Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sehän se nautinto just on kun luukuttaa kunnolla ja vetää keula ilmassa. Se on vaa yksinkertasesti nii tylsää ajaa 80km/h!Ehdottomasti mukanamulla on muutoinkin tapana ajella kelien mukaan, eli tuulisella kelillä tai jos on sateenuhkaa tai liian kirkas auringonpaiste ajelen maantielläkin varmuuden vuoksi jonkin verran alle nopeusrajoitusten. Kun ajelee kaikessa rauhassa niin ajamisesta pystyy nauttimaan enemmän ja onpahan ihmisillä muuta juteltavaa kuin haukkua kaahaavia motoristeja.![]()
![]()
Otatteko haasteen vastaan ja jätätte tänä kesänä rekat ohittamatta ja keskitytte nauttimaan ajamisesta?![]()
![]()
Minä olen ollut pommittamatta jo vuodesta 1961!!Wanhaan malliin! Voin luvata, etten pommita tänäkään vuonna, kuten on tullut oltua tekemättä jo vuodesta 1985...![]()
Mukana. Laitan vielä haasteeseen kivan pikkulisän, että jätän levylukon renkaaseen kiinni, niin ei vahingossakaan tule sitten työnnettyä mopoa liian kovaa.Tästä lähtien työnnän pyörääni taajamassa. Aion samalla laulaa "Herra kädelläsi"-virttä hymyssä suin ja heitellä juuri asentamastani kukkatelineestä terälehtiä maahan.![]()
Ei tee autuaaksi.Roger, mukana ollaan. Kahden lapsen isänä ajattelee vähän toisella tapaa kuin pomperi...![]()
+1Asun itse taajaman ulkopuolella, on kolme muksua ja hämmästelen tätä teidän kaksinaismoralismia, tai sanoisiko suoraan kusipäisyyttä. Tuolla kartsalla ja monissa taajamissa on erilliset pyörätiet, tienpientareet leikattu ja latu leveä kuin mikä. Siellä sitä on turvallista luukuttaa, jos vaan katsoo vähääkään missä avaa. Tuolla taajaman ulkopuolella te taas ette voi juuri tietää, että missä kohtaa jonkun liittymä sijaitsee ja josta joku napero voi tulla kolmipyöräisellä teidän eteenne. Pitäis ainakin olla sen sit sen verran paikallistuntemusta, että homma on sielläkin turvallista, mutta nyt tämä vaikuttaa sellaiselta "toisen pesään paskomiselta".
Eli, en ole mukana ja avaan tasan tarkkaan siellä missä olen varma, etten aiheuta vaaraa ittelleni ja ulkopuolisille. Vihatkoot sitten vaikka motoristeja, mutta en sentään vedä kartsalla 80km/h lasten ohi kuten tuolla "nelinumeroisilla teillä" näyttää olevan liiankin usein tapana. Ei siellä ole omaa jalkakäytävää, suojatiet puuttuu ja lapsi ylittää tien just siitä kohtaa missä luulee sen olevan turvallista.
Itse aina taajamassa asuneena minua hirvittää ajatella taajaman ulkopuolella pieniä lapsia jotka kävelee/pyöräilee kapealla pientareella, kun muu liikenne sujahtaa 80-100km/h ohi. Kuten sanoit, niiin taajamassa tietyt asiat tässä kohtaa paremmin. Taajamassa taas ihmisiä enemmän. Vaikea näistä on mitään tiukkaa rajaa vetää ja siksi minä en allekirjoita tämän ketjun lupausta tällaisenaan. Jos minä menen lain väärällä puolelle pyörälläni, niin teen sen taajamassa tai taajaman ulkopuolella, mutta mahdollisimman turvallisesti tai ainakin mahdollisimman vähän muiden turvallisuutta vaarantaen.Asun itse taajaman ulkopuolella, on kolme muksua ja hämmästelen tätä teidän kaksinaismoralismia, tai sanoisiko suoraan kusipäisyyttä. Tuolla kartsalla ja monissa taajamissa on erilliset pyörätiet, tienpientareet leikattu ja latu leveä kuin mikä. Siellä sitä on turvallista luukuttaa, jos vaan katsoo vähääkään missä avaa. Tuolla taajaman ulkopuolella te taas ette voi juuri tietää, että missä kohtaa jonkun liittymä sijaitsee ja josta joku napero voi tulla kolmipyöräisellä teidän eteenne. Pitäis ainakin olla sen sit sen verran paikallistuntemusta, että homma on sielläkin turvallista, mutta nyt tämä vaikuttaa sellaiselta "toisen pesään paskomiselta".
Eli, en ole mukana ja avaan tasan tarkkaan siellä missä olen varma, etten aiheuta vaaraa ittelleni ja ulkopuolisille. Vihatkoot sitten vaikka motoristeja, mutta en sentään vedä kartsalla 80km/h lasten ohi kuten tuolla "nelinumeroisilla teillä" näyttää olevan liiankin usein tapana. Ei siellä ole omaa jalkakäytävää, suojatiet puuttuu ja lapsi ylittää tien just siitä kohtaa missä luulee sen olevan turvallista.