• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pohjolan teho/paino-suhteutettu vakuutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Veikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joopas.. kylläpä tulee yhtiön vaihto ajankohtaseksi keväällä jos ei Tapiola ota vastaavaa mallia käyttöön...
Ja Suzuki otetaan pois myynnistä, on sen verta halapa pitää että kannattaa laittaa kuntoon.. 220kg/22kw...
cool.gif

ponuja 25%, vak.maksu alle 290€... Tapiolassa 6kk 444€

Pistimpähän Tapiolaan kyselyy että tuleeko vastaavaa mallia...

Pohjola avaa pelin mukavasti. Toi on täsmälleen sitä, minkä eteen olen henkilökohtaisesti tehny työtä. Mun oikeustajun mukaista on, että pakollinen maksu laskee (liikennevakuutus). Kun sitten haluaa laajentaa vakuutusturvaansa kaskolla, siitä on maksettava. Minä hyväksyn sen. Kyseenlaista on, onko teho-paino-suhde oikeanmukainen peruste, mutta sekin on käytössä EU-alueella.

Pohjola avaa ja muut tulee perästä. Joku on peruuttamattomasti muuttunut. Oranssivallankumouksemme on alkava. Kartellin perusteet muuttuvat, vaikka kilpailuvirasto ei ole tehnyt yhtään mitään. Tuskin tekee vastakaan.

On vain yksi, iso asia, joka vielä on korjattava. Se on vakuutusrakenne, mutta se ei ole enää yhtiöiden, vaan lainsäätäjän asia.

Liikennevakuutuslaki on uudistettavana. Jos päättäjät tutustuisivat lain historiaan, ne ehkä kykenisivät korjaamaan sen, mikä 50-luvulla meni vituiks, eli tekemään laista sellaisen, kuin alun perin oli tarkoitus.

Samalla poistuisi nykyinen ”berliinin muuri” Suomen rajoilta. Nyt ei olla vapaita EU-kansalaisia, vaan tiukan vero- ja vakuutuskartellin ikeessä. Kartellia pidetään pystyssä lähinnä Vakuutusvalvontaviraston toimin, kun se vaatii, ettei voida kilpailla, kuin suomalaisen speksin mukaisella vakuutuksella. Kun yhtiöt nyt oikeasti astuvat askeleen kansainväliseen suuntaan, jää nähtäväksi, kykenevätkö hallintoylimyksemme tekemään, mitä ovat EU-sopimuksessa luvanneet.
lookaround_orig.gif

Hmm, mahdoinkohan osata noita laskureita käyttää oikein, tällä hetkellä mulla menee tapiolassa 5kk ajoajalla parikymppiä kalliimmaksi kuin pohjolan 12kk ajoajalla tuon laskurin mukaan. Jollei Tapiolalta nyt sitten tuu jotain samankaltaista niin vakuutusfirma vaihtuu kyllä, vaikka olen ollut Tapiolan toimintaan muuten kyllä erittäin tyytyväinen.

Laittakaapa linkkiä tosta laskurista. En löydä mitää sellasta missä paino otettais huomioon, pelkän tavallisen laskurin löydän kyl.

Aijai kun on "halpaa", sain lasketuksi kawan z750 n.630e/v (25kW) ja kawan uudelle erkki kutoselle myös samat lukemat.
062802jumpie_prv.gif

paljos on muute kilovatteja yammun fzr 1000 exupis vuosmallia 91.
ei lue otteessa enkä oikeen mistään löytäny

Nykyinen vakuutus if liikenne+täyskasko vuosimaksu (12kk) 1097.10  
033102ass_1_prv.gif
Pohjolan laskurilla liikenne+täyskasko keskittämisalennuksella 281,77!!!!  
bowdown.gif

Mies 44v. Tampere 748cm3 41kw 230kg
Jostain kumman syystä laitoin tarjouspyynnön Pohjolaan
idea3.gif

edit: niin ja bonuksia on 70

Kawasaki Z750 2004.

Liikennevakuutus bonus 25

Kasko bonus 70

Mies 34

Helsinki

Pohjola: 1025 euroa vuodessa

Nordea: 1685 euroa vuodessa

Nordeassa saan siis ajaa yli 7 kuukautta Pohjolan
vuosihinnalla. Eli taidan pysyä Nordean asiakkaana.

Laskin tuossa innostuksissani uudestaan myös edelliselle pyörälleni nuo hinnat ja tämmöstä tuli:
Eli minä 40v ja asun Paraisilla. Ed. pyörä Kawa zrx1200R käyt.o.vuosi-04 teho 90kw, paino 225kg. Liik.vak. 207,55€ ja autovak. 487,65€.

Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw
wink.gif
ja paino 300kg
tounge.gif
. Liik.vak. 168,19€ ja autovak. 205,97€.

Eli melkoinen ero on noiden kahden vakuuttamisessa! Kawan vakuuttaminen ens vuonna olis mulle kuitenkin halvempaa Pohjolassa kuin Ifissä, jos mulla tuo Kawa siis ens vuonna vielä ois...

Edelliseen viestiini verrattuna jätin yhen lisäturvan pois joten siksi hinta on HD:n vakuutuksessa vähän alempi...

Pohjolan sivuilla laskettu uudella systeemillä:

Pyörä: Honda VFR 800 v-tech ABS
Mies: 23v Jyväskylä

Bonukset 20/70

Liikennevakuutus: 427,77€ (20 bonusta ja keskittämisalennus)
Isokasko: 271,27€ (70 bonusta ja keskittämisalennus)

Liikennevakuutus: 459,97€ (20 bonus ei keskittämisalennusta)
Isokasko: 317,06€ (70 bonusta ei keskittämisalennusta)

Täytyy sanoa et suht edullista. vm. 91 vfr:ssä oli Tapiolla osakaskolla ja 6kk ajoajalla menneenäkesänä 700€.

Tästä aiheestahan oli joku aika sitten adressikin. Moniko täältä haukkui sen pystyyn...
lookaround_orig.gif
Ja miten loppujen lopuksi kävikään.
tounge.gif

"Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw"

Ainoa,että dynassa on hirveä hype hinta, joka kyllä korvaa kaikki halvemmat vakuutukset moninkertaisesti. Laiha lohtu, kun vakuutuksessa säästää pari kymppiä ja pyörä ei mene eteenpäin.
tounge.gif

Laskin tuossa innostuksissani uudestaan myös edelliselle pyörälleni nuo hinnat ja tämmöstä tuli:
Eli minä 40v ja asun Paraisilla. Ed. pyörä Kawa zrx1200R käyt.o.vuosi-04 teho 90kw, paino 225kg. Liik.vak. 207,55€ ja autovak. 487,65€.

Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw
wink.gif
ja paino 300kg
tounge.gif
. Liik.vak. 168,19€ ja autovak. 205,97€.

Eli melkoinen ero on noiden kahden vakuuttamisessa! Kawan vakuuttaminen ens vuonna olis mulle kuitenkin halvempaa Pohjolassa kuin Ifissä, jos mulla tuo Kawa siis ens vuonna vielä ois...

Edelliseen viestiini verrattuna jätin yhen lisäturvan pois joten siksi hinta on HD:n vakuutuksessa vähän alempi...
Täähän on hullun halpaa
062802jumpie_prv.gif

Kun tehoja on 47kw ja painoa n.260kiloa niin liikennevakuutuksen vuosimaksu putoaa aika kivasti semmoseen 160 euroon
tounge.gif
biggrin.gif
Kesällä jää enemmän rahaa
033102beer_1_prv.gif
ja
062802moto_prv.gif
ja
buttrock.gif

Merkki: HONDA
Malli: XX
Moottoritilavuus: 1051-1250 cm3
Moottoripyörän paino: 223 kg
Moottoripyörän teho: 107 kw
Käyttöönottovuosi: 1999
Vakuutuksenottajan kotikunta: Espoo
Vakuutuksenottajan syntymäaika: 05.02.1973
Vakuutuksenottajan sukupuoli: Mies
Liikennevakuutus
Liikennevakuutuksen maksu: 545,86 e
Bonus liikennevakuutuksessa: 30 %
Autovakuutus
Autovakuutuslaji: Isokasko
Kaskovakuutuksen maksu: 644,36 e
Kaskovakuutuksen omavastuu: 150 e
Bonusoikeus autovakuutuksessa: Kyllä
Bonus kaskovakuutuksessa: 60 %
Jälkiasennettu hälytin: Ei
Lisäturva Keskeytysturva: Ei
Lisäturva Rahoitusvakuutus: Ei
Vuosimaksu yhteensä: 1 190,22 e
Vuosimaksu keskittämisasiakkaalle: 1 058,95 e

"Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw"

Ainoa,että dynassa on hirveä hype hinta, joka kyllä korvaa kaikki halvemmat vakuutukset moninkertaisesti. Laiha lohtu, kun vakuutuksessa säästää pari kymppiä ja pyörä ei mene eteenpäin.
tounge.gif
Sanos muuta! Hirveet säästöt! Ja HD:lla ei ees VOI saada ainakaan ylinopeussakkoja!
062802jumpie_prv.gif
Elämä kallis. HD hidas!
idea3.gif
tounge.gif
biggrin.gif
cool.gif
033102ass_1_prv.gif

Hyvään saumaan tuli tää uudistus. Just oon miettinyt mitä teen toiselle pyörälle, mutta kyllä kai sekin täytyy nyt vakuutuksiin laittaa kun homma on noin edullista! Suorastaan halpaa, sillä 2xliikennevakuutus + 2xosakasko nykyisillä bonuksilla on vähemmän mitä meni pelkkiin sakkoihin viime kesänä!
idea3.gif

Muistetaan sitten myöskin tarkistaa vakuutuksen sisältö kun mietimme yhtiön vaihtoa. Pohjolahan ei mm. korvaa ratavahinkoja (paitsi tietyissä EAK-kursseissa tms).

Ihan vain muistutuksena ettei vain tuijoteta pelkkää hintaa vaan myöskin sitä mitä rahalla saa. Ettei sitten harmita vahingon sattuessa.

Edit. ja 300 viestiä täyteen....
buttrock.gif

Tästä aiheestahan oli joku aika sitten adressikin. Moniko täältä haukkui sen pystyyn...
lookaround_orig.gif
Ja miten loppujen lopuksi kävikään.
tounge.gif
Haukuin pystyyn ja kanta pitää.

Osalta puuttuu bonus-merkinnät noista laskelmista. Pistäkää vaan neki näkyviin, niin on paljon kivempi verrata kuinka paljon joutuu ite maksaan turhaa *katkera*
tounge.gif

edit:
Yamaha FZS1000 (998ccm/208kg/103kw) 1 019,12 e
Yamaha MT-01 (1670ccm240kg/65,7kw) 608,07 e
Suzuki GSX-R1000 (998ccm/166kg/132,7kw) 1 019,12 e
(Bonukset 25/60)

Eli siis gixxeri 1,07 teho/pa(i)no-suhteella maksaa saman verran ku fazeri 0,68 teho/paino-suhteella. Huomaako kukaan muu mitään erikoista tuossa yhtälössä?

Back