Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse löysin heijastimen paikallisesta autotarvikeliikkeestä.Vähän aihetta sivuten: mistä saa ostaa takalokariin mahdollisimman pienen kaistalemaisen punaisen kaikki standardit ja E-pykälät täyttävän heijastimen?
Vaan jos oli "tuunattu" auto kyseessä, niin voi sitä herkistelyn määrää, mitä täältä saataisiin nyt lukea...Ai poliisin vika se olikin, eikä tuning-teron kun vehje oli asetusten vastainen?![]()
Yritätkö sä vihjata, että mun pitäis vaihtaa kesärenkaat alle?Jos (huom. jos) mun mielestä autossakin saisi olla enemmän ääntä ja ajelisin sen takia nastarenkailla heinäkuussa, niin ei tulisi mieleeni lähteä sitten syyttämään poliisia pikkumaiseksi kun tulin pysäytetyksi.
Mistä niistä?Itse löysin heijastimen paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Ihan vakavasti, siihen että tulee jatkuvasti pysäytetyksi ei tartte kuin olla liikkeellä paljon aamuöisin (kuten tommipommikin tässä) ja ripauksen paskaa tuuria että osuu samoille reiteille kuin poliisit. Kun niitä on se N partiota odottelemassa että jotain tapahtuisi ja liikennettä ei ole paskan vertaa, niin ehtivät hyvin syynätä vaikka ihan jokaisen kulkupelin, ja ajoittain tuntuvat sitä kovasti harrastavankin.Ikävä hämmentää enää pohjaanpalanutta keittoa, mutta jos olet joutunut 8 kertaa ajokauden aikana pysäytetyksi vain jotta poliisimies voisi kierrellä mopoasi, omistat joko äärimmäisen hienon harvinaisuuden tai sitten menopelissäsi ja käytöksessäsi täytyy olla jotain vikaa.
Toi on mun mielestä just sitä turhaa länkytystä ja päänaukomista, joka ei johda mihinkään. Ei mun mopo ole mikään båmberhenkinen pommi, vaan todella vähän pientä osaa vaihtamalla kaunistettu tavallinen suitsa.Mulle henkilökohtaisesti on ihan sama vaikka ottaisit etuvalotkin pois keulaa rumentamasta, sekin olisi ihan sun henkilökohtainen tietoinen valintasi, mutta turha siitäkään olisi itkeä jos poliisisedällä/pojalla olisi asiaa.
Jos (huom. jos) mun mielestä autossakin saisi olla enemmän ääntä ja ajelisin sen takia nastarenkailla heinäkuussa, niin ei tulisi mieleeni lähteä sitten syyttämään poliisia pikkumaiseksi kun tulin pysäytetyksi.
Kärjistettyjä esimerkkejä, tunnustan, mutta ei savua ilman tulta.
Edit. Huom. Mä oletan että olit tietoinen siitä, että poliisilla saattaa olla sanomista??
Hmmm... Mitenköhän minun kävisi rengastarkastuksessa. Mainaan rekisteriotteessa mainitaan VFR:n takarenkaaksi (tuontipyörä) 180/55 ZR 17. Täksi kesäksi vaihdoin vakioon 170/60 ZR17, mikä siis on rekisteriotteen vastainen.No joo, meitä on niin moneen junaan - myös sheriffejä ja katsastusinsinöörejä. Molemmista löytyy ihan hyviä tyyppejä, mutta valitettavasti toki myös niitä- onneksi aika pienenä vähemmistönä. Jälkimmäisestä ammattikunnasta itsekin kyllä aika rajusti
kun tuontipyöräni katsastuksessa kaveria kiinnosti niin hirveästi mm. renkaiden valmistajat ja kokomerkinnät, mutta nakupyöräni kokokate oli vain "lisävaruste" jolla ei ollut mitään merkitystä - ei merkintää otteeseen![]()
![]()
Osta se iso heijastin, leikkaa siitä irti se kohta, missä on E-hyväksyntä ja liimaa/väsää muuten ko. lätkästä uusi pienempi heijastin.Biltema ja visiteeraamani paikalliset putiikit tuntuvat kaikki kauppaavan jotain 10cm x 2-3cm jättiläisiä.
Hakusessa siis mielummin luokkaa 5x1cm liuska, jonka tarkoitus ei siis ole heijastaa välttämättä yhtään mitään, vaan olla lokarissa sitä varten että poliisisetä voi sitä halutessaan ihmetellä.
No sitten oli PAKKO olla kireäpipoinen vastaleivottu yli-innokas konstaappeli joka mielestään hallitsee kaikki lait ja asetukset, koska liikkuvat vasta osaavat viilata niitä pykäliä, ja soveltaa mikäkin pykälä mihinkin nippeliin pyörässä tai autossaJa vielä... Noin pari viikkoa jouduttiin pysäytetyksi porvoon suunnalla joka johtui yhden kaverin ylinopeudesta. Paikalla olleet Yksi moottoripyöräpoliisi ja kaksi partioauton poliisia lähinnä vain kehuivat pyörien ulkonäköä, ihmettelivät radalla röpelölle ajettuja renkaan reunoja ja juttelivat mukavia. Eli siis en, en ollut siinä uskossa että asiasta tulee sanomista. Edellisille pyörilleni on myös tehty vastaavanlaisia "virityksiä" eikä niistä koskaan ole tullut sanomista.
Juttu oli ehkä aloitettu hieman provosoituneena, mutta nyt on ainakin tiedossa se että poliisi ei kohtele tasavertaisesti hieman laitettuja mopoja. Uskon kuitenkin että noin 80% uusista kyykyistä saavat samanlaisia uusia osia osakseen.
Aamen.
edit. krjtusvirhet
Taisi olla kirkkonummelta mistä omani ostin, 7cm X 3cm. Pienempää etsin, mutta en löytänyt joten isompi sai kelvata...Mistä niistä?Itse löysin heijastimen paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Biltema ja visiteeraamani paikalliset putiikit tuntuvat kaikki kauppaavan jotain 10cm x 2-3cm jättiläisiä.
Hakusessa siis mielummin luokkaa 5x1cm liuska, jonka tarkoitus ei siis ole heijastaa välttämättä yhtään mitään, vaan olla lokarissa sitä varten että poliisisetä voi sitä halutessaan ihmetellä.
Mitkä vilkut, tai no on mullakin edessä. rekkarivalo on jos takavalo joskus toimis. Takajarruvalon anturi lenti metsässä irti kokonaan... Mitkä heijastimet? Eikö niitä pitäis olla useampia? Äänimerkki? Kuskin huutoa ei varmaan lasketa... Peilejä(niitä katotaan ennenkuin lähetään kylille) Tehoputki, kyllä ja koko matkalta. Soi niin kovaa, että pakko pitää korvatulppia.(onhan mulla tietysti endurovaimennin mutta oktaavi muuttuu vähän alemmas muuten yhtä kovat)PS. Mun pyörä on asetusten mukainen vilkkuja, rekkarivaloja ja heijastimia myöten.![]()
Kyllähän ne pitää lain mukaan olla? Talvella mietin monta hetkeä ratkaisua, mutta kyllä se onnistui.Noi voi perkele..otan osaa..ihme touhua... mullakaan ei ole kilpivaloa saati heijastinta ja koskaan ei ole siitä valitettu..![]()
![]()