• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisi ei ollut ystävä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommipommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän aihetta sivuten: mistä saa ostaa takalokariin mahdollisimman pienen kaistalemaisen punaisen kaikki standardit ja E-pykälät täyttävän heijastimen?

Ai poliisin vika se olikin, eikä tuning-teron kun vehje oli asetusten vastainen?
tounge.gif
Vaan jos oli "tuunattu" auto kyseessä, niin voi sitä herkistelyn määrää, mitä täältä saataisiin nyt lukea...

Onkos gyyllä autossa joku finlex-palvelu online tai vastaava???

Ja on muuten sitten paskapuhetta, ettei putkien muutoskatsastusta käytännössä vaadita. Nimimerkillä asiasta jotain tietävä.

Ja se toimenpidemahdollisuus. Sakkoa voi tulla, kohtuullisempaa olisi määrätä muutoskatsastukseen määräajassa. Kilpiä EI SAA VIEDÄ, ellei rakenteen säännöstenvastaisuus vaaranna liikenneturvallisuutta. Putket eivät sitä tee, ehkä päinvastoin... Käytännössä liikenneturvallisuutta vaarantavia muutoksia ei oikeastaan edes tehdä. Jos gyy vie putkien takia kilvet, niin käräjille vaan.

Motoristivainoisia gyitä on kaikkialla. Minua ovat lähestyneet kohteliaan henkilökohtaisesti ympäri Suomea. Ei sentään Lapissa, mutta tietojeni mukaan niitä on sielläkin.

Tottakai se johtuu siitä, että ajan amerikanraudalla. Niillähän ajavat vain suur- ja taparikolliset. Onneksi båmberit ovat kiinnittäneet gyyn huomion muihinkin valmisteisiin.

Itse löysin heijastimen paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Mistä niistä?

Biltema ja visiteeraamani paikalliset putiikit tuntuvat kaikki kauppaavan jotain 10cm x 2-3cm jättiläisiä.

Hakusessa siis mielummin luokkaa 5x1cm liuska, jonka tarkoitus ei siis ole heijastaa välttämättä yhtään mitään, vaan olla lokarissa sitä varten että poliisisetä voi sitä halutessaan ihmetellä.

Ikävä hämmentää enää pohjaanpalanutta keittoa, mutta jos olet joutunut 8 kertaa ajokauden aikana pysäytetyksi vain jotta poliisimies voisi kierrellä mopoasi, omistat joko äärimmäisen hienon harvinaisuuden tai sitten menopelissäsi ja käytöksessäsi täytyy olla jotain vikaa.
Ihan vakavasti, siihen että tulee jatkuvasti pysäytetyksi ei tartte kuin olla liikkeellä paljon aamuöisin (kuten tommipommikin tässä) ja ripauksen paskaa tuuria että osuu samoille reiteille kuin poliisit. Kun niitä on se N partiota odottelemassa että jotain tapahtuisi ja liikennettä ei ole paskan vertaa, niin ehtivät hyvin syynätä vaikka ihan jokaisen kulkupelin, ja ajoittain tuntuvat sitä kovasti harrastavankin.

Jos et usko niin lähdetääs joku yö hieman kiertämään, lyön lounaan vetoa että parin tunnin pörräämisellä päästään ainakin puhaltamaan ja paperien tarkastukseen vaikka ajettaisiin ja käyttäydyttäisiin kuinka siivosti.

Mulle henkilökohtaisesti on ihan sama vaikka ottaisit etuvalotkin pois keulaa rumentamasta, sekin olisi ihan sun henkilökohtainen tietoinen valintasi, mutta turha siitäkään olisi itkeä jos poliisisedällä/pojalla olisi asiaa.

Jos (huom. jos) mun mielestä autossakin saisi olla enemmän ääntä ja ajelisin sen takia nastarenkailla heinäkuussa, niin ei tulisi mieleeni lähteä sitten syyttämään poliisia pikkumaiseksi kun tulin pysäytetyksi.

Kärjistettyjä esimerkkejä, tunnustan, mutta ei savua ilman tulta.

Edit. Huom. Mä oletan että olit tietoinen siitä, että poliisilla saattaa olla sanomista??
Toi on mun mielestä just sitä turhaa länkytystä ja päänaukomista, joka ei johda mihinkään. Ei mun mopo ole mikään båmberhenkinen pommi, vaan todella vähän pientä osaa vaihtamalla kaunistettu tavallinen suitsa.

Yöllinen episodi OLI todellakin pelkkää vittuilua, johon en ole ennen poliisin taholta törmännyt.

Ja vielä... Noin pari viikkoa jouduttiin pysäytetyksi porvoon suunnalla joka johtui yhden kaverin ylinopeudesta. Paikalla olleet Yksi moottoripyöräpoliisi ja kaksi partioauton poliisia lähinnä vain kehuivat pyörien ulkonäköä, ihmettelivät radalla röpelölle ajettuja renkaan reunoja ja juttelivat mukavia. Eli siis en, en ollut siinä uskossa että asiasta tulee sanomista. Edellisille pyörilleni on myös tehty vastaavanlaisia "virityksiä" eikä niistä koskaan ole tullut sanomista.

Juttu oli ehkä aloitettu hieman provosoituneena, mutta nyt on ainakin tiedossa se että poliisi ei kohtele tasavertaisesti hieman laitettuja mopoja. Uskon kuitenkin että noin 80% uusista kyykyistä saavat samanlaisia uusia osia osakseen.

Aamen.
edit. krjtusvirhet

Sen verran helsingin yöelämää nähneenä (taksi) luulen ja tiedän että kello kahden aikaan yöllä pollareilla olisi tärkämpääkin tehtävää kuin syynätä rekisterikilven kalleusastetta jollain tangettiviivoittimella...

Kello kahden aikaaan korttelin toisella puolella (vaasankadulla) ja vielä pidemmäläkin (Helsinginkadulla) kaikki kallion kuppilat ovat juuri sulkeneet ovensa...

Neljässäkymmenessäviidessä minuutissa (en ole rasisti mutta kuitenkin) tummaihoiset,narkit ynnämuut ihmiset olisivat vamasti aiheuttaneet ihan oikeata poliisin tarvetta...

Arvostan poliisien ammattikuntaa ja ovat olleet paikalla parikertaa itse heidän apuaan tarvinneena
bowdown.gif

kiitos siitä

Mutta rajansa kaikella... Lisää vettä myllyyn...

No joo, meitä on niin moneen junaan - myös sheriffejä ja katsastusinsinöörejä. Molemmista löytyy ihan hyviä tyyppejä, mutta valitettavasti toki myös niitä
033102ass_1_prv.gif
- onneksi aika pienenä vähemmistönä. Jälkimmäisestä ammattikunnasta itsekin kyllä aika rajusti
eek.gif
kun tuontipyöräni katsastuksessa kaveria kiinnosti niin hirveästi mm. renkaiden valmistajat ja kokomerkinnät, mutta nakupyöräni kokokate oli vain "lisävaruste" jolla ei ollut mitään merkitystä - ei merkintää otteeseen
nixweiss.gif
Hmmm... Mitenköhän minun kävisi rengastarkastuksessa. Mainaan rekisteriotteessa mainitaan VFR:n takarenkaaksi (tuontipyörä) 180/55 ZR 17. Täksi kesäksi vaihdoin vakioon 170/60 ZR17, mikä siis on rekisteriotteen vastainen.

Katsastaja on ilmeisesti merkinnyt aikoinaan rekisteriin rengaskoon ihan katsomalla kumin kyljestä merkinnät.

Juu semmosen pienen ja matalan heijastimen mäkin laittaisin, mutta en mitään Talmun trakvaattorinperäkärryheijastinta.
biggrin.gif

Biltema ja visiteeraamani paikalliset putiikit tuntuvat kaikki kauppaavan jotain 10cm x 2-3cm jättiläisiä.

Hakusessa siis mielummin luokkaa 5x1cm liuska, jonka tarkoitus ei siis ole heijastaa välttämättä yhtään mitään, vaan olla lokarissa sitä varten että poliisisetä voi sitä halutessaan ihmetellä.
Osta se iso heijastin, leikkaa siitä irti se kohta, missä on E-hyväksyntä ja liimaa/väsää muuten ko. lätkästä uusi pienempi heijastin.

Jos tarpeeksi hyvin tekee muutoksen, niin mennee läpi *virn*.

Ehkä syynä oli vain se,koska käännyit entiselle tyttö kadulle,koska siellä on läpiajo kieltoja poikkikaduilla öiseen aikaan niin isoveli valvoo....
eli ei se johtunut mistään kilven kulmasta eikä putkesta vaan väärä aika ja suunta.

Menit siis heidän apajille.
wink.gif

p.s korjatkaa jos olen väärässä.......
cool.gif

Ja vielä... Noin pari viikkoa jouduttiin pysäytetyksi porvoon suunnalla joka johtui yhden kaverin ylinopeudesta. Paikalla olleet Yksi moottoripyöräpoliisi ja kaksi partioauton poliisia lähinnä vain kehuivat pyörien ulkonäköä, ihmettelivät radalla röpelölle ajettuja renkaan reunoja ja juttelivat mukavia. Eli siis en, en ollut siinä uskossa että asiasta tulee sanomista. Edellisille pyörilleni on myös tehty vastaavanlaisia "virityksiä" eikä niistä koskaan ole tullut sanomista.

Juttu oli ehkä aloitettu hieman provosoituneena, mutta nyt on ainakin tiedossa se että poliisi ei kohtele tasavertaisesti hieman laitettuja mopoja. Uskon kuitenkin että noin 80% uusista kyykyistä saavat samanlaisia uusia osia osakseen.

Aamen.
edit. krjtusvirhet
No sitten oli PAKKO olla kireäpipoinen vastaleivottu yli-innokas konstaappeli joka mielestään hallitsee kaikki lait ja asetukset, koska liikkuvat vasta osaavat viilata niitä pykäliä, ja soveltaa mikäkin pykälä mihinkin nippeliin pyörässä tai autossa
omg.gif

Kaikilla on joskus huono päivä, vaikka tuntuu siltä että kaikilla ei sais olla. Joskus kun käyn kaupassa, niin kassatyttö ei hymyile mulle...Kuvitelkaa, ei perkele hymyile
veryangry.gif
Niin...Onneks minä olen sen verran hölmö olento, että hymyilen melkein aina...tai sitten on lääkitys kohdallan (nyt ainakin on, heh)

Itse löysin heijastimen paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Mistä niistä?

Taisi olla kirkkonummelta mistä omani ostin, 7cm X 3cm. Pienempää etsin, mutta en löytänyt joten isompi sai kelvata...

PS. Mun pyörä on asetusten mukainen vilkkuja, rekkarivaloja ja heijastimia myöten.  
cool.gif
Mitkä vilkut, tai no on mullakin edessä. rekkarivalo on jos takavalo joskus toimis. Takajarruvalon anturi lenti metsässä irti kokonaan... Mitkä heijastimet? Eikö niitä pitäis olla useampia? Äänimerkki? Kuskin huutoa ei varmaan lasketa... Peilejä(niitä katotaan ennenkuin lähetään kylille) Tehoputki, kyllä ja koko matkalta. Soi niin kovaa, että pakko pitää korvatulppia.(onhan mulla tietysti endurovaimennin mutta oktaavi muuttuu vähän alemmas muuten yhtä kovat)
Renkaissa lukee NOT FOR HIGHWAY USE isolla. Mitäs muuta laitonta. No kilpikulma on aika jyrkkä jos topikin alottajan versiosta aletaan laskemaan ja sille siitä tuli jo valitukset. Joten minun kohtalon voi helposti arvata.
Ja tietysti papereissa 11kW merkitty tehoiksi vaikka oikea olisi jossain 35kW korvilla... Itävaltalaisten, kun pitää kuristaa nuo valkokilpi enskat ihan mopoiksi  
biggrin.gif
biggrin.gif

PS: Poliisit silti jakso kerran ihmetellä miten hyvin tommoset rupulikumi renkaat pitää hiekalla  
tounge.gif
Onneksi ei sen enempää syventyny olis voinu kilpi lähteä. Nythän ne tietysti on jo korjattu  
baaa.gif
Ja ne ketkä pitää tätä aivan järkyttävänä: Metsässä/rossiradalla ei noilla tee yhtään mitään. Ne on joko rikki koko ajan tai sitten muuten vain ihan tuusan nuuskana roikkuu perässä.

TÖSÖS !
Eikös moottoripyörien vuosikatsastus pitänyt alkaa jo joku aika sitten mutta AKE.lle vaan tuli joku mahdottomuus vielä esteeksi .
Pahoin pelkään että kohta olemme sen tilanteen edessä !
Vai tartteeko tuota pelätä ?

On se ikävä jos joku miliisi vähänkään tsuumailee tuningterojen virityksiä. kotilopuolellahan sen tekee katastusmies sekä poliisi.

Mulle tuli kerran poliisi melkein suoraisesti vittuilemaan (kotilolla päästelin) kun ajovalo oli kärähtäny. Piti oikeen vilkutella pitkillä, kääntyä perään ja vinguttaa pillejä ja valoja keskellä iltaista linnainmaata. Sieltä sitä tultii niin pöyhkeenä murisemaan ja vannottaamaan että ihan hetihuomenna uusi tilalle, eihän tuollainen ole asetusten mukaista käytöstä ollenkaa.

Niin jaa, eihän mullakaan oo pärrässä rekisterikilven valoa saati heijastinta.

Back