• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisin kamera-auto

Joo! tuli sitten väläytettyä kameraa aleksiskivenkadulla helsingissä! mahtaako kukaan tietää selviääkö pyörällä tosta pelkällä säikähdyksellä vai kuvaako se myös takaa kuten olen kuulut?
vauhtia oli 40 rajotuksella n.54 mittarin mukaan ja olis vittumaista menettää kortti(3. sakko vuoden sisään) tollasen paskalakki tukareiden takia!
033102ass_1_prv.gif
Sais joku käydä laittaa mun puolesta polttopullon siihen hopeiseen ford tourneoon(SOG-969) joka tälläkin hetkellä siellä seisoo!

T:Vittuuntunut!
mad.gif

Juu perseestä kun poliisit valvoo liikennettä!! Kyllä siellä pitäis saada kaahata niinkuin haluaa, kännissä, kahtasataa, lasten yli suojatiellä jne.

Minut kuvattiin autoillessa kehä1:llä pari kuukautta sitten, eipä ole mitään kuulunut. Ihmettelin jo silloin kun en mielestäni juuri ylinopeutta ajanut.

Ajoin itse ogelissa kolmisen viikkoa sitten kamera-autoon (tällä kertaa transporter) mopolla, mutta eihän tässä mitään hätää ole koska ainakaan minun jammussani ei ole rekisterikilpeä edessä vakiovarusteena
tounge.gif

Menee vähän off topickiin. Mut pitäs laissa kieltää siviileiltä valkoiset Transporterit. Meinaa et ei koskaan tiiä ku tollanen iskeytyy persiseen kii, et onko siellä tunnukseton poliisiauto vai joku remonttireiska kiusaamassa avutonta mopoilijaa.

Kamera-autoissa videokuvaus myös ohi ajaneiden persiistä.
Juu, varmaan onkin mutta juuri nämä edellä mainitut kuvaa vain yhteen suuntaan, eli siis takaikkunasta. Kuvan ottaa automaattisesti kun "toleranssi" ylitetään. Aina ei välttämättä tule edes sakkoa vaan kirjallinen huomautus (näin on ainakin telkkarissa sanottu).

Itse olen työni puolesta päässyt yhteen poliisin kamera-autoon tutustumaan ja kyllä se yksilö oli varustettu perästä kuvaavalla tutkakameralla (still) ja edessä kojelaudalla oli videokamera kuvaamassa perät ohiajavista. Kyseessä siis sellanen tienvarteen parkkeerattu paku.

Aihetta sivuten eli OT, mutta eikö se nykyisin ole neljä sakkoa/2 vuotta, että laitetaan kortti kuivumaan?

Ei taida olla Röpelinenkään enää Nihtisillassa hommissa, tai mistä sen tietää, kun ei ole viiteentoista vuoteen pyytänyt puheilleen, joista puolet tosin asuttu jo muualla  
tounge.gif

Asiasta kymmenenteen:
Pystyiskö joku liittämään linkin tähän uuteen haltija-vastuu lakiin?
- Kun eräs tyttö kertoi ajaneensa mun autolla kameraan,niin laskuhan tulee ilmeisesti aluksi minulle. Ja kun kiistän ajaneeni,niin joudunko itse selvittämään kuljettajan,vai kuuluuko se edelleen poliisin tehtäviin? Ja tuleeko kuva sakon mukana vai saako sen vasta kun kiistää teon? (ehdottomasti täytyisi tuo kuva saada...)
033102beer_1_prv.gif

Asiasta kymmenenteen:
- Kun eräs tyttö kertoi ajaneensa mun autolla kameraan,niin laskuhan tulee ilmeisesti aluksi minulle. Ja kun kiistän ajaneeni,niin joudunko itse selvittämään kuljettajan,vai kuuluuko se edelleen poliisin tehtäviin? Ja tuleeko kuva sakon mukana vai saako sen vasta kun kiistää teon? (ehdottomasti täytyisi tuo kuva saada...)
033102beer_1_prv.gif
Tuolta löytyy hallituksen esitys aiheesta. Ja tälläisenä se olennaisin osa sitten siis tuli voimaan.

Kuva tuskin tulee sakon mukana (<-mutu), mutta ihan normaalisti tuon mukaan mennään muuten, poliisi selvittelee sopivassa laajudessa. Mutta mihin sie sitä kuvaa tarvitset, poliisitkin saattaa älytä ettet ajanut jos kerta todellinen kuski on eri sukupuoltakin (kunhan se vaan näkyy kuvastakin  
lookaround_orig.gif
).

Edit: Lisäyksiä ja viilausta.

Ajoin naisimmeisen nimiin rekisteröidullä autolla semoseen tolppakameraan ja kylläpä sieltä tuli kyselykaavake auton omistajalle että kukas sitä ajoi. Ja kuulusteluilla uhkailivat jos et kerro. Täytin ja palautin sen ilmoittautumiskaavakkeen ja kolmenviikon päästä tuli mulle kutsu laitokselle noutamaan rikesakkomääräys, 70 alueella nopeutta 83 = 70 euroa.

sanoi:
vauhtia oli 40 rajotuksella n.54 mittarin mukaan ja olis vittumaista menettää kortti(3. sakko vuoden sisään)
Eiks toi mee rikesakkona vielä ? ja jos mittari heittis vielä alas päin niin ...
tounge.gif
En nyt vielä vetäis ranteita auki. rieksakkoja tietääkseni ei lasketa sakko saldoon. Joku joka tietää paremmin niin jos vaikka kommentois.

Asiasta kymmenenteen:
033102beer_1_prv.gif
Tuskinpa sulle siitä tikettiä tulee, sillä eiköhän poliisit osaa sen verran ajatella että tyttö ajanut ja mies omistaa auton... Toivottavasti ko. henkilö nyt ei kuitenkaan asu samassa taloudessa, joten jos kuulusteluihin pyytävät, niin et tunne koko henkilöä, joten voipi olla että ei tarvi kenenkään maksaa...

Back