Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rengaskoko saa heittää 10% ellen ihan väärin muista.Hmmm... Mitenköhän minun kävisi rengastarkastuksessa. Mainaan rekisteriotteessa mainitaan VFR:n takarenkaaksi (tuontipyörä) 180/55 ZR 17. Täksi kesäksi vaihdoin vakioon 170/60 ZR17, mikä siis on rekisteriotteen vastainen.No joo, meitä on niin moneen junaan - myös sheriffejä ja katsastusinsinöörejä. Molemmista löytyy ihan hyviä tyyppejä, mutta valitettavasti toki myös niitä- onneksi aika pienenä vähemmistönä. Jälkimmäisestä ammattikunnasta itsekin kyllä aika rajusti
kun tuontipyöräni katsastuksessa kaveria kiinnosti niin hirveästi mm. renkaiden valmistajat ja kokomerkinnät, mutta nakupyöräni kokokate oli vain "lisävaruste" jolla ei ollut mitään merkitystä - ei merkintää otteeseen![]()
![]()
Katsastaja on ilmeisesti merkinnyt aikoinaan rekisteriin rengaskoon ihan katsomalla kumin kyljestä merkinnät.
Yli 20:een vuoteen ei ole pysäytetty kuin kerranAutolla ei kertaakaan ole pysäytetty koko 10 -vuotisen korttiajan aikana, lainapyörällä kerran, nyt jännäämään kuinka usein ensimmäinen oma mopo (GSXR) pysäytetään tien poskeen.
Hiukan uskon tosin ajotapani vaikuttavan, kts. Jononkerääjä -thread.![]()
Miksi heijastimet pitää olla suorakulmioita?
(kolmion mallista ajattelin kilven alle?, paremman näköinen)
Niin, ja puhtaasti ulkonäkösyistähän noita modaillaan. Sama ajatus kaikilla kulkuneuvojen yksilöinneillä ollut kautta koko historian.
Merkataan oma omaksi.
PS. Pitääkö kilpi olla kiinni kaikilla(4) kiinnitys kohdillaan?
[smartass päälle]Eikös se kilpi itsessään heijasta, joten ihan turha pykälä tuokin käytännössä on. Pykälät lienevät perua ajoilta, kun näin ei ollut. Mutta eikö tuohon nyt ihan siististi saa jonkun heijastimen ja valon viritettyä, niin ei tarvitse sitäkään murehtia.
Minulle on myyty liikkeestä pyörä ilman rekisterikilven valoa, takalokaria, heijastimia jne.. ihan uusi ja tieliikenteeseen. En edes heti moista ajatellut = olisi voinut vaikkapa kilvet lähteä ilman minkäänlaista omaa tahallisuutta.*klip*
Voi meitä vainottuja!![]()
Ikävä hämmentää enää pohjaanpalanutta keittoa, mutta jos olet joutunut 8 kertaa ajokauden aikana pysäytetyksi vain jotta poliisimies voisi kierrellä mopoasi, omistat joko äärimmäisen hienon harvinaisuuden tai sitten menopelissäsi ja käytöksessäsi täytyy olla jotain vikaa. Aiheettomasti en ole tullut pysäytetyksi koskaan ja kilometrejä mopolla tulee vuosittain liki kahtakymmentätuhatta, joten uskoisin jo joutuneeni tälläisen fasistisen vainon kohteeksi, jos sellaista jossain esiintyy.
Niin pitääkin,jos siihen asennetaan alkuperäisestä poikkeava putkisto.No sittenhän "pitäisi" autotkin katsastaa putken vaihdon jälkeen...Siinä kai ne tärkeimmät...Periaatteessa "pitiäisi" muutoskatsastaa mp:n pakoputken vaihdon jälkeen, mutta sitä ei vielä oikeasti vaadita.
Hauska kysymysJa Köpille kysymyksenä, jos poliisi yllättäen tekee kotietsinnän asunnossasi ja ainoan mitä löytävät on c-kasetillinen laittomasti kopioitua musiikkia ja päättävät sakottaa tästä, etkös tuolloin olisi hitusen vittuuntunut?!
En ole Köpi sulle suivaantunut. Ensimmäinen kommenttisi vaan hieman vitutti mua. Pyydän sitä anteeksi, ja en halua kuulua siihen jengiin joka täällä lähtee anonyymejä keskustelufoorumin käyttäjiä "henkilökohtaisesti" haukkumaan.Enkä kyllä ymmärrä miksi itse topikin aloittajakin on yöllisen angsti-avautumisensa jälkeen avannut sanaisen arkkunsa tasan kaksi kertaa, molemmilla kerroilla mulle vastaten/taikka mua lainaten...ihan vaikuttaisi että hän on suivaantunut poliisin lisäksi myös mulle![]()