Ajat ovat muuttuneet. Ja paljon. Valitettavasti.Ok. Mietin vain, kun itse olin kersa, että mankeihin sai lähinnä laitettua kireämmän nokan ja kierroksen rajoittajan ohittajan + välityksillä puleeraamista ja tämän jälkeen olisi ruvennut jo maksamaan melkolailla laitot, toisin kuin PV:ssä.Noihin mankeihin saa niin paljon viri osaa valmiina, että sen saa kulkemaan toistasataa muutamalla satasella. Eikä tartte kuin pultata osat kiinni. Ei vaadi paljon osaamista, rahaa eikä mielikuvitusta saadakseen mopoon väähän vauhtia lisää.Itseäni lähinnä kiinnostaa, notta mitä on mankille tehty, että menee noin lujaa?Jännä tilanne äsken kun mopopoika veti monkeylla varmaan lähemmäs 80kmh tossa Solvikinkadulla.![]()
Mutta jos oikean vauhtikoneen haluaa rakentaa, niin sitten tarttee jo vähän tehdä runkomuutoksia. Esim. jos laittaa kiinni Busan koneen... Ja taatusti kulkee yli satasta. Joskus näitäkin viritelmiä näkee. Mutta onneksi vain ratakäyttöön.
Eli virittämisessä kaikki on vain mielikuvituksesta kiinni.
t. Repa
Ajat ovat siis näköjään muuttuneet.![]()
Pikkupoikana kun mopoja viilattiin, niin tuli oppia ja kokemusta samalla. Vauhdit kasvoivat opin myötä.
Nyt valmiit osat saa rahalla. Ja pienellä rahalla. Kaikki taitamattomat ja kokemattomatkin pääsevät yli satasta kulkevaan mopoan helposti käsiksi. Eivätkä nuo kovin turvallisia vempaimia kyllä ole.
Itse en halua lähteä täällä yksityiskohtaisesti ketään neuvomaan mopon virityksen suhteen joten ken asiasta on kiinnostunut, hakekoon tietoa ihan itse.
t. Repa