Olet varmaan niitä ihmisiä jotka maksavat aina mitä pyydetään ja tekevät mitä käsketään vailla omaa päätöksentekokykyä.Tai Org-tyyliin urputtaa paskalakkien vittumaisuudesta ja lainsäädännön järjettömyydestä. En minäkään tykkää veroja maksaa, mutta verolait taitavat siihenkin pakottaa. Niin mukavaa kuin se olisikin, että saisi ihan itse valita ne mukavimmat yhteiskunnan pelisäännöt, joita suostuisi pullikoimatta noudattamaan, niin eipä se oikein toimi. Miksi ette muuta johonkin motoristiystävällisempään maahan muuten? EU tarjoaa aika monta vaihtoehtoa nykyään. Vai eikö se vapaampi räppääminen kuitenkaan olekaan _ihan_ ykkönen elämänne arvoissa? Muuten ei ole selitettävissä, että siedätte tätä holhousvaltiota kukkahattuineen, kun jokainen voi vapaasti valita asuimaansa, ainakin EU:n sisällä.
Säädetään vaikka että tästä lähin kaikki kävelevät käsillään niin sinähän olet ensimmäisten joukossa opettelemassa tätä näppärää etenemismuotoa. Kun NE käskee. Luuletko että virkamieskoneistossa on niin fiksua porukkaa että kaikki yhmiset ja asiat saisivat tasavertaisen kohtelun?
Tiesitkö että kun jonkun tien nopeusluokka määritellään ei suorille ja mutkille aseteta eri nopeusrajoituksia kuin poikkeustilanteissa. Monta kertaa esimerkiksi autolla on ollut talvella vaikeaa ajaa mutkaisen päällystetyn paikallistien kurvit sallittua 80km/h mutta kesällä on ko. paikassa edelleen täysin sama nopeusrajoitus kuin talven liukkailla. Koska nopeusrajoitukset määritellään niin että koko tien pystyy turvallisesti ajamaan samaa sallittua nopeutta niin väkisinkin suorilla ajelu on köröttelyä. Jos tällaisella suoralla sitten ajat 80 sijasta vaikka 110 lasissa on jo se hirveää liikenteen vaarantamista.
Itse syyllistyn usein ylinopeuteen kun edessä on rekka ja lähden ohi mutta mutkan takaa horisontissa näkyykin vastaantuleva rekka. Kiihdytän ylinopeuteen jotta ehdin ajoissa omalle kaistalle. Mitähän pitäisi tehdä lain mukaan? Jarruttaa ja kiilata takaisin rekan ja sen perässä tulevan henkilöauton väliin? Ei vaikuta kovin turvalliselta kun pahimmassa tapauksessa henkilöauto on jo ajanut rekan imuun kiinni kärkkymään omaa ohitusvuoroansa.
Kun on pari kertaa saanut itse tuntuvat sakot ylinopeudesta vaikka on mielestään ajanut hyvin rauhallisesti ja täysin kaahaamatta muun liikenteen mukana niin alkaa arvostus tätä nykyjärjestelmää kohtaan laskea.