Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei taida asia sen enempää kuulua mulle, mutta kun näin ensimmäisen kerran ilmoituksen Rookie ajot niin ajattelin että aivan loistavaa että joku viitsii ja jaksaa järjestää tälläisen jutun. Vastaavanlaista oli piipun ajot silloin joskus. Pääseee uudet kuskit, joilla ei ole ajotaitoa, mukaan lenkeille. Juttelin jonkun kanssa että toivottavasti linja pysyy, että porukkaan ei eksy kuskeja joiden vauhti sekoittaa ryhmää. No niin taisi käydäNormaaleissa torstaisissa pk-ajeluissa on mukana ihan kaiken tasoista ajajaa. Nopeimmat menee kärjessä ja hitaat tulevat perässä. Kukaan ei jää hunningolle mikäli jokainen pitää huolen että risteyksissä oottaa takana tulevaa. Se on ihan se ja sama mikä rossi siellä letkaa vetää..
Tän päiväsen ajelun perusteella kysyntää tuntuisi olevan letkalle, jossa ajellaan vähintään 20km/h alle rajoitusten.
Jos pyörän käsittelytaidot ovat sitä luokkaa ettei suorallakaan uskalla kuuttakymppiä päästellä, niin autokoulusta saa kyllä preppaustunteja.
Ottaa vaan päähän tää uutena ilmiönä tullut kitinä näistä ajeluista, ja kun vika on mukamas aina vetäjässä..
Sillon kun jossain kokoonnutaan ja vetäjää peräänkuulutetaan, niin eipä moni ilmottaudu vapaaehtoiseksi. Joten sieltä vaan rohkeesti ei-niin-rossi vetämään, ja johan ajaa koko letka sinun tahtiasi.
TeeÄrrälle kiitokset vedosta; vauhti oli sopivaa maisemien katselua![]()
Ens kerralla sitten vaan ne makkarat mukaan, niin aika kuluu kivemmin ootellessa..![]()
Oltiin ihan oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan.Olin siis väärässä paikassa, anteeksi häiriö. Tarkoitus ei ollut vikistä, ainakaan vetäjille, kiitos vielä kerran heille. Nähdään ehkä joskus tulevaisuudessa.
HYVÄ KOMMENTTI!Oltiin ihan oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan.Olin siis väärässä paikassa, anteeksi häiriö. Tarkoitus ei ollut vikistä, ainakaan vetäjille, kiitos vielä kerran heille. Nähdään ehkä joskus tulevaisuudessa.
Näin vain kävi tällä kertaa.
Mennään vaan mukaan seuraavaankin Rookie-ajoon, jotta opitaan homma ajan kanssa.![]()
Se olin minäJa mynningöllehän se vähän meni taaaaaaaaas kerran siitä syystä, että ei jääty odottamaan letkan käännöspaikkaan hitaammin ajavaa kaveria! Hävetkää edes muodon vuoksi! Tämähän oli nimenomaan köröttelyajo! Vetoporukalle risuja, että innostuitte luukuttamaan liikaa! Meitä jäi 6 mopoa jälkeen. Jouduimme toteamaan, että homma jäi kesken meidän osaltamme. Vastuu takimmaisen letkassa pysymisestä on häntä edeltävällä mopolla! Hänen velvollisuus on jäädä odottamaan siihen paikkaan, mistä letka kääntyy! Kyllä tästä on jauhettu ziljoona kertaa!
Terv. Peräsmies ttuttu
Kun tullaan risteykseen, katso taaksesi. Jos et näe siellä ketään, pysähdy ja odota kunnes näet. Muu letka jatkaa matkaa, joten saatat hetken olla siinä yksin.Yks kaks keula lähtikin liikkeelle... Huuda siel nyt sitte kaikkien pörisevien mopojen yli, et "hei, loput puuttuu"
Joten en ota yksin syytä niskoille moisesta. Ikävää silti kaikille![]()
"musta surma" lähti teitä loppuja viel jäljittää, kun oltiin jo vedelty jonkin matkaa ja pysättiin seuraavan kerran.
Jos oli briefing niin meni multa ainakin ohiTuli mieleen että briefingiä ei tainnu alussa olla? Saattanu osaltaan vaikuttaa siihen että joku ei osannut jäädä odottamaan.
Itse koen myös olevani selkeä "rookie" varsinkin org- ja letka-ajossa. Tosiasiahan on kuitenkin se että oli sitten kyseessä torstai-ajelut tai vastaavat, niin periaatehan on aina ollut sama: Nopeimmat kärkeen, hitaimmat perään, risteyksestä EI lähdetä ennen kuin seuraava tietää minne suuntaan mennään ect...Missään vaiheessa ei homma ole tuntunut hankalalta, letkasta oma paikka fiiliksen mukaan ja![]()
Jos edellä menee 'rossikopio' tai joku näistä hienosti ajavista leideistä ja takarengas sattuu häviämään horisonttiin, niin ainakin omalla kohdalla olen seuraavassa merkkauspaikassa voinut huoletta kiittää käden heilautuksella näitä edellä menneitä, jotka ovat meikäläistä odottaneet..![]()
Jos takarengasta ei näy hetkeen, niin onko se kovin paha?
Ei minusta ole.
Mitä tulee risteyksien merkkaamiseen, niin voiko sen tärkeyttä korostaa liian vähän? Menee loppujengin ajelut eri poluille, jos tämän unohtaa.. jos muistaa mokanneensa parin minuutin päästä, niin mopo ympäri ja merkkauspaikalle!
Tuo on juuri niin kuin sanoit.Ja toi ajovauhti on aika suhteellinen käsitys...
Jokaisen on paree ajaa omien kykyjensä mukaan.