• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisit kyttäävät bombereita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis onko rattijuoppous sallittua jos on pyytänyt poliisia tulemaan puhalluttamaan ennen ajamista eikä poliisi tule?
Ööh, no eiköhän taustalla ole se että porukka voisi testata sen ajokunnon ennen moponpäälle hyppäämistä. On se nyt perkele jos ei voida tulla auttamaan testauksessa mutta kuitenkin ollaan sit 500m päässä kuittivihon kanssa
033102ass_1_prv.gif

Siis onko rattijuoppous sallittua jos on pyytänyt poliisia tulemaan puhalluttamaan ennen ajamista eikä poliisi tule?
Ööh, no eiköhän taustalla ole se että porukka voisi testata sen ajokunnon ennen moponpäälle hyppäämistä. On se nyt perkele jos ei voida tulla auttamaan testauksessa mutta kuitenkin ollaan sit 500m päässä kuittivihon kanssa  
033102ass_1_prv.gif
Niin tottakai taustalla on halu varmistaa ajokunto. Joten ajokunnon varmistaminen on tehtävä jotenkin muuten kun poliisit eivä moiseen palveluun suostu.

Mutta varmistuksen puuttuminen viranomaisten puolesta ei todellakaan oikeuta rattijuopumukseen. Vai onko joku muuta mieltä?

033102ass_1_prv.gif
Toi on ollut monessakin meetingissä ihan tavallinen juttu.
Lähtöpäivänä ollaan aina kyttäämässä siinä 1-7 km säteellä portista.
Sen jo tietää.
Totta niiden pitää saada tulosta niiden mittareiden käytöstä.Jos ne olis portilla eikä kukaan lähtis ajamaan, kun näkee kunnon huonoksi=>ei sakkotuloja...
Ja voihan Magna tuon ajatella, et se on sitten sallittua...voip kokeilla ihan vapaasti, mitä poliisisetä sanoo.

Uskaltaako sitä ajaa 1-tietä kun pitäisi ajaa turkuun huomenna pk-seudulta? Pamputtavat vielä viattoman motoristin ryökäle posliinit...
bawling.gif

Uskaltaako sitä ajaa 1-tietä kun pitäisi ajaa turkuun huomenna pk-seudulta? Pamputtavat vielä viattoman motoristin ryökäle posliinit...
bawling.gif
Sitä varten se on kypärä määrätty, siihen on hyvä kolhia pamputtimella. Mopoilijoille kypärä taas määrättiin strutsitarhauksen alettua Suomessa; se elikko kun pystyy juoksemaan mopon rinnalla ja nokkimaan päähän. Siinäkin ois hyvä syy nostaa mopojen nopeutta...

033102ass_1_prv.gif
Niin tottakai taustalla on halu varmistaa ajokunto. Joten ajokunnon varmistaminen on tehtävä jotenkin muuten kun poliisit eivä moiseen palveluun suostu.

Mutta varmistuksen puuttuminen viranomaisten puolesta ei todellakaan oikeuta rattijuopumukseen. Vai onko joku muuta mieltä?
Mä olen sitä mieltä että sä et edes halua ymmärtää tiettyjä asioita.
Ei kai tota ollu kovin vaikea ymmärtää... vai oliko?

Ja kyllä muuten oli poliiseja liikenteessä ykkös tiellä.. Itse lähdin Saukkolan Essolta Helsinkiin päin joskus viiden aikaan ja ennen motarin alkua tuli laskujen mukaan (ja sen mitä huomasin) vastaan kuusi ihan poliisin tunnuksilla olevaa moottoripyörää yksi siviilipyörä vilkut päällä pysäytti volvoa ja yksi mahdollinen siviilipyörä. Eli kyllä oli kyttiä liikenteessä.

Mä olen sitä mieltä että sä et edes halua ymmärtää tiettyjä asioita.
Ei kai tota ollu kovin vaikea ymmärtää... vai oliko?[/QUOTE]
Jos tuo oli vastaus kysymykseeni niin en tosiaan ymmärtänyt.

Mutta kun luulen tietäväni mitä ajat takaa niin vastaan siihenkin.
Minä pyrin elämään aika pitkälle tosiasioihin nojaten. Kun miliisi ei tule aamulla mittaamaan mun ajokuntoani niin varmistan sen asian muuten. Ruikutukset poliisia kohtaan ovat totaalisen turhia eikä ainakaan vaikuta siihen tosiasiaan että promilleja ei ajaessani saa olla liikaa. Siitä vastuun kannan minä ihan yksin. Se ei ole poliisin vastuulla eikä kenenkään muunkaan.

Todennäköisesti selitykseni oli sinulle liian vaikea ymmärtää, mutta yritinpähän kumminkin
smile_org.gif

Minä pyrin elämään aika pitkälle tosiasioihin nojaten. Kun miliisi ei tule aamulla mittaamaan mun ajokuntoani niin varmistan sen asian muuten. Ruikutukset poliisia kohtaan ovat totaalisen turhia eikä ainakaan vaikuta siihen tosiasiaan että promilleja ei ajaessani saa olla liikaa. Siitä vastuun kannan minä ihan yksin. Se ei ole poliisin vastuulla eikä kenenkään muunkaan.
Asia on vaan ja ainoastaan kuskin vastuulla, mutta jos virkavallalta pyydetään apua todentamaan porukan ajokuntoa ja siihen ei löydy resursseja, mutta resursseja löytyy laittaa sitten kilometrin päähän puhallusratsia kuittivihon kanssa niin sitä en ymmärrä.

Otetaa hypoteettinen tilanne :

Olet Tasarissa motoristikokoontumisessa. Olet ottanut pari päivää keittoa ja tiedät että seuraavana päivänä on kotiinlähtö.

Koska kotiinlähtö odottaa otat edellisenä iltana muutaman kaljan, viiniä safkan kanssa ja vaikka jonkun ruokaa sulattavan naukun. Puoliltaöin sitten koisimaan. Ei mun mielestä kuulosta kovin rankalta, vai kuulostaako ?

Aamulla heräät ja olo on mitä mainioin, käyt aamiaisella ja pakkaat kamat, mietit oletko ajokunnossa ja päädyt siihen että olon ja eilisen keittomäärän perusteella homman pitäisi olla ok. Haluaisit tosin varmistaa asian poliisin pillillä ennen lähtöä mutta setä sinisillä ei kuulemma ole voimavaroja tulla partion kanssa puhalluttamaan ja todentamaan porukan todellinen ajokunto.

Lähdet ajamaan ja kilsan päässä portista poliisi pysäyttää sut, puhallat pilliin 0,6 promillea ja matka päättyy siihen. Sinut pysäytti sininen setä, joilla ei ollut niitä voimavaroja tulla puhalluttamaan ennen lähtöä porukkaa kun pyydettiin, mutta kuitenkin niitä voimavaroja on sitä lappua kirjottaa sitten hetken päästä oikein puhallusratsian voimin.

Mun mielestä suhteellisen perseestä. Tällaistahan ei toki tapahtu täydellisille ihmisille, mutta kun ihminen on erehtyväinen niin tämä voi olla todellinen skenaario.

Minä olen erehtyväinen ja voisin tuollaisen arviointivirheen tehdä, absolutistit tai "minä en tee virheitä"-tyypit toki vastustavat ja nauravat skenaariolleni.

Ymmärrän toki senkin että jos poliisi tulisi paikalle pyynnöstä niin siellä olisi sitten pojat mittaamassa pippelin pituutta kisassa "kuka puhaltaa eniten aamulla", mutta tuo on sitten jo järjestelykysymys jonka voisi minimoida järjestelyillä.

Hyvä tietää
wink.gif

Siis kaikki poliisit Kiikkalassa
tounge.gif

Lähdemme siis itään kun "rata" on tyhjä
062802jumpie_prv.gif

Reiska_SB
Niin minäkin luulin ja voihan V..Pitkien neuvotteluiden ja anelun jälkeen vain 416€ sakkoa ja ajokortti ei mennyt kuivumaan.Minähän tietysti lupasin ja vannoin etten enää ikinä.Toisaalta täytyy sanoa kaveria reiluksikin,toinen olisi varmasti ottanut kortin pois.Sakkokin laski alkuperäisestä laskennasta liki puoleen.Tapahtuma pätkähän tietysti loppupätkä Vihti getaway videolta.Erehdyin näet näyttämään mallia kotipolullani kuinka latua avataan ja tietysti sen piti olla poliisin siviilipyörä.On se niin väärin jos joskus hiukan vähän ja vain malliksi.

Mutta kun luulen tietäväni mitä ajat takaa niin vastaan siihenkin.

Todennäköisesti selitykseni oli sinulle liian vaikea ymmärtää, mutta yritinpähän kumminkin
smile_org.gif
Tiedä sitten mitä olen ymmärtänyt, mutta ymmärtääkseni yksi poliisin tärkeimmistä tehtävistä on ennaltaehkäistä / estää rikoksia, vai oletko eri mieltä?

Jos poliisilta löytyy voimavaroja laittaa kymmeniä poliiseja kyttäämään kilometrin päähän portista, niin voisi luulla että yksi setä_sininen liikenisi portille puhalluttamaan halukkaita ja ehkäisemään rikoksia?
Tosin silloinhan voisi käydä niin että muilla poliiseilla ei olisi työtä ja sehän ei näyttäisi ollenkaan hyvältä tilastoissa, eikä iltapäivä lehdillä olisi mehukkaita juttuja, eikä kukkahatuilla olisi mitään mistä jeesustella
smile_org.gif

On muuten oikeasti aika h*lvetin naurettavia nämä puheet rikosten ennalta ehkäisystä, kun niitä ei haluta ehkäistä.

Eiköhän se ole kansalaisen asia mennä poliisisedän luokse, jos haluaa pilliin puhaltaa. Silloinkin kannattaa varmaan esittää asiansa asiallisesti, eikä tyyliin:"hei vi*un homo mä olen Bomber, anna mä puhallan sun pilliin".

Tämä on taas tätä, kun poliisin pitäisi tehdä kaikkia asiat niin ettei kansalaisen tarvi isoa persettään siirtää.

Poliiseillahan on käytössään vai SEULONTA-ALKOMETRIT eli näillä saadaan vain suuntaa antava tulos ,jonka perusteella viedään verikokeeseen/tarkkuusalkometriin. Ja tällä tarkoitan sitä, että kaveri juo neljä 0.33cl olutpulloa, jonka jälkeen puhaltaa SEULONTA-ALKOMETRIIN 0,4o/oo. Tämän jälkeen toteaa, että voi juoda vielä yhden 0,33cl oluen ja lähteä ajamaan. Kohta toinen poliisi puhalluttaa taas ja tulos 0,6o/oo-->tarkkuusalkometri/verikoe. Sitten huudellaan äitiä kyynelsilmässä apuun ,kun on kortti pois ja rekistereissä merkintä rattijuopumuksesta.

Itse kahdesti ajokiellossa olleena, voin sanoa, että pirun asiallisia noi poliisit on. Vaikkakin sillä hetkellä on tuntunut hirveältä vääryydeltä, vaikka olen rikkeen tehnyt.

Omasta kokemuksesta voin sanoa sellaista, että helposti tulee kärjisteltyä kavereille noita sakotus tilanteita. Puhumattakaan näistä mitä nettiin kirjoitellaan(suomivittuilu24.fi)

Toivottavasti kukaan ei vetänyt hernepalkoa nenään. Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa. Hyvää kesän jatkoa kaikille.

Eiköhän se ole kansalaisen asia mennä poliisisedän luokse, jos haluaa pilliin puhaltaa. Silloinkin kannattaa varmaan esittää asiansa asiallisesti, eikä tyyliin:"hei vi*un homo mä olen Bomber, anna mä puhallan sun pilliin".
Naapurikylän (Järvenpään) poliisilaitoksella lukee alaovessa isolla jotta "viikonloppuisin ei puhallutuksia". Jos siis vaivaudut menemään laitokselle asti itse varmistamaan oman ajokunnon niin eivät edes suostu puhalluttamaan.

Ei voi käsittää
veryangry.gif

Naapurikylän (Järvenpään) poliisilaitoksella lukee alaovessa isolla jotta "viikonloppuisin ei puhallutuksia". Jos siis vaivaudut menemään laitokselle asti itse varmistamaan oman ajokunnon niin eivät edes suostu puhalluttamaan.

Ei voi käsittää  
veryangry.gif
käsittääkseni monessa paikassa nämä, "kuka on eniten kännissä ääliöt" ovat pilanneet poliisilaitoksilta puhallutus mahdollisuuden. Tietysti pollari voisi siinäkin joustaa, jos asiansa asiallisesti esittää....

Helsingissä Malmin poliisitalossa saa ainakin puhaltaa, eli ei muutakun taksilla sinne
smile_org.gif
(juoputtelullahan on aina oma hintansa)

käsittääkseni monessa paikassa nämä, "kuka on eniten kännissä ääliöt" ovat pilanneet poliisilaitoksilta puhallutus mahdollisuuden. Tietysti pollari voisi siinäkin joustaa, jos asiansa asiallisesti esittää....

Helsingissä Malmin poliisitalossa saa ainakin puhaltaa, eli ei muutakun taksilla sinne
smile_org.gif
(juoputtelullahan on aina oma hintansa)

Lopeta nyt toi s**tanan lässytys!

Se nyt vaan on perseestä ettei voi puhaltaa ennen kuin on ajanut = rikos tapahtunut ja samaan aikaan lässytetään rikosten ennalta ehkäisystä ja rajoitetaan sen nimissä lähestulkoon kaikkea mahdollista!

Back