• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-torstai 12.8.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riisor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuplaperän toinen puoli,
se toiseksi viimeinen on myös juuri kotiutunut, etuajassa.
Viimeiset 60km tultiin kaks päällä, isoja korstoja molemmat,
vaan hyvinhän tuo meni.

Kiittelen kaikkia osallistujia, mukavaa oli taasen.
Nyt irtopisteitä kasaan että taas viikon päästä pääsee  
062802moto_prv.gif

edit:Typot

No ei nää ihan menny putkeen. Janakkalaan tultaessa oli porukan kärki kasassa ja seuraavassa liikenneympyrässä homma meni sitten ihan sekasi. Mun takana tuli porukan viimenen pyörä, mutta se ei meinannu jäädä merkkaa risteystä liikenneympyrän jälkeen. No minä otin sitten paikan siinä. Vähän ajan päästä siihen tuli pyöriä ja näytti että tässä tullaan. No eiku siihen eteen ajaa ja vähän ajan päästä ne sitten käänty mun takaa Suvirannan pihaan. No ei sitä ollu kukaan merkkaamassa, niin en tajunnu mikä tässä on meininki. Siitä se sitten sekoilu alko ja tottakai sitä tuli eksyttyä muista. Aikani siinä etittyä letkaa, menin takas Savonrantaan. Siellä oli sitten toinen eksyny, Spider kuski. Ajeltiin sitten omia reittejä takas. Ja Lahnukseen taistte lopetellakin.

Eli merkataan ne risteykset. Kyllä siitä pitäis olla ihan tarpeeks puhuttu tällä foorumilla, että kaikkien pitäis tietää tuosta. Tietty olihan siinä muita moottoripyöriä sotkemassa, mutta silti ei tuollasta pitäis tapahtua.

No seuraavalla kerralla toivottavasti paremmin.

Kiittää kaikkia...
Vauhti oli sopiva, pysy vanhus ehjänäkin vaihtteeks...  
biggrin.gif

Laittelen noi, valitettavasti osin zenzuroidut, kuvat sitt joskus...  
wink.gif

Kiitos taas riisorille hyvistä mutkista, oli ihan kivaa pitkästä aikaa. Letka oli kyllä taas julmetuinen ja aiheuttaa omat kuvionsa kesähelteillä.
Ja ei voi kuin taas ihmetellä sikivikin kärsivällisyyttä - taas oli ollu vaikka minkälaista ohjelmanumeroa siellä perällä. No onneks ei kuitenkaan tällä kertaa pannutuksia.

Muistakaa sikivikiä kahvijonossa, on ansainnut kahveet talon parhaalla pullalla moninkertaisesti. Ja veturi tietysti myöskin.

Tämän päivän mutkat:

242cb2b3f7ec487dbd1ca23235703cd2.jpg

Komea letka tuli Klaukkalassa vastaan, varmaan viisi minuuttia sai ORG-morotella teitä Haikalassa siinä hieman ennen Alepaa kun olin kääntymässä vasuriin teidän edestä mustalla SVessalla. Harmi kun ei kerinnyt mukaan, oli tankki tyhjä ym. muita tekosyitä
tounge.gif

Suurimmaksi osaksi oli ihan kivaa, kiitokset siitä. Kuitenkin voin sanoa että meinasi hieman pinna kiristyä kun varmaan tänään tehtiin puoli tuntia töitä pelkästään sen takia että sain setviä puhelimen kanssa merkkaamattomien risteyksien kääntymissuuntia ja välittää näitä sitten eteenpäin mm Sikivikille perään radiolla.

Se että merkkaa risteystä ei riitä, pitää varmistua että se seuraava saapuva pyörä on varmasti se joka edelliseltä taukopaikalta perääsi lähti, tai muutoin meidän porukkaa.

Homma meni tänään perseellään merkkauksessa juurikin siihen että risteyksessä katsottiin "jahas, tuolta tulee joku mopo".... ja sitten lähdettiin. Muuten meni hyvin, mutta kun ne mopot olivat jotain ihan muuta letkaa kuin meidän.

Oma ajopaikka osui tänään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ihan hyvin ja oli kiva loikotella loppumatkaa hyvässä seurassa, ainoastaan ihmeteltiin mihin hittoon porukka oli oikein jäänyt kun sain 25min odotella haimoonraitin risteyksessä
nixweiss.gif

Pahoittelut kaikille ketkä tulivat perässäni lepsämäntietä lopussa, tummalla visiirillä ei meinannut nähdä yhtään mitään ja jouduin polkemaan välillä jarrua huolella tuon takia
sad_orig.gif

No en kyllä ihan täysin omaan piikkiin ota tuota liikenneympyräsekoilua, mutta osan kyllä. Mun takana ajanut, varmaan tietänee kuka valko-harmaa-puna kuski, että ois voinu ajoissa pysähtyy, niin ei ois tullu mitään ongelmia.

Ja se kenen eteen ajoin ympyrästä, näytti kyllä tutulta. Samanlainen punainen pyörä ajeli mun perässä reissun alkupäässä. Mutta ei vaan tainu kuitenkaan olla sama tyyppi.

Kyllä meinaan kuumotti kypärän sisällä, kun meni noin letka hajoo. Ei mun pk-ajomäärällä tuollasta pitäis sattua.
nixweiss.gif
Osa syy oli, kyllä ihan liian pitkät välit letkassa ja paikalla olleiden pyörien määrän.

No en kyllä ihan täysin omaan piikkiin ota tuota liikenneympyräsekoilua, mutta osan kyllä.
Letka oli katkennut jo ennen tota ympyrää - se meni poikki Riihimäentiellä kun piti kääntyä kohti Turenkia, tuohon risteykseen ei jäänyt ketään. Mä olin siellä edellisessä risteyksessä ja Kriisi sitä edellisessä.

Tack Riisor, Hämeenlinnan jälkeen loisto settiä.. vihdin tienoilta häippäsin möksälle joten loppu jäi tällä erää väliin. Mukavaa oli.. yhtä pikkusielua lukuunottamatta.

Jes söör, ai kan puuki
062802moto_prv.gif

Sen verta tuli annettua kawalle kyytiä, että on omat paikat satanan kipeänä ja yhtään enempää ei voisi olla hiki...22 v vanhaksi vehkeeksi käveri taittuu yllättävän kepeästi mutkiin (ja niiistä mutkan keskellä olevista möykyistä mennään yli hälläväliä-vauhdilla).

Hyvinhän tuolla perässä pysyi, mutta kiihtyvyys ei riitä alkuunkaan->uusi mopo saatava+enemmän kulkua.

Harmittaa vaan nuo sähköongelmat kun ei noita valoja voi oikein käyttää.

Mutta, kiitokset järjestävälle taholle, pakko päästä muulloinkin mukaan.

Ja saman kaverin ois pitäny merkkaa Rastilan risteys, mutta ei näkyny kun ajelin ohi.

Ai se katkes jo niin aikasin. Oiskohan sekin saman kaverin unohduksia. Mun takana tuli vaan yks kaveri siihen pysähdyspaikalle.

Peräpää ajoi Hyvinkään jälkeen merkkaamattomien risteysten vuoksi harhaan. Jossakin vaihessa tuli takaisinkäännytys ja päästiin lähtemään oikeaan suuntaan. Mutta edellä ajavat eivät merkanneet risteyksiä ja päädyttyäni Turenkiin liikenneympyrässä noin klo 19.15 en nähnyt ketään ja en tiennyt mihin mennä. Joten lähdin sitten Suvirantaan ja JuhaK tuli sinne puolen tunnin kuluessa. Tästä sitten lähdimme omaa reittiä Helsingin suuntaan. Huvittavinta oli, että todennäköisesti törmäsimme muuhun porukkaan Lahnuksen Shellillä.
033102bebe_1_prv.gif

Olihan peräpäällä mukana vielä ylimääräistä jännitystä.  
omg.gif
Välillä ajettiin sinimuokko Maijan perässä ja kun siitä päästiin, niin eikös vähän ajan kukuttua tullut vastaan sinivukko moottoripyörällä.  
062802moto_prv.gif

No niin kotosalla ja juurikin rupesi alkamaan satamaan
033102bebe_1_prv.gif
. En tiedä, toi suvirantahan meni ihan hyvi. Siinä oli pikkuporukka odottelemassa loppuletkaa, mm. Petri, ja siitä jatkettiin ihan OK. seuraavaan keräyspisteeseen. Joku on joskus maininnut mun lehmän hermoista, mutta joskus nekin pettää, ja se sattu sit tänään. Tästä isot pahoittelut Spideri kuskille, ihan oikeesti, mä en jaksanu enään ja koska toi letkakin oli noin julmettu, niin pikkusen tuo rauhallinen ajo aiheuttaa turhaa närää odottelijoille. Se olin minä, joka jätin Spiderille merkkaamatta, aattelin, et tulee perässä, niin kauan kuin näkee, ja kyllähän aikuinen ihminen aina kotiin löytää. On PK ajelut, ruukie ajelut ja kimppakivat. Kaikissa ajellaan pikkusen erilailla, ja PK:lla kun tuppaa oleen se reippampi vauhti, niin siinä ei ihan leppoinen ajotyyli riitä. Tosin, ainahan täällä on toitoteltu, että omaan tahtiin, mutta kuiteskin. Akkos aseman jälkeen meno olikin sit jo ihan kohtuullista. Tosi iso kumarrus
bowdown.gif
loppuillan merkkaajille. Olette ansainnet vähintäin kunniamaininnan odotteluista. Se vanha Jammu hajos siihen viimeiselle kokoamispaikalle, ja jäätiin Kirsin ja Sepon kanssa pikkusen katteleen ja jeesaan, mut hyvin oli kuiteski merkattu loppupätkä. Anulle iso kiitos hermosauhuista. Ja eikus seuraavaan kertaan.
bowdown.gif

Kiitokset, ystävän kutsumana päätin lähteä matkaan ja todellakin puhui totta että foorumilaiset on erittäin hienoa sakkia.
062802jumpie_prv.gif

Kuitenkin melko uudella pyörällä kaksi päällä täysin tuntemattomia teitä pitkin oli hieman haasteellista pysyä mukana, ja sainkin ystävällisen huomautuksen jäädä muutama pykälä taaksepäin etten hidastaisi.
nixweiss.gif
Myöskään en ota minäkään täyttä syytä letkan katkaisemisesta välillä,vaikka ensikertalainen olinkin, takanani oli aina .org moottoripyörä.

Pisin odotus johtui välille sammuneesta pyörästä joka kuitenkin taisi päästä turvallisesti peräkärrystä kotiin, mutta sieltä odotin kyllä niin kauan että sain kysyttyä takana tulevalta olettehan varmasti ne joita odotan :DD 10min. siihen taisi risteyksessä ainakin vierehtääkin.

Ehdottomasti mukana jatkossakin, jos vaan huolitaan.
sport05.gif

T: peräpäässä tullut grafitin värinen busa kaksi päällä.

Tena ja Tonni kotiutuneet. Kiiiiitos veturille ja peränpitäjä(i)lle. Oli teillä taas hommaa siellä
pftroest.gif

Mä en ymmärrä miks toi risteysjuttu on niin vaikee... No, ei mun tarvi kaikkee ymmärtääkään, plondi ku oon, mun tehtävä on vaan näyttää nätiltä ja ajaa lujaa
lookaround_orig.gif

Niitä lampaita laskin muuten 73 kpl, mutta hetken mietittyäni (ks. yllä, kohta plondi
tounge.gif
)se yks tais olla sivarisinivuokko, semmonen punanen bemari... Että 72 siis Hyvinkään aakkosilla.

Kuveja tulee huomenna, nyt en jaksa...

JGo, tosi harmi kun sun reissus meni sinivuokkojen takii köröttelyks. Aika paska zäkä... Näin kun kurvasit Tiiriöstä kotia päi ei vissii ehitty sanaakaa vaihtaa
tounge.gif
Meitä lähti Lahnuksen Shelliltä vielä loppuloppukaffelle parikytä pyörää, ja joku oli soittanu sinivuokoille että täältä tullaan kun ne niin kovin partioi siellä Kaivarin rannassa. Eivät juttelemaan tulleet kuitenkaan, ehkä ne oli ujosia
blush.gif

Ens viikolla sitte taas, kiitti
062802jumpie_prv.gif

kiitoksii veturille ja peränpitäjälle ja muillekkin kanssa motoristeille 
bowdown.gif

lähettiin hämylinnasta kohti kotiin kun valot ei suostunut pysymään päälle (seli seli)

niin ja sorry kirsi kun ei ehtinyt jäädä juttelee  
withstupid.gif

Kiitokset, ystävän kutsumana päätin lähteä matkaan ja todellakin puhui totta että foorumilaiset on erittäin hienoa sakkia.
062802jumpie_prv.gif

Kuitenkin melko uudella pyörällä kaksi päällä täysin tuntemattomia teitä pitkin oli hieman haasteellista pysyä mukana, ja sainkin ystävällisen huomautuksen jäädä muutama pykälä taaksepäin etten hidastaisi.
nixweiss.gif
Myöskään en ota minäkään täyttä syytä letkan katkaisemisesta välillä,vaikka ensikertalainen olinkin, takanani oli aina .org moottoripyörä.

Pisin odotus johtui välille sammuneesta pyörästä joka kuitenkin taisi päästä turvallisesti peräkärrystä kotiin, mutta sieltä odotin kyllä niin kauan että sain kysyttyä takana tulevalta olettehan varmasti ne joita odotan :DD 10min. siihen taisi risteyksessä ainakin vierehtääkin.

Ehdottomasti mukana jatkossakin, jos vaan huolitaan.
sport05.gif

T: peräpäässä tullut grafitin värinen busa kaksi päällä.
Toki huolitaan. Sähän vedit just niinkuin mun mielestä on ollut tarkoituskin, maltillisesti, mutta kuitenkin mukavasti naatiskellen, ja et sä liikaa jäänyt koskaan. Pikkuvälejä aina saa tulla, ja koska olit siinä aika perässä, niin eipä häirinnyt ketään, ei edes minua.
buttrock.gif

En tiedä, toi suvirantahan meni ihan hyvi. Siinä oli pikkuporukka odottelemassa loppuletkaa, mm. Petri, ja siitä jatkettiin ihan OK. seuraavaan keräyspisteeseen.
Se oli se mun vetämä letka, jota edelsi varmaan 10 soittoa matkalta riisorille kun koitettiin arpoa minne mennään. Aluksi ympyrästäkin lähettiin väärin, koska sääntöhän on että jos ei ole merkkaajaa niin ajetaan suoraan (siinäkin tuli sitten kutina, että suunta ei tod näk ole oikea -> soitto varmisti asian).

Itseasiassa vedin suvirannassa sivuun sen takia, että soitin just varmistaakseni minne asti sitä oikein piti vielä ajaa.

No löydettiin letka, mutta silti noi tollaset on ihan turhia ohjelmanumeroita.

Kiitos taasen mukavasta illasta! Ja erityiskiitos GuessWho:lle ja Anulle kotimatkaseurasta, ei olis yksin varmaan maltti riittänyt ajaa niin tunnollisesti
biggrin.gif

Back