• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisin toiminta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JiiAT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Zen sanoi:
Tuo ohitusnopeuksista laskuttaminen on kyllä jotain niin käsittämätöntä huttua ettei mitään rajaa, varsinkin noilla varsinaisilla ohituskaistoilla. 80-luvulla opetettiin autokoulussakin, että ohitus kuuluu suorittaa ripeästi ja moottorin voimavarat käyttäen. Kun jaksaisi, niin kaivaisi jonkun 70-luvun liikennevalistusfilimin siitä miten ohitetaan. Nillä 70-luvun kipoilla saikin polkea ohittaessa pedaalia ihan tosissaan:D

Siis eihän jos joku ajaa vaikka 70km/h, ja lähdet sen ohi ajaen 80km/h, niin siinähän menee ikä ja terveys ennen kuin pääset ohi. Tarttee kilometrien suoran ilman vastaantulijoita kun ei yleensä viitsi ihan sen ohitetun nokan eteenkään kurvata takaisin, vaan haluaa jättää turvaetäisyyttä ohitettuun useamman autonmitan.

Ei kyllä enää huvittaisi taksia Stadissa sompailla, monestakaan syystä mutta tuo kamerahelvetti ei ole se pienin.
Ennen kuin jossain Paloheinässä huomattiin, että kentällä oli kysyntää...:grin: Turbot vaan puski mustaa savua.

Eikös tässä ihan taannoin tullut jokin oikeuden päätös, kun joku oli tullut autolla kolmion takaa eteen ja tais vielä motoristi kuolla. Oikeuden päätös tais olla jotain, että ei ollut törkeä, siksi kun teko oli lyhytkestoinen.

Pyörällä kun ohittaa, niin se on melko lyhytkestoinen, mutta vauhti saattaa kuitenkin nousta reippaasti.

Pitää vedota tuohon jos joskus tulee saamaan ohitustilanteesta ylinopeussakon törkeästä liikenteen vaarantamisesta.

AVJ sanoi:
Koska olette viimeksi nähneet poliisin valvovan ylinopeuksia koulujen ja päiväkotien luona? Aivan. Niiden luokse on kyllä tienpitäjä asennuttanut aina silloin tällöin niitä siirrettäviä nopeusnäyttöjä, mutta sinivuokkoja ei paikalla näy. Parempi kerätä rahaa hyviksi havaituissa rysissä.

Puhallusratsiatkin tuntuvat vähentyneen. Eivät varmaan tuota tarpeeksi.

Nähnyt tasan yhden ainoan kerran ylinopeusvalvontaa koulun kohdalla 40v:n aikana. Tuostakin kerrasta on ja 20v. Ja puhaltanut olen viimeksi muistaakseni 2006!

ajvaara sanoi:
Nähnyt tasan yhden ainoan kerran ylinopeusvalvontaa koulun kohdalla 40v:n aikana. Tuostakin kerrasta on ja 20v. Ja puhaltanut olen viimeksi muistaakseni 2006!

Mun työmatkalla on koulu jonka kohdalle on laitettu 40 rajoitus vuosia sitten. Siinä on useamman kerran vuodessa
joko puhallutuys, nopeusratsia tai kamera-auto. Joskus jo 6:30 aikaan kesäkuussa jolloin koululaisia
ai varmasti enää mene kouluun. Sama se mulle, siinä kohtaa ajan aina hiljaa jo lihasmuistista. Voisivat mennä kyllä 200m päässä oleviin liikennevaloihin joskus, punaisia päin ajaminen on niissä ihan yleistä.

Back