• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Soranorsu II

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mukana  
062802moto_prv.gif
. Mihinkä aikaan olette Hyvinkään ABC:lla?

Jos mukaan vielä mahtuu, niin tulossa ollaan.

Ajokkina Suzuki DR 650 SE, ja tankkausväli n. 200 km. Tosin otan varatankin mukaan....eli pidempäänkin pääsee (360 km). Bembölestä tulen matkaan...

kapsu
gsm. 040-5482 192

[OT]
Kylläpäs Masa sulle nyt on tapahtunu viimmeaikoina kaikkee mahdollista, onneks ei mitään katastrofaalista. Varmaan olikin parempi tämmönen pieni breikki. Parane pian ja palaa entistä ehompana
smile_org.gif
[/OT]
Kiitti vaan kovasti kannustuksesta.
tounge.gif

Onkin tässä tullut aikas paljon kilsoja, ihan pieneen taisteluväsymykseen saakka tänä kautena. 4:ään ajettuun kuukauteen melkein 20 tkm.

Mutta kyllä tää harmittaa todella paljon. 7:ään seuraavaan viikkoon ei pääse tekemään yhtään mitään. Viikon jo maanneena on kerennyt funtsimaan yhtä, jos toistakin... Ihan kaiken mokaan liittyen ja miksi täällä punkan pohjalla maataan, kun liikkuakkaan ei saa liikaa.

Olympialaiset loppuu kohta ja telkkaristakaan ei sitten tule mitään. Voi hitto soikoon, ihan taidan olla vankilassa...
mad.gif

Pyörääkään ei pääse huoltamaan tulevaa -09 kautta silmälläpitäen vielä 2 kk:een... ... ... piinaa ... ...

No jaa ....
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

-Masa

NORSUILLE HUOMISEKSI:

Ajelkaa kiva lenkki ja kirjoittakaa sitten vaikka tarinaa tänne. On ihan kiva sitten nähdä, toimiko se setti hyvin.

Tarkistin tiet vielä GT-kartasta, jotta sen alkuperäisen pitäisi kulkea kunnon katuja pitkin.

062802moto_prv.gif

-Masa

NORSUILLE HUOMISEKSI:

Ajelkaa kiva lenkki ja kirjoittakaa sitten vaikka tarinaa tänne. On ihan kiva sitten nähdä, toimiko se setti hyvin.

Tarkistin tiet vielä GT-kartasta, jotta sen alkuperäisen pitäisi kulkea kunnon katuja pitkin.

062802moto_prv.gif

-Masa
Joo, kiitokset Masalle Garminin karttadatasta, vaikkei ihan "heittämällä"
mennytkään omaan navigaattoriin.  
bowdown.gif

Näillä näkymin mennään sinne minne mun nokka näyttää ja navigaattori.  
062802moto_prv.gif

Harmi, että viromi ei päässyt matkaan ja mukaan.

terveisin Kari

Olipas mainio reissu. Hyvä että pääsin sittenkin mukaan.

Kiitokset Masalle hyvästä reittisuunnittelusta. Ne Kytäjän läheiset sorapätkät olivat aivan mahtavia.
buttrock.gif

Nyt kun olet jalkapuolena ja varmasti aivan vailla mitään järkevää tekemistä
wink.gif
niin ehdotankin että suunnittele lisää näitä reittejä. Vaikkapa itään päin vaihteeksi. Me voidaan sitten ajaa ne sun puolesta.

Kiitokset myös KTE:lle letkan vedosta ja kaikille muillekin mukavasta seurasta.

Tätä pitää saada lisää  
biggrin.gif

Kiitokset Masalle hyvästä reittisuunnittelusta. Ne Kytäjän läheiset sorapätkät olivat aivan mahtavia.
buttrock.gif

Nyt kun olet jalkapuolena ja varmasti aivan vailla mitään järkevää tekemistä
wink.gif
niin ehdotankin että suunnittele lisää näitä reittejä. Vaikkapa itään päin vaihteeksi. Me voidaan sitten ajaa ne sun puolesta.
Hyvä, että kelpasi
wink.gif
tounge.gif
.

Kysymys, paljonko pannaan kilsoja, jos suunnittelen lisää?

Olikos teitä monta reissaajaa?

062802moto_prv.gif
Haaveissa....

-Masa

Lipesin ehkä about 100 km täydestä reitistä tänään eli Kiskosta Hanko-Hyvinkää tien kautta kotiin Itä-Helsinkiin. Mä tähtään about 18.00 himaan näin lauantai-iltaisin, eli jos lähtö on 09.00 niin kaipa tuollaista 400 km reittiä vois ajatella? Tänään taisi mullekin tulla 575 km mutta reitit oli nopeampia kuin soranorsu 1 -turneella.

Nopeasti "päissään" laskun tuloksena meitä oli 6.

Joo, varmaan oli nopeampaa ja niin sen pitikn olla. 1. retkestä viisaastuneena laitoin kaikki hiekkapätkät julkisille teille. Minkään niistä ei pitänyt olla yksityistietä.

Katsotaan sitä itää... Onkin kivaa, että mulla on 6 kpl kauko-ohjattavia moottoripyöriä. Harvalla on niin monta...
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

-M

Kiitti seurasta!  
062802moto_prv.gif
thumbs-up.gif

Loistavia pätkiä! Olisi saanut olla enemmän soraa mutta hyvä kuitenkin! Pyörä ja mies on nyt sitten kunnolla korkattu myös soralla!
Melkein viimeinen sora/hiekka osuus Kelan jälkeen oli paras (siis se polku), oli melkein yhtä hyvä kun seksiä!!  
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
buttrock.gif
Mistä sellaisia löytyisi lisää? Mietin tässä että pitäiskö vaihtaa tilaukseni ja pistä V-stromiin nappula renkaat? Mitä mieltä olet Masa? Voiko siihen edes laittaa sellaiset?

Kyllä oli tällä kertaa tosi hyviä ja myös tosi nopeitakin sorapätkiä mukana reitillä.  
062802jumpie_prv.gif

Kiitos ja kumarrus  Masalle hyvästä reitistä ja vauhdikkaista soraosuuksista.  
bowdown.gif

Tällä kertaa ajettiin ilman Masaa ja myös ilman konttaamisia. 
033102bebe_1_prv.gif

Kokemattomuuteni (älä syytä navigaattoria sanoi joku) aiheutti pientä reittihapuilua, ensimmäisen kerran pöyrittiin ympyrää ennen Kuusjoen Nesteen tankkaustaukoa.
Tämä toistui vielä kerran viromin lähdettyä omille teilleen ja pienen tuumatuokion jälkeen heitettiin navigaattori  (ja Masan reitit) mäkeen.
Etenkin kun oltiin kapsu_ZX10:n erittäin hyvin tuntemilla seuduilla ja hänellä oli hyvä reittiehdotus aina Kirkkonummelle saakka.
Eli tässä vaiheessa vetovuoro vaihtui ja meikäläiseltä pääsi helpotuksen huokaus.

Kiitokset kaikille mukavasta seurasta ja kärsivällisyydestä, kanssanne oli kiva ajella.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Erikoiskiitokset kapsu_ZX10:lle loppupään pätkistä, voisit vaikka kertoa missä johdollasi kuljettiin.  
bowdown.gif

Mukaanhan mahtui mm. jotain vanhaa junaradan pohjaa, onneksi ei sentään ratapölkkyjä.

Iselleni kertyi matkaa kotoa kotiin 605km.
Polttoaineen keskikulutus reissulla oli 3,75 litraa / 100km.

Seuraava reitti voisi mielestäni olla pituudeltaan 300km - 350km, niin ei tulisi tarvetta luovuttaa kesken reissun.
Lisäksi tältä reissulta viisastuneena reitin on oltava selkeänä reittinä navigaattorissa, ettei tule turhaa "sekoilua".

terveisin Kari

Mistä sellaisia löytyisi lisää? Mietin tässä että pitäiskö vaihtaa tilaukseni ja pistä V-stromiin nappula renkaat? Mitä mieltä olet Masa? Voiko siihen edes laittaa sellaiset?
Hauska homma, että teillä oli nastaa. Harmittaa ihan helvetisti osallistua vaan keskustelemalla (savua korvista)... Vaan minkäs teet, tämä 8 vk taitaa olla mulle opiksi ja ojennukseksi.

Olen tässä itse saman nappularengas-asian ympärillä tekemässä mietintää... Eilen laitoin Saksaan yhteen varaosa/purku-firmaan kyselyn lisävanteista, jotta ne nappulapyörät saisi tarpeentullen pienellä työllä alle. Itse ajan Metzelerin Z6 -renkailla, koska ne on oikeat ja ainoat asfalttipyörät. Mutta, kun metsään on menevän mieli ja haluaisi vähän kurvata paremin sielläkin, mitä Z6:t tarjoaa pitoa ns. ekoteille...

Olen kovasti hankkimassa lisävanteita ja mulla on muutama idis. Korkeimmalle on nousemassa vaihtoehto, että tilaan alkuperäiset Suzukin DL XXXX :n vanteet + levyt + laakerit USA:n markkinoilta. Siellä niille tulee hintaa n. 880 €. Vastaava setti Susnan alkuperäisiä Suomesta, kokonaishinta n. 1900 €. Ranskasta tilattuna n. 1600 €.

Se toinen vaihtoehto on se suomalainen vannefirma Janakkalassa, en nyt muista nimeä, mutta soittelin sinne pari viikkoa sitten. Ne tekisi pinnavanteet, mutta niissä olisi paljon-paljon sovitustyötä, kun niissä pitäisi jarrulevyjä ja takapyörän vetolevyä myöden osua nappiin kaikki. Epäilen, että menee liian monimutkaiseksi, eikä sillä saavuta mitään hintaetua, duunia tulee vaan ihan melkoisesti.

Mutta vastaus kysymykseesi. Uskoisin TKC80-renkaiden mahtuvan ihan tavallisesti V-Stromiin, ainakin takapäähän. Etupäässä en myöskään usko edes etulokkarin ottavan kiinni ja saahan sitäkin sitten tarvitatessa vähän nostettua.

Mä en todellakaan aio laittaa ns. "välikelin" kumeja omaan pyörään enää koskaan. Ne alkuperäiset BW101 ja -501 -renkaat oli mulle ihan hiveä kokemus, kun ne ei toiminut ollenkaan märällä asfaltilla, eikä liioin kuivallakaan. Jos mä vielä omaan mopoon laitan pyöriä alle, ne on todellakin puhtaat asfaltti ja puhtaat sora/muta -renkaat. Ei kompromissirenkaita enää mulle, kiitos!

wink.gif

-M

EDIT:

Linkki SYMOTIC Oy:öön, -Kliks-

Joo näin sivusta seuranneena ajattelin että ette ole ennen pimeää perille päässeeet, kun illansuussa ajelin sen teidän alkuperäisen reitin loppupään (siis vastasuuntaan) Kiskoon asti, eikä ketään tullu vastaan. Ihan mukavaa pätkäähän se oli, vaikkette sitä käutta sitten tulleetkaan
biggrin.gif

Lyökää lyötyä....  
sad_orig.gif
Oli todella mahtavaa vetää niillä nopeimilla sorapätkillä, tänään en mennyt edes asfaltilla niin lujaa.  
062802jumpie_prv.gif

Ja oli kilometrikaupalla soramutkaa keskellä peltoaukeita, näki hyvin vastaantulijat - siis ei nähnyt kun niitä ei ollut.  
biggrin.gif

Sää oli myös erittäin hyvä, ei tarvinnut sateessa ajella.  
062802moto_prv.gif

Renkaanvaihdosta voisi kysyä vaikka kapsu_ZX10:ltä, hän kun jutteli tänään tekevänsä rengastyöt itse, on kuulemma niin helppo homma, ettei vaihtotyöstä kannata maksaa, vai mitenköhän se meni?
Jos renkaat/vanteet eivät edestakaisin vaihdosta kärsi, kannattaisikohan opetella, kun noi toiset vanteet on niin sikakalliit.

Tällä hetkellä minulla on Anakee takana ja battlewing edessä… Ihan hyvin ne on toiminut ja olen tilannutkin Anakeet mutta nyt mietin… Mahtaako toi nappula rengas mahtua eteen?  
nixweiss.gif

Niin toiset vanteen olisi hyvä idea mutta hinta
crazy.gif

Ajattelin ihan laittaa nappula renkaat alle niin kun Viromi ja kokeilla niitä…

Edit: Minähän sanoin Masa... Vaikka kipsillä ajelemaan!
wink.gif

Täytyisi varmaan pyytää tuolta Jorvista, että kipsaisivat tällä uudella lasikuiti-kipsillä mulle prätkäsaappaan, jossa olisi sellainen koukku pohajssa, että pystyy survomaan vaihetita silmään.

Tämä "kipsi" on jo nyt sellainen laskettelumono-tyyppinen kehitlmä, jossa on Velcro-nauhoilla kiinnitykset, koska tän saa halkaistua jalasta irti ihan avaamalla tän...

wink.gif

-M

Kiitos reissuseurasta. Sorapätkät oli tosi hyviä ja se Snappertunan asvalttimutkatie oli mahtava. Tais tulla yli 600 km meikäläiselle kun täällä pohjoisessa asustelen.
Kyllähän tuo sorapinta tuo taas uutta ja mukavaa vaihtelua tähän ajelemiseen. t. Lefa

Back