• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei vaan kaikille!
Minäkin päätin rekisteröityä tänne :) Ajokausia on tähän mennessä kertynyt 5 ja yhtämonta pyörääkin on tullut omistettua. Ajelen paljon puolison kanssa, jonka Moto Guzzin takapenkiltä siirryinkin ajamaan itse. Emme ole käyneet kokkareissa, mutta Norja kiehtoo ja muutoinkin tulee ajoreitit valittua enempi pohjoiseen päin. Asustamme Itä-Suomessa ja nyt on lunta vielä ruhtinaalliset 94 cm ja lisää taitaa tulla :sad3:

Täällä lähtee kolmas kausi ja ikää 32v. Alle vaihtuu täksi kesäksi GSX 750F, kaksi kautta ajelin GPZ 500S:llä... :)

Ja taas lunta :/

Sain houkuteltua yhden naisen ystäväpiiristä ajamaan kortin ja ostamaan ukkelin siskon sukisukin itselleen. Viissatkun.
Saas nähdä koska siitä kaveria ajoille saa, kun aloitus on pääsiäisen jälkeisellä viikolla...

Mutta tällä menolla tuskin itekkään saa pyörää tuolta maalta pois ennen vappua..

107?

Olen taannoin joskus kauan sitten rekisteröitynyt .orgiin, mutta tämä virtuaalimopoilu jäi sittemmin vähemmälle..

Oikealla mopolla olen ajanut 80-luvun puolimatkasta alkaen, ja nyt alla on BMW R1150RS. Kilometrejä tulee vaihtelevasti, mutta joka vuosi pyörän päälle on päässyt. Tältä vuodelta saa vielä savut odotta lämpimämpiä säitä..

Juuri liityin ja olen sitten varmaan 108? Kortti tuli ajettua viime syksynä. Alunperin oli tarkoitus ajella miehen kanssa yhdessä, mutta mies meni vaihtoon. Harrastus kuitenkin jäi.. :grin:

Pyörä vasta hakusessa, mutta helppouden vuoksi olen vissiin päätymässä täälläkin jo useampaan kertaan mainittuun ER vitoseen. Sellaisella ajoin koulussa, joten ajattelin jatkaa samalla. :thumbup:

Tästä se sitten lähtee! Ensimmäistä kautta. :jippikaijee:

Olisiko PrätkäMimmeillä mitään kokoontumisen tynkää kesän aikana?

Tai kiinnostusta sellaiseen? :)

109

Totaalisen untuvikko. Kortin ajan kesäkuun alussa ja heti olisi tarkoitus oma pyörä hankkia.
Customia olen ajatellut kun pituuttakin on vain sen 161cm

TeaJay_ sanoi:
109

Totaalisen untuvikko. Kortin ajan kesäkuun alussa ja heti olisi tarkoitus oma pyörä hankkia.

Onnittelut oivasta harrastusvalinnasta.

Jos se customi ei sykähdytä sydäntä oikealla tavalla, muitakin vaihtoehtoja on. Monia pyöriä voi turvallisesti madaltaa, ja suorilta lyhytkasvuisille soppeleita pelejä ovat mm. jo useasti mainittu ER-5 ja ER-6 katteilla ja ilman. Sitä myöten kun kokemusta karttuu ja pikkuhiljaa saa varmuutta pyörän käsittelyyn, aiemmin hurjan korkealtakin tuntunut mopotin alkaa tuntua sellaiselta jonka kanssa pärjää.

Suosittelen tahkoamaan kaikenlaisia kursseja, esim .org!in Ajotaito I ja II antavat valtavasti harrastuksen alkuvaiheilla ja kertauksen kautta myöhemminkin. Parempi oppia alusta alkaen oikein kuin korjata myöhemmin.

Terveisin 162cm.

TeaJay_ sanoi:
109

Anteeksi sekaantuminen, älä ihmeessä sen takia! Foorumilta löytyy vinkkiä ja neuvo(j)a(a) siihen että voit hankkia hauskemman/näppärämmän/ketterämmän7käsiteltävämmän pyörän naku-kyykky -osastolta. Istuimen ja/tai alustan madallus ja kenkäosaston korotus onnistuu pienellä vaivalla ja tietoa löytyy.

Eipä ole talven aikaan tullut käytyä palstalla ja voi kamala mitä täällä on tapahtunut, vanhassa vara parempi kuten sanonta kuuluu...

Ukkoa puras tänään kärpänen ja kohta lähdetään mopotin hakemaan, jos se nyt toimii vielä talven seisomisen jäljiltä.. Pessimisti ei pety.. Mä kyllä sanoin ukolle että kohta tulee vielä lunta ja kaikkee muttei usko.. :grin: Kunpa sekin uskaltais tänne palstailemaan mutta on niin anti-sosiaaline tapaus että saan tovin suostutella mutta sais ehken jeesiä tuon mopon kanssa täältä..

No mut nyt soitti tyyppi jolta mennään säilöstä mopo hakee joten palaan asiaan paremmalla ajalla.. :D

Kyllä kyrsii, kun katsoo ikkunasta pihalle: lunta on joka paikka täynnä jä lisää uhattu tulevan. Eilen kävi töissä edustaja vielä kehumassa, että onpas täällä paljon lunta, ei meillä Pohjanmaalla... Katselin tuossa pari vuotta vanhoja kuvia, joita olin ottanut moponhakupäivänä, niin päivämäärä oli 10.4. Nyt näyttää siltä, että noinkohan sitä edes vappuna kotiin saa.:(

Terve minunki puolesta, tuttu vinkkas tälläsestä sivustosta. Loistavaa :thumbup:. Tajusin noita edellisiä juttuja lueskellessani ja ynnäillessäni erittäin paljon sormia apuna käyttäen et herrajestas mul alkaa 5 ajokausi! Ihan kuin oisin vasta eilen ajanu sen kortin :D. Noh täällä Etelä-Karjalan suunnalla on tänää ajellu PALJON porukkaa ja totesin etten enää kestä ja haen prätkän talvisäilöstä pois parin viikon päästä(ja sitten tätä naista viedään). Erittäin hyvää ja turvallista ajokauden aloitusta kaikille! p.s 110 mukava tasaluku :)

Viimeksi muokattu:
hiipi sanoi:
Kyllä kyrsii, kun katsoo ikkunasta pihalle: lunta on joka paikka täynnä jä lisää uhattu tulevan. Eilen kävi töissä edustaja vielä kehumassa, että onpas täällä paljon lunta, ei meillä Pohjanmaalla... Katselin tuossa pari vuotta vanhoja kuvia, joita olin ottanut moponhakupäivänä, niin päivämäärä oli 10.4. Nyt näyttää siltä, että noinkohan sitä edes vappuna kotiin saa.:(

Eilen hakkasin tallin edustaa jäästä,vielä pitäisi saada lumi pois parkkipaikalta:grin: Viime keväänä eka ajelu oli jo ajettu,nyt näyttää epätoivoiselta,lunta niin pirusti vielä täälläkin

Hold your horses arvoisat, kunnioitetut motoristimimmit. Se on vappu, kun ajokausi avataan - ja sitten mennään - eikä meinata. Sitä ennen, annetaan yläkerran herran ja tielaitoksen hoitaa ajoväylät kuntoon.

R1ivattu sanoi:
Onnittelut oivasta harrastusvalinnasta.
Kiitos :)

R1ivattu sanoi:
Jos se customi ei sykähdytä sydäntä oikealla tavalla, muitakin vaihtoehtoja on. Monia pyöriä voi turvallisesti madaltaa, ja suorilta lyhytkasvuisille soppeleita pelejä ovat mm. jo useasti mainittu ER-5 ja ER-6 katteilla ja ilman. Sitä myöten kun kokemusta karttuu ja pikkuhiljaa saa varmuutta pyörän käsittelyyn, aiemmin hurjan korkealtakin tuntunut mopotin alkaa tuntua sellaiselta jonka kanssa pärjää.
Customeita olen katsellut koska ne miellyttävät silmää JA mataluutta löytyy.
Nyt kävin kurkkaamassa noita ER-5 ja -6 malleja mp-kaupasta ja nättejä nekin ovat omalla tavallaan. En lainkaan sulje pois ainakaan tässä vaiheessa.

Jospa siis listaisin priotiteettini järjestykseen niin tällaista pyörää haravoisin:
1. Sopivan matala (ei voi tinkiä)
2. Helposti käsiteltävä (koska ajokokemus on 0)
3. Ulkonäkö (ei voi mitään...)
4. Vain vähäistä huoltoa kaipaava (koska olisi tarkoits selvitä pyörän kanssa itse ja ilman tallia. Paljonko voi pyörällä olla kilometrejä takana, jotta ei ihan käsiin hajoa?)
5. Lähinnä asfalttiteille pk-seudulle, mutta toisaalta olisi kiva jos voisi pidempääkin matkaa ajella vapaaviikkoina. Sellaisia muutaman päivän - viikon reissuja. Farkkuauto on sitten lasten rahtaamista ja muuta arkea varten.

R1ivattu sanoi:
Suosittelen tahkoamaan kaikenlaisia kursseja, esim .org!in Ajotaito I ja II antavat valtavasti harrastuksen alkuvaiheilla ja kertauksen kautta myöhemminkin. Parempi oppia alusta alkaen oikein kuin korjata myöhemmin.
Tämä kuulostaa hyvin järkevältä. Kursseista löytynee tietoa näiltä sivuilta?

TeaJay_ sanoi:
109

Lienen sitten numbero 111.

Toinen totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa ylihuomenna, nuoruuden haave alkaa käydä toteen. Mittaa mullakin 160 ja rapiat päälle, tänään koeistuttu GSX 600F ja CBR eli custom jääköön TeaJaylle. :)

Onko Teillä arvoisat motoristiladyt vinkkejä käsittelykokeeseen? Ajattelin ensin ajaa väliA:n, mutta kun ikä on jo kymmenisen vuotta riittänyt isoon A:han, mieli tekisi kokeilla sitä. Vinkkejä? Mielipiteitä? Kokemuksia?

Kevät on jo korkattu ukko-kullan peräsimellä.

Täällä ilmeisesti sitten nro 112 :D

Kolmas totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa 25. ja 26.4. :) Ja sama täällä, monen vuoden haave alkaa käydä toteen. Minä olen suorittamassa suoraan iso A:n, meni syteen tai saveen. Ja saahan niitä ajotunteja ostaa lisää, jos tuntuu, ettei ole tarpeeksi ennen inssiä. Saa nähdä, miten käy :)-

Back