

Kuulisin siis mielelläni mitä kenkiä porukalla on, ja mikä koko verrattuna normikenkiin.

Moi, mulla Sidin Vertigo Lei ja vastaa samaa kokoa kuin perinteinenkin tennari. Mulla on viel suhteellisen leveä tuo jalkapöytä, eli ei musta ainakaan ole suurempaa mallia kuin normit.

Vaahtokarkki ilmoittautuu tuoreeksi moottoripyörällähuristelijaksi, kortti tuli tänään ja inssi tuumi että saisi muutama miesmotoristi ottaa mallia:p Hah! No kuhan lohkaisi, pää käänty ilmeisesti kuin tornipöllöllä joten oli inssi tyytyväinen. Saapa nähdä koska oma murisisja saapuu pihaan, muutama sopiva on jo kiikarissa. Turvallisia ajoja kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Pysytään valkosten viivojen välissä ja moikkaillaan kun kohdataan:)

Anu.nukka sanoi:
Moi, mulla Sidin Vertigo Lei ja vastaa samaa kokoa kuin perinteinenkin tennari. Mulla on viel suhteellisen leveä tuo jalkapöytä, eli ei musta ainakaan ole suurempaa mallia kuin normit.

Komppaan Anua, mulla on jalankoko 36-37 ja Leit kokoa 38 ja ne on isot silleen että kantapää liikkuu kengän sisällä; ostin tarkotuksella yhen koon isommat että mahtuu ratanahat kengän suusta sisään. Viime kesänä olivat ok eli näköjään ajopopotki venyy. Ja lättäjalka täälläkin :bye:

Tervehdys täältäki! Menen ens viikolla teoriatunneille ja sitte toivottavasti mahdollisimman pian ajotunneillekki! Voi että mä ootan että saan kortin. Miehen pyörä oottaa pihassa, eli sitte meidän yhteinen.....pitäis nuita ajovarusteita alkaa miettimään. raha on se mikä ratkaisee. oman kypärän jos hommais jo ennen ajotunteja ja sitte haalia vähitellen muut kamppeet, varmaan käytettyä!

Anglia sanoi:
pitäis nuita ajovarusteita alkaa miettimään. raha on se mikä ratkaisee. oman kypärän jos hommais jo ennen ajotunteja ja sitte haalia vähitellen muut kamppeet, varmaan käytettyä!

Käytetyt on hyvä vaihtoehto, mutta kyllä uusiakin löytyy jo edullisesti. Allrightin Hemmon päivillä oli ajokamoja älyttömän halvalla. Kilpailu on kovaa merkkien kesken. Jos samasta puljusta löytää enemmänkin varusteita, niin usein kannattaa pyytää pakettitarjousta. Oli niin tai näin, satsaa laatuun ja sopivuuteen. Tsekkaa, että suojat pysyy paikoillaan oli sitten nahkaa tai "tixtexiä". :)

Anglia sanoi:
Tervehdys täältäki! Menen ens viikolla teoriatunneille ja sitte toivottavasti mahdollisimman pian ajotunneillekki! Voi että mä ootan että saan kortin. Miehen pyörä oottaa pihassa, eli sitte meidän yhteinen.....pitäis nuita ajovarusteita alkaa miettimään. raha on se mikä ratkaisee. oman kypärän jos hommais jo ennen ajotunteja ja sitte haalia vähitellen muut kamppeet, varmaan käytettyä!

Ei kannata unohtaa tätä: http://www.moottoripyora.org/keskus...9726-All-Right-Outlet-Ystävämyynti-La-9-6-12-!!!

Nyt pikapikaa liittymään .orgiin, tuolta saa -20% kaikista jo alennetuista kamoista. Sieltä saa uuttakin kamaa samaan rahaan kun jotkut käytetyt kamat maksaa. Kypärän kun ostat niin saat liittymis- ja jäsenmaksun takas samoin tein. Halvalla lähtee tavaraa, siellä on sekä tixtexiä että nahkaa tarjolla, kenkiä, hanskoja, selkäpanssareita.... Kaikkea mitä motoristi tarvii :) Ja .orgillahan on muitakin jäsenetuja ja lisää tulee varmasti :)

Tricia sanoi:
Onkos kellään Sidin Vertigo-popoista niitä naisten versioita käytössä? Huuto.netissä olisi myynnissä yksi pari ja ne ovat kokoa 38. Täällä kun on Sidin kengistä juttuja lueskellut niin kuulostaa siltä että monilla on normikokoa suuremmat ajokengät. Oma ketara on siis kokoa 37 ja ihan normaalin levyinen kai.

Multa löytyy juurikin Sidin Vertigo Leit. Oma koko on normaalisti 36 (hyvin siro), mutta nuo on kokoa 37 ja ovat kyllä hyvänkokoiset jalassa. Noissa Vertigoissahan on se hyvä juttu, että niitä saa varresta säädettyä kireämmälle ja löysemmälle sellaisella kiristys"ruuvilla". Menee siis hyvin myös nahkahousujen päälle, samoin saa riittävän kireälle jos ajaa pelkissä farkuissa. Eli tärkeintä on, kun istuvat hyvin lestin kohdalta.
Jos hyvällä hinnalla saat ne kengät huuto.netistä, niin suosittelen lämpimästi! :) Ovat ehdottomasti parhaat kengät, joita olen ikinä käyttänyt. Tuntuu riittävän suojaavilta, kun kengästä ei saa nilkkaosaa taitettua käsin juuri yhtään, toisin kuin esim. Alpinestarin kengistä joita olen kaupoissa joskus väännellyt. Rataporukoilla olen aika paljon noita Sidin kenkiä nähnyt.

Ja en muuten ole ilmoittautunut vielä mukaan, vaikka tätäkin threadia olen jonkin aikaa seurannut. Olen siis numero 117. :)

En ainakaan äkkiseltään löytänyt omaa vastaustani täältä ketjusta elikkäs olen siis numero 118 :)

Ja tänään vaihtui Yamaha Virago 535 Triumph Bonneville T100:aan! On niin hieno fiilis että! Nyt vielä kun nuo ajokelit selkenis niin viittis ajella. Vaikka pitipä tuo tänäänkin ajaa Helsingistä Kangasalle, mutta mies ajeli ystävällisesti puolet matkasta niin jäädyttiin tasapuolisesti.

Kengistä sen verran, että löysin vallan viehättävät kengät kaupasta, nimittäin TCX:n X-Sreet WP:t, jotka kestää vettä ja näyttää mukavasti tennareilta. Piti nuo saada kesäisempiä kelejä ajatellen paksujen viileämpien kelien bootsien lisäksi. Yleensä kengänkoko on 38-39, mutta noista piti myös valita se 39.

Mulla prätkä kuume alkanut viime kesästä, mutta ei ollut silloin rahaa hankkia korttia. Nyt ollaa sit loppu metreillä kortin hankinnan suhteen ja näillänäkyvin kortin pitäisi olla taskussa ens viikolla :p Jei :D Mopokin katottu jo valmiiksi!
En malta odottaa että pääsen taas ajelee, on se vaan niin hienoo :)

Huomenna olis välivaihekortin käsittelykoe ja ajokoe.
Jännittää pirusti.

Olen aina halunnut ajella kaksipyöräisillä, mutta vihdoin kevariajan koittaessa, mua peloiteltiin liikaa, joten jätin ajamatta.
Joka kesä olen haaveillut että kortin suoritan, mutta sitten kihlattuni oli vähän vastahankaan, satutan kuulemma itseni sillä.
Ensivuonna uuden ajokorttiuudistuksen myötä pätin että nyt hommaan kortin. Viikko ennen ekoja teoriatunteja mieskin sitten innostui mös suorittamaan kortin.

Ajokokemusta ei ennestään ole, nuorempana ukon harrikan kyydissä istuskelin ja nautin.
Iso A mun piti suorittaa, mut koulun pyörässä ei näin lyhyeltä yltänyt kuin peukalovarvas maahan, joten välikortilla mennään..

Eli huomenna toivonmukaan saan kortin.. Ja tuollaiset kyykkypyörät olis täl hetkellä lähinnä sydäntä ja nehän lähtee hakuseen heti kun kortti taskussa.. :WAZAAP:

Jiihaa!
Tää akka on nyt sitten pari viikkoa suhannut omalla pyörällä! Varsin mallikas peli mulle tuntui olevan tuo GSX600F -98, korkeuskin siinä varsin passeli. Ukkokulta sen naapuripitäjästä kotiin ajoi, kun sattui hakupäiväksi varsin sateinen keli. :respect:
Nyt sitten vaan lisää kilometrejä mittariin ja sitä paljon puhuttua kokemusta, en ajatellut loman jälkeen paljon autolla enää töihin ajaa (60 km suuntaansa). :cruising:
Aina joskus tässä kotikulmilla näkyy naiskuskeja, onkohan meitä täällä Pohjois-Satakunnassa paljonkin?

Moika.

Olen 32v nainen vantaalta. Olen haaveillut mp-kortista jo useamman vuoden, mutta aina vain lykännyt sen hankinttaa. Nyt sitten vihdoinkin päätin, että nyt tai ei koskaan :) Eilen sitten olikin ensimmäiset teoriatunnit. Kortin tosin saan käteeni todennäköisesti vasta elo- syyskuussa, sillä kovat on ruuhkat ajokokeisiin. (n.2-3 viikon jonot) Sekä autokoulu, jossa ajan menee kiinni heinäkuun kahdeksi viimeiseksi viikoksi, jolloin en ehdi käymän kaikkia ajotunteja ennen tuota taukoa.. Joten kohdallani ajokausi omalla pyörällä jää tänä vuonna kovin lyhyeksi, mutta on kuitenkin sitten koko ensivuoden ajokausi kokonaan ajaettavana:jippikaijee:

Väli A2 korttia siis ajan, sillä pyörät jolla ajokouluissa ajetaan isoa A:ta olivat niin isoja ettei jalat yltäneet maahan niillä istuessani. Kävin kokeilemassa useammassa ajo koulussa.

Omaa pyörää olen jo katsellut ja suzukin gladiukseen olen ihastunut melko lailla, mutta niitä ei tosin ole ainakaan juuri nyt kovin montaa myynnissä käytettynä, joten sopivan ja hyvän pyörän etsintä jatkuu :p

Ystävistäni kukaan ei aja moottoripyörällä, niinpä saatan huudella täällä jossakin kohtaa ajokaveria itselleni :)

Mukavia ajo hetkiä kaikille :D

Back