• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pommittamatta kaupungissa ajokaudella 2008?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yamark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
haaste vastaan otettu
smile_org.gif

Helposti mukana.
Tänään jo vähän harjoittelin maaseudulla kun risteyksestä lähdin rauhalliseen tapaan maisemia katsellen niin perään tullut audikuski raapas välittömästi vierestä ohi mitä autostaan irti sai.

No en lähtenyt perään. Huvitti vain.

Ehdottomasti mukana
062802jumpie_prv.gif
mulla on muutoinkin tapana ajella kelien mukaan, eli tuulisella kelillä tai jos on sateenuhkaa tai liian kirkas auringonpaiste ajelen maantielläkin varmuuden vuoksi jonkin verran alle nopeusrajoitusten. Kun ajelee kaikessa rauhassa niin ajamisesta pystyy nauttimaan enemmän ja onpahan ihmisillä muuta juteltavaa kuin haukkua kaahaavia motoristeja.
062802jumpie_prv.gif

Otatteko haasteen vastaan ja jätätte tänä kesänä rekat ohittamatta ja keskitytte nauttimaan ajamisesta?
062802moto_prv.gif
buttrock.gif
Sehän se nautinto just on kun luukuttaa kunnolla ja vetää keula ilmassa. Se on vaa yksinkertasesti nii tylsää ajaa 80km/h!
nixweiss.gif
Kaippa sitä sitte kun on 20v vanhempi nii alkaa ajaa tollei, mutta täytyyhä sitä nuorena ottaa kaikki tehot irti pyörästä kun vielä on taidot tallella!
cool.gif

Tästä lähtien työnnän pyörääni taajamassa. Aion samalla laulaa "Herra kädelläsi"-virttä hymyssä suin ja heitellä juuri asentamastani kukkatelineestä terälehtiä maahan.
inlove.gif

Asun itse taajaman ulkopuolella, on kolme muksua ja hämmästelen tätä teidän kaksinaismoralismia, tai sanoisiko suoraan kusipäisyyttä. Tuolla kartsalla ja monissa taajamissa on erilliset pyörätiet, tienpientareet leikattu ja latu leveä kuin mikä. Siellä sitä on turvallista luukuttaa, jos vaan katsoo vähääkään missä avaa. Tuolla taajaman ulkopuolella te taas ette voi juuri tietää, että missä kohtaa jonkun liittymä sijaitsee ja josta joku napero voi tulla kolmipyöräisellä teidän eteenne. Pitäis ainakin olla sen sit sen verran paikallistuntemusta, että homma on sielläkin turvallista, mutta nyt tämä vaikuttaa sellaiselta "toisen pesään paskomiselta".

Eli, en ole mukana ja avaan tasan tarkkaan siellä missä olen varma, etten aiheuta vaaraa ittelleni ja ulkopuolisille. Vihatkoot sitten vaikka motoristeja, mutta en sentään vedä kartsalla 80km/h lasten ohi kuten tuolla "nelinumeroisilla teillä" näyttää olevan liiankin usein tapana. Ei siellä ole omaa jalkakäytävää, suojatiet puuttuu ja lapsi ylittää tien just siitä kohtaa missä luulee sen olevan turvallista.

On tääkin ihme paikka. Suurin osa on "pommittamista" vastaan, mutta samat sitten päästelee, taikka "avaa", taajaman ulkopuolella, ainakin omien puheidensa mukaan, ns. "huolella".  Mikä siitä muka tekee yhtään sen hyväksyttävämpää, eikös tuo kyseinen toiminta ole, ns. "pommittamista"? Onko kaikki jotka keulii pommittajia? Entäs ne jotka vetää endoja? Siinähän vaan hidastetaan vauhtia, onko sekin paheksuttavaa? Ja siinähän ei ole eroa vetääkö kaupungissa 60km/h kotilon konttiin vai 200km/h kotilon kylkeen. Vai onko (muuta kun se 140km/h)?

Kuhan vaan ihmettelen. Samalla tavalla sitten joka puolella, samat liikennesäännöt ne on siellä "maallakin"?

Luulisin...

Kyllä pitää muutama vuosi(kymmen) vielä vanhentua jotta alkaa kukkien vilkuilu tien vieriltä antamaan enemmän kiksejä kuin kunnon pärinät kahden kerrostalon välissä.

En voi allekirjoittaa threadia
talktohand.gif
, mutta kunnioitan niitä jotka siihen pystyvät.
bowdown.gif

Tästä lähtien työnnän pyörääni taajamassa. Aion samalla laulaa "Herra kädelläsi"-virttä hymyssä suin ja heitellä juuri asentamastani kukkatelineestä terälehtiä maahan.
inlove.gif
Mukana. Laitan vielä haasteeseen kivan pikkulisän, että jätän levylukon renkaaseen kiinni, niin ei vahingossakaan tule sitten työnnettyä mopoa liian kovaa.

Onko kaupunki ja taajama sama asia...?

Asun itse taajaman ulkopuolella, on kolme muksua ja hämmästelen tätä teidän kaksinaismoralismia, tai sanoisiko suoraan kusipäisyyttä. Tuolla kartsalla ja monissa taajamissa on erilliset pyörätiet, tienpientareet leikattu ja latu leveä kuin mikä. Siellä sitä on turvallista luukuttaa, jos vaan katsoo vähääkään missä avaa. Tuolla taajaman ulkopuolella te taas ette voi juuri tietää, että missä kohtaa jonkun liittymä sijaitsee ja josta joku napero voi tulla kolmipyöräisellä teidän eteenne. Pitäis ainakin olla sen sit sen verran paikallistuntemusta, että homma on sielläkin turvallista, mutta nyt tämä vaikuttaa sellaiselta "toisen pesään paskomiselta".

Eli, en ole mukana ja avaan tasan tarkkaan siellä missä olen varma, etten aiheuta vaaraa ittelleni ja ulkopuolisille. Vihatkoot sitten vaikka motoristeja, mutta en sentään vedä kartsalla 80km/h lasten ohi kuten tuolla "nelinumeroisilla teillä" näyttää olevan liiankin usein tapana. Ei siellä ole omaa jalkakäytävää, suojatiet puuttuu ja lapsi ylittää tien just siitä kohtaa missä luulee sen olevan turvallista.
+1

Tässä on pointtia. Ei oo sinänsä kiinni tuosta taajama merkistä noi riskit. Tyypillisesti päiväs aikaan tuota traffiikkia on myös noilla pikku mutkateillä. Tulee vaan eteen kenties yllättävämmin, kun ei osaa odottaa. Parempi rajaus voisi ollaa vaikka päivä vs. yö, kun tyypillisesti osa ihmisistä nukkuu yöllä tai on muusta syystä pois liikenteestä. Yöllä sitä teloo lähinnä itsensä ja/tai jonkin metsäneläimen. Esim. aamuyöstä pommittaminen päiväkodin edessä on varmaan kamala riski? Eihän siellä surraa edes taksit kännisiä roudaamassa...

Itse aina taajamassa asuneena minua hirvittää ajatella taajaman ulkopuolella pieniä lapsia jotka kävelee/pyöräilee kapealla pientareella, kun muu liikenne sujahtaa 80-100km/h ohi. Kuten sanoit, niiin taajamassa tietyt asiat tässä kohtaa paremmin. Taajamassa taas ihmisiä enemmän. Vaikea näistä on mitään tiukkaa rajaa vetää ja siksi minä en allekirjoita tämän ketjun lupausta tällaisenaan. Jos minä menen lain väärällä puolelle pyörälläni, niin teen sen taajamassa tai taajaman ulkopuolella, mutta mahdollisimman turvallisesti tai ainakin mahdollisimman vähän muiden turvallisuutta vaarantaen.
Enpä mä oikeen edes tiedä mitä kaikkea tämä "pommittaminen" pitää sisällään  
confused_orig.gif
Minä ainakin aion edelleen splittailla kaupungissa ja toisinaan kiihdyttää reippaasti liikenevaloista. Esim. Kehätiet aika turvallisia tähän, kun ei ole kevyttä liikennettä. Mutta en tosiaan aio ajaa 100km/h Manskua keula pystyssä.

Kaupungissa pääsee ihan muita vaarantamatta todella ripeästi liikkumaan kun splittaa kun siihen on tilaa ja kiihdyttämällä valoista sitten ripeästi ettei jää splitatulle kotilokuskille ahdistunut olo. Jos tuo on pommittamista niin en allekirjoita vetoomusta
biggrin.gif
Muutenkin tulee järjestään liikuttua noin rajoitus +25km/h -vauhtia jos ei ole ketään lähettyvilläkään. Ei sillä että olisi miltei koskaan mihinkään kiire mutta mitä sitä aikaa hukkaan heittämään
tounge.gif

Mukana ehtottomasti. Säilyypähän ammattikuskilla työnteon perusedellytys taskussa.

Laajennetaan nyt kaupungin käsite koskemaan taajamia ja muita tiheämmin asuttuja alueita.

Back