• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisin toiminta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JiiAT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
W-P sanoi:
:grin: ymmärsit heti pointtini:cruising:

(selvennykseksi...tarkoitan autonajotaitoja ja yleistä liikenteenlukutaitoa)

Vedin kyllä eilen melko riskit kännit, mutta ei siitä kuitenkaan aivan hirmuiseksi taannuttu.

Ps. Tuo autonajotaito on ongelmista pienin tuolla liikenteessä, paljon isompi ongelma on keskimääräistä parempien koomalampaiden liikenteenlukutaito ja isoimpana asenne.

Kotarikuski sanoi:
Palataksemme topikkiin...oli just (18:32) kestapolla ansa Hartolan eteläpuolella maalta palaaville. Föönimies oli kallioleikkauksen päällä mittailemassa ohituskaistaa ajavia.

Pysäytysauto ohituskaistan jälkeen, normisettiä siis.

Mittaus siis sellaisessa paikassa jossa ohitus voisi muuten tapahtua turvallisesti. Tällä toiminnalla halutaan ilmeisesti korjata kansalaisten arvostus virkavaltaa kohtaan sille tasolle mille se kuuluu.

On se polliisi hävytön tehdessään ansoja lainkuuliaisille kuljettajlle.

W-P sanoi:
Jep,, 120kmh motarilla vauhti 100kmh. Sitten 60 kmh työmaa-alueella pudotetaan 80kmh. Sitten taas 100kmh.

Eikö tuolla logiikalla voisi 120kmh alueella ajaa 140kmh ?????

Suomi on kyllä paskin maa ikinä missä olen ajannut autolla ja moottoripyörällä...ja tämä on muuten fakta.
Sisältäen liikennesuunnittelun, tiestön kunnon, KUSKIEN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN PASKAT AJOTAIDOT, yleisen mentaliteetin liikenteessä ymym....miten vitussa täällä tuon kortin nykyään saa...

Komppi tälle:jippikaijee:

big m sanoi:
On se polliisi hävytön tehdessään ansoja lainkuuliaisille kuljettajlle.

No onhan se ihan puhdasta vittuilua. Voi esittää itselleen kysymyksen, että onko säännöt jokseenkin ennalta-arvattavan käytöksen luomiseksi, vaiko pilkunnussintaa varten.

Mikäli jokaista helvetin lainkirjainta tuijotettaisiin samalla pieteetillä kuin ylinopeutta muuttuisi elämä aika vaikeaksi.

Lähdetään vaikka siitä, että saako päihtyneelle tai päihtymistarkoitukseen tarjoilla alkoholia.

Tähtisädetikku ei ole sallittu alle 18-vuotiaalle.

Hääkylteille vaaditaan ELY-keskukselta lupa.

jne.

Kyttä voi käyttää harkintaansa siinä, ketä ja missä poimii keskustelutuokioon perseilystä. Nyt ei käytä, vaan kilistelee kassakonetta yläkerran määräyksestä ohituskaistan päässä.

Onneksi jokin kolmensadan pikavoitto ei paljon yksinhuoltajan kuukausibudjetissa tunnu.

Viimeksi muokattu:
Kotarikuski sanoi:
Palataksemme topikkiin...oli just (18:32) kestapolla ansa Hartolan eteläpuolella maalta palaaville. Föönimies oli kallioleikkauksen päällä mittailemassa ohituskaistaa ajavia.

Mittaus siis sellaisessa paikassa jossa ohitus voisi muuten tapahtua turvallisesti. Tällä toiminnalla halutaan ilmeisesti korjata kansalaisten arvostus virkavaltaa kohtaan sille tasolle mille se kuuluu.

Ihan turha kiukutella, kun se on poliisin rooli nykyään. Saavat kerralla parin kuukauden kiintiösakot laskutettua.

JMH sanoi:
No onhan se ihan puhdasta vittuilua.
Tästä oli oiva esimerkki perjantaina Jyväskylästä Vaasaan autoillessani. Saavutin noin kymmenen auton letkan ja ihmettelin miksi jono etenee tasaista 73km/h vauhtia. Rajoitus oli 80. Tämä 73 GPS vauhti pysyi päällä useita kilometrejä ja jono senkuin kasvoi. Olin juuri aloittamassa ohittelu-urakkaa, kun satuin näkemään jonon kärkiauton: poliisithan siellä kasvattivat liikenneturvallisuutta jonoja keräämällä ja ohitushaluja kasvattamalla. Vaffaa sakkokalastelun makua ja aivan käsittämätöntä hommaa muutenkin. Tai sitten poliisi oletettua hankilöllä ei ajotaidot riittäneet 80kmh etenemiseen.

Musta tuntuu, että täällä Jyväskylässä päin poliisit ajelee ennemminkin ylimopeuksia.

15 yli kun ajaa mittariin, niin poliiseja ei muutaman mutkan jälkeen enää näykään :orgmp:

JMH sanoi:
No onhan se ihan puhdasta vittuilua. Voi esittää itselleen kysymyksen, että onko säännöt jokseenkin ennalta-arvattavan käytöksen luomiseksi, vaiko pilkunnussintaa varten.

Mikäli jokaista helvetin lainkirjainta tuijotettaisiin samalla pieteetillä kuin ylinopeutta muuttuisi elämä aika vaikeaksi.

Lähdetään vaikka siitä, että saako päihtyneelle tai päihtymistarkoitukseen tarjoilla alkoholia.

Tähtisädetikku ei ole sallittu alle 18-vuotiaalle.

Hääkylteille vaaditaan ELY-keskukselta lupa.

jne.

Kyttä voi käyttää harkintaansa siinä, ketä ja missä poimii keskustelutuokioon perseilystä. Nyt ei käytä, vaan kilistelee kassakonetta yläkerran määräyksestä ohituskaistan päässä.

Onneksi jokin kolmensadan pikavoitto ei paljon yksinhuoltajan kuukausibudjetissa tunnu.

Kyllä minä ainakin olen saanut ylinopeussakon olemattoman pienestä osasta tekemistäni ylityksistä. En koe joutuneeni minkään vainon, provosoinnin tai kohtuuttomuuden uhriksi.
Tässä lotossa käy joskus tuuri.

Spirit sanoi:
Ihan turha kiukutella, kun se on poliisin rooli nykyään. Saavat kerralla parin kuukauden kiintiösakot laskutettua.

Enhän minä kiukuttele, kunhan totesin.

Mulle ei ole mitään väliä kun ei tarvi enää leivän perässä ajella, voin hyvin töröttää vaikka sitä kuuttakymppiä jos tarpeen. Voin ottaa sen vaikka vitsinä. Jos matka kestää liian kauan voin ihan hyvin jäädä hotelliin yöksi.

Tuo ohitusnopeuksista laskuttaminen on kyllä jotain niin käsittämätöntä huttua ettei mitään rajaa, varsinkin noilla varsinaisilla ohituskaistoilla. 80-luvulla opetettiin autokoulussakin, että ohitus kuuluu suorittaa ripeästi ja moottorin voimavarat käyttäen. Kun jaksaisi, niin kaivaisi jonkun 70-luvun liikennevalistusfilimin siitä miten ohitetaan. Nillä 70-luvun kipoilla saikin polkea ohittaessa pedaalia ihan tosissaan:D

Siis eihän jos joku ajaa vaikka 70km/h, ja lähdet sen ohi ajaen 80km/h, niin siinähän menee ikä ja terveys ennen kuin pääset ohi. Tarttee kilometrien suoran ilman vastaantulijoita kun ei yleensä viitsi ihan sen ohitetun nokan eteenkään kurvata takaisin, vaan haluaa jättää turvaetäisyyttä ohitettuun useamman autonmitan.

Ei kyllä enää huvittaisi taksia Stadissa sompailla, monestakaan syystä mutta tuo kamerahelvetti ei ole se pienin.
Ennen kuin jossain Paloheinässä huomattiin, että kentällä oli kysyntää...:grin: Turbot vaan puski mustaa savua.

big m sanoi:
Kyllä minä ainakin olen saanut ylinopeussakon olemattoman pienestä osasta tekemistäni ylityksistä. En koe joutuneeni minkään vainon, provosoinnin tai kohtuuttomuuden uhriksi.

Sinä et koe muiden puolesta. Tästä syntyy täten dialogi.

JMH sanoi:
Sinä et koe muiden puolesta. Tästä syntyy täten dialogi.

Niinhän minä sanoinkin itse kokevani. Ei minulla muuta annettavaa ole tähän dialogiin.
Ninpä päätän raportointini tämän aiheen osalta tähän.

Viimeksi muokattu:
Kotarikuski sanoi:

Tuo on kyllä rasittavaa. Eilen ajoin siitä puolilta päivin ja vielä ei ollut ansa viritettynä. Ne 5-6 kertaa vuoteen kun tuota tienpätkää ajaa niin ei tule ohituskaistoilla paljoa ohiteltua. Nyt kun on oppinut katsomaan nuo paikat, niin usein siellä tutkamies maastossa seisoo ja asiakkaat ohituskaistan jälkeen jonottaa maijan penkille. Usein ne on juurikin siinä Lusi-Hartola välin ohituskaistoilla. Nelostie on muuten ihan jees ajaa kun kameroita ei ole (vielä) mutta poliisit kyllä paikkaa kameravalvonnan puutetta henkilökohtaisella läsnäololla.

big m sanoi:

Vanhan rummunlyöjän slogania hieman muokaten....

"It ain`t WHAT they do, it`s HOW they do it :;):.

Mikäs siinä.... kunhan ei sitten nähdä unta, että kunnioitusta pitää löytyä kun apteekin hyllyltä ja pyytämättä.

Monilla suikkapäisillä perseilijöillä on yksi käsittämätön..... autoritääriseen ryhmäkuriin sisäänrakennettu juttu
etunaan.

Umpimulkku partiopari, tai yksikin isommasta ryhmästä kun toteuttaa omaa valtafantasiaansa.....
sitähän ei kukaan muu ryhmässä kyseenalaista. PISTE.

Tämän on huomannut monissa yhteyksissä ja asioissa. Sorry vaan jos johonkin nyt "sattuu".
Hommalle ei silti ole olemassa..... siis järjen puutteelle.... minkäänlaista selitystä tai puolustusta.

Täällä stadissa ihmetyttää se, että punainen liikennevalo tarkoittaa sitä, että kaasu pohjaan ja mahdollisimman nopeesti sinne punaisiinvaloihin jonottamaan :dunno: vastaavasti kellään ei ole minnekään kiire kun vihreät syttyy, saattaa minuuttia lähennellä ennenkuin jono alkaa liikkua. Ihme touhua. Kerran vihdintiellä bussikuskilla oli niin saatanan kiire punaisiin valoihin että piti oikein töötätä mulle, ääliökin näkee että risteävällä tiellä ruuhkavirtanaan autoa tulee kuin paskaa putkesta, niin turha sinne on tintata ko ruusperi. Valot vaihtuu aikakatkaisulla.

Muutama perusjuttu...:D.

Maailma ja ihmiset ovat oikeidenmukaisia.
"Virkavalta" toimii ryhdikkäästi ja on umpirehellistä.
Virkamies täyttää velvollisuutensa ja hoitaa hommansa tasapuolisesti.
"Käräjillä" jne. "jaetaan oikeutta".

NO JUU-EI, EI TODELLAKAAN :D.

Mutta.....

Jos kerran "se piirtää jolla on liitua", niin yhtä lailla

SE JOLLA ON NÄYTTÖÄ..... se esittää sen. "Vastaaja" vaan kuuntelee ja toteaa:

"Pidä sitten mielessäs, kuka noita juttuja höpöttää, se en ole minä:;):.

Kyllä ihminen voi ihan hyvin pitää "turpansa kiinni" vaikka "rakko ja ryppynaru" tiukassa paikassa
hieman falskaisikin :p.

Viimeksi muokattu:
Kotarikuski sanoi:
Enhän minä kiukuttele, kunhan totesin.

Mulle ei ole mitään väliä kun ei tarvi enää leivän perässä ajella, voin hyvin töröttää vaikka sitä kuuttakymppiä jos tarpeen. Voin ottaa sen vaikka vitsinä. Jos matka kestää liian kauan voin ihan hyvin jäädä hotelliin yöksi.

Joo, en tarkoittanut sinua erityisesti, enemmän yleisesti.
Ei jaksa enää miettiä, miten asiat pitäisi mennä.
Kunhan tarkkailee, mikä on pelin henki todellisuudessa ja yrittää sopeutua.

Liikenneturvallisuus ei ole ainoa asia, mitä käytetään kulissina jollekin muulle.

Sinällään on muuten ihan hyvä luotto poliisin toimintaan tässä maassa, mutta tuo ylinopeusvalvonta on kyllä paikoitellen sellaista paskaa että oksat pois.

Koska olette viimeksi nähneet poliisin valvovan ylinopeuksia koulujen ja päiväkotien luona? Aivan. Niiden luokse on kyllä tienpitäjä asennuttanut aina silloin tällöin niitä siirrettäviä nopeusnäyttöjä, mutta sinivuokkoja ei paikalla näy. Parempi kerätä rahaa hyviksi havaituissa rysissä.

Puhallusratsiatkin tuntuvat vähentyneen. Eivät varmaan tuota tarpeeksi.

Back