• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Torstai XX/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Mistäs niitä numerolappuja saa?
tounge.gif
Mun laskujen mukaan sä oot numero 5
cool.gif

jos ny oon oikeen ymmärtäny ton laskukaavan
withstupid.gif
Voitin nuikasti, mutta siitä viis.
buttrock.gif

Nauroin ääneen.

Nyt alkaa mennä puurot ja vellit jo tosi huolella sekaisin
tounge.gif

EDIT: Älkää minua mihinkään leiriin enää koittako sijoitella... Mistä vitusta on syntynyt yleinen mielikuva että olisin pk-ajeluja tai niiden konseptia vastaan millään tavalla? Kai sitä kysyä saa tietämättömyyttään, ilman että on heti asian vastustaja.
Sää oot nyt sitten merkitty mies Taajuus  
wink.gif
. Sut on nyt merkitty Dream Teamin jäseneksi numero 3. Kanna numeroa nyt sitten ylpeydellä koko mp-urasi ajan. Voit sitten kehuskella kaikille kavereille ja vaimolle kotona, että olet valaistunut ja kuulut ymmärtäjien eliittiin...

Buuuuaaaahhhh.... hahhhh...  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ei helvetti, tää on oikeasti parempaa viihdettä, kuin mikään Kummelin jutut tai Pahkasika...

Ei tämä pitäisi olla tämä Orgin tarkoitus, että kahvit lentää näppikselle ja työnteolle tulee loppu, kun saa nauraa ihan helvetisti. Täällä töissä ihmiset jo alkaa olee uteliaita, että mitä helvettiä siellä oikein tapahtuu...  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Masa... sä voit sanoo niille duunikavereille vaik näin....
tippa silmässä  
biggrin.gif
.

"Mä tiesin et täs viel käy näin.... paha saa aaaaaaaiiina
palkkansa.... nykkummää oon viettäny tällast pahantapasta, itsekästä, piittaamatonta ja vaarallista elämää..... menny
kovaa ja paskat välittäny..... nii kovaa on menny, et
vaihdevuodetki on jo nyt tullu vastaan..... mieliala heilahtelee,
motoriikka pettää.... ei täst enää puutu ku kuset housuist ni
olis täydellistä..... olis vaan pitäny mennä rauhallisemmin ja
kuunnella ihmisten neuvoja... mut enhän mää uskonu, vaik
niitä jo huudeltiin pitkin parvekkeitakin.........

ja sit ruiskii loputki kaffet pitkin toimistoo  
tounge.gif
.

Taajuus: Sorry, että laitoin sut listalle,
Ei mitään, hetkeksi valtasi sellainen lämmin ja mukava yhteenkuuluvuuden tunne...  
inlove.gif

Hei, olikohan se sitä paljon puhuttua hyvää motoristihenkeä?
idea3.gif
Heii,,mä oon samalla listalla onks mun numero sit 9
smile_org.gif

Vai ollaan me oikeen ``Dream Team``
sport05.gif

ps. En minäkään mielestäni ainakaan julkisesti ole ketään arvostellut tai syyttänyt mistään.
Toivottavasti joku ees mullekkin moikkaa,,No Tapo ainakin
cool.gif
smile_org.gif

Kuule, ei me ainakaan olla loukattuja. Meilla on ollut lahinna todella hauskaa tan asian kanssa.

Mun toimesta ollaan kylla ajettu taajamassa hyvin hyvin rauhallisesti. En kiella, etteiko ole joskus lipsunut maan tiella.

Veturina ei millaan pysty tietamaan, mita ja miten perassa ajetaan. Sen takia monet meista vetureista ajaa valilla takana, etta homma on hanskassa.

Ihan hilliton sormen osoittelu ja idiootiksi kehuminen yleensa herattaa karvat pystyyn.

Toivon sulle hyvaa syksya, no hard feelings.

wink.gif

-Matti

Älä huoli Masa en mä ainakaan oo nokkiini ottanut ihan mielenkiinnolla vaan seurannut keskustelua ja vahingossahan me Tapon kanssa samalle reitille osuttiin.
Hymyillään kun tavataan, oluet tarjoon kun nähdän
033102beer_1_prv.gif

Joo... sen verran vaan, että.... Pakkohan mihinkään ajoihin ei ole osallistua. On TUOLLA joskus vähän vauhdikasta, mutta ainahan voi järkätä omat ajot. Mielessä on jo ensi kausi. Jos vaikka sillee, että tekisi nuo hommat eri tavalla? Julkistaisi reitin ennen ajoa, ajaisi sen itse läpi ja tsekkaisi esim soraosuudet pois tai kertoisi ne etukäteen. Kertoisi heti alkuun, että vauhti on tikkari, mutta eipä juurikaan sen alle! Että homma on tarkoitettu maisemabongareille. Pysähdyksiä on ja kusella käydään! Porukka otetaan kasaan ennalta kerrotuilla ja tsekatuilla paikoilla. Jos ensi kesänä kokeilisi?
062802moto_prv.gif

Joo... sen verran vaan, että....  Pakkohan mihinkään ajoihin ei ole osallistua. On TUOLLA joskus vähän vauhdikasta, mutta ainahan voi järkätä omat ajot. Mielessä on jo ensi kausi. Jos vaikka sillee, että tekisi nuo hommat eri tavalla? Julkistaisi reitin ennen ajoa, ajaisi sen itse läpi ja tsekkaisi esim soraosuudet pois tai kertoisi ne etukäteen. Kertoisi heti alkuun, että vauhti on tikkari, mutta eipä juurikaan sen alle! Että homma on tarkoitettu maisemabongareille. Pysähdyksiä on ja kusella käydään! Porukka otetaan kasaan ennalta kerrotuilla ja tsekatuilla paikoilla. Jos ensi kesänä kokeilisi?  
062802moto_prv.gif
Moneskohan kerta kun tätä taas ehdotetaan.. Ei tämmöiseen riitä kenelläkään resurssit, se nyt vaan on fakta. Miettikää nyt vähän, jos reitin pituus on 200-300km ja se pitäisi joka viikko käydä ajamassa etukäteen niin se on päivän homma. Muistetaan nyt kuitenkin että tämäkin perustuu vapaaehtoisuuteen eikä kukaan saa hommasta palkkaa. Se palkkatyökin pitäisi ehtiä jossain välissä tekemään.

Viime vuonna tuli vielä ajeltua reittejä etukäteen (yleensä kotilolla) läpi ja suunnittelureissulla tuli helposti kilsoja 100-150km enemmän kuin varsinaisella ajelulla. Lopetin homman kun bensakulut ja menetetty vapaa-aika alkoi vähän närästää. Onneksi tuli sentään google ja streetview niin nyt voi tiedustella reitit kotoa käsin. Hiekkapaikkoja tms. ei tietenkään etukäteen voi tietää, mutta sen takia veturi ajaakin sellaisella turvamarginaalilla (= nopeudella), että vastaaviin yllätyksiin ehtii reagoida ja varoittaa muita.

Joo... sen verran vaan, että....  Pakkohan mihinkään ajoihin ei ole osallistua. On TUOLLA joskus vähän vauhdikasta, mutta ainahan voi järkätä omat ajot. Mielessä on jo ensi kausi. Jos vaikka sillee, että tekisi nuo hommat eri tavalla? Julkistaisi reitin ennen ajoa, ajaisi sen itse läpi ja tsekkaisi esim soraosuudet pois tai kertoisi ne etukäteen. Kertoisi heti alkuun, että vauhti on tikkari, mutta eipä juurikaan sen alle! Että homma on tarkoitettu maisemabongareille. Pysähdyksiä on ja kusella käydään! Porukka otetaan kasaan ennalta kerrotuilla ja tsekatuilla paikoilla. Jos ensi kesänä kokeilisi?  
062802moto_prv.gif
Moneskohan kerta kun tätä taas ehdotetaan.. Ei tämmöiseen riitä kenelläkään resurssit, se nyt vaan on fakta. Miettikää nyt vähän, jos reitin pituus on 200-300km ja se pitäisi joka viikko käydä ajamassa etukäteen niin se on päivän homma. Muistetaan nyt kuitenkin että tämäkin perustuu vapaaehtoisuuteen eikä kukaan saa hommasta palkkaa. Se palkkatyökin pitäisi ehtiä jossain välissä tekemään.
Emmää tätä kenellekään tyrkytä! Jos ihan itte kokeilen..... eihän tuota ossoo eeltä käsin sannoo.....
Kuka sanoo, kuinka usein nuo ajot pitää olla? Järkkääjä! Kuka sanoo, kuinka pitkä lenkin pitää olla? Järkkääjä!
Ja vielä; ei noita lenkkejä tarvitse olla "pankissa" kuin muutama. Ei sen tarvitse olla joka kerta eri lenkki. Noita samoja lenkkejä voi hiertää vaikka aamulypsyyn asti!
Eedit II: Näitä ei ole tarkoitettu hätäisille ADHD-tapauksille, jotka eivät malta muuta kuin vääntää kahvaa! Itse nautin eniten suht kiireettömästä ajosta, johon saa ympättyä vaikka kylttyyriä. Katellaan ensi kautena.....

Eiks tää oo puitu jo aika moneen kertaan kuluneen kesän aikana, että PK:t menee tietyllä konseptilla, KK:t toisenlaisella? Ja jos joku haluu muunlaisella ni eikun vapaasti järkkäämään, varmasti kaikenlaisille ajoille on kysyntää.

riisor unohti kertoa, että mina ja han on jopa kaynyt lakaisemassa katuja etukateen, jotta hitsin pimpulat ei menisi lepikkoon makeilla mutkateilla... Ei tassa mitaan ihmeita olla tehty, mutta ollaan saatu harrastaa itsekin.
tounge.gif

062802moto_prv.gif
oikein syvasta sydamesta toivon, etta laitatte sellaisen porukan toimimaan, jossa kerkeaa kaikkien sielu mukaan. Muistuttaa vaan sopii, etta siihen porukkaan yleensa tulee vasta-alkajia ja riskit on korkealla. Nyt on hyvaa nayttoa siita, kun ajetaan oikein kiharaa pienta tieta, lepikko kutsuu, vaikka vauhtia olisi huomattavasti alle rajoituksen. Yksinkertaisesti alkajien kanssa ei voi ajaa tietynlaisia teita.

Ympyra sulkeutuu taas, meillahan on jo sellainen porukka. Sen nimi on tourinki, jota Goza on totteistamassa.

Koetetaan nyt vaan kehittaa naita kolmea hyvaa jo olemassa olevaa systeemia.

IMHO vetureita ja letkoja tuskin liikaa ilmestyy, sen verran paljon mopoilijoita erilaisilla ajotyyleillä ja haluilla uudenmaanläänistä löytyy. Kysyntä ja tarjonta varmasti kohtaavat, jokainen kynnelle kykenevä voi omia kimppa-ajeluitaan kutsua koolle konseptinsa mukaisesti.

Esim goza-G:n TouRinki ajelut taisivat saada ihan positiivisen vastaanoton ja osallistujia, vaikka näin syssystä potki ekoja ajoja käyntiin.

Mielenkiinnolla ensi kautta odotellessa, minkälaisia letkoja löytyy
smile_org.gif

Anteeksi offtopicini näinkin asiallisessa keskusteluketjussa, mutta näyttää tosiaan siltä, että mopoilija ajaa tarkoituksella tuon auton kylkeen, niinkuin videon kommenteissa joku toteaakin. Varmistaa osuman kääntymällä oikealle. Lähes suoraan alkuperäistä ajolinjaa jatkamalla ei olisi edes osunut autoon.
Mä en tiedä mistään mitään, mutta voisi kuvitella tuossa ihan perushätäjarrutushartialukko-efektin. Tie loivassa kaarteessa, mutta ajolinja oikenee.

Olisi varmaan väistänyt, jos vaan olisi tehnyt enemmän väistämisen kuin hidastamisen eteen
nixweiss.gif

062802moto_prv.gif
oikein syvasta sydamesta toivon, etta laitatte sellaisen porukan toimimaan, jossa kerkeaa kaikkien sielu mukaan. Muistuttaa vaan sopii, etta siihen porukkaan yleensa tulee vasta-alkajia ja riskit on korkealla. Nyt on hyvaa nayttoa siita, kun ajetaan oikein kiharaa pienta tieta, lepikko kutsuu, vaikka vauhtia olisi huomattavasti alle rajoituksen. Yksinkertaisesti alkajien kanssa ei voi ajaa tietynlaisia teita.

Ympyra sulkeutuu taas, meillahan on jo sellainen porukka. Sen nimi on tourinki, jota Goza on totteistamassa.

Koetetaan nyt vaan kehittaa naita kolmea hyvaa jo olemassa olevaa systeemia.
+10 poääääng!
thumbs-up.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back