• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitääkö kaikkien olla motoristeja

Melko se ja sama, sillä en alkanut juomaan maitoa kun Ben Johnson sitä mainosti, enkä ala ajamaan Hondalla, vaikka Eva sitä mainostaa, enkä ole tehnyt montaakaan asiaa sen takia, että joku (enempitaivähempi)julkkis sitä mainostaa.

Mulla on mopoilu verissä, kun sen sinne aikoinaan sai, eikä siihen vaikuta sen enempää sponsorin kuin minkään hd-miehenkään sanomiset.

P.S. Melko turha tämä mun viestikin, mutta kiitos ja anteeksi kuitenkin.

Pitäisikö aiheen aloittaneen mielestä perustaa jonkinlainen komitea, jolta pitäisi pyytää lupa ennen kuin alkaa harrastamaan moottoripyöräilyä? Ehkä sama konklaavi määräisi, millaisella pyörällä kukin harrastustaan vie eteenpäin.
"Meinaan kyllä tästä maasta löytyy mopoilla oikeesti kilpailijoita, hiton lahjakkaitakin jotka joutuvat paneen joka pennin omistaan. Tukisivat sitä porukkaa ja harrastajakuntaa joita he tarvitsevat tulevaisuudessakin."

Ehkä tuo aiemmin kirjoittamani selventää hieman asiaa.

Mainonta on jokseenkin riskaapelia hommaa ja kun kyseessä on pelkkä omanedun tavoittelu saattaa kääntyä pumerankina omaan niskaan.

Kovastippa juttuni kirvoitti mieliä. Vielä haluan korostaa itse asiaa.
Ei ajetut kilometrit, ei mopotin vuosimalli, eikä se kuinka kauan on harrastanut oikeuta kattomaan toista harrastusta aloittavaa pitkin nenänvartta.Mutta homman kyllä pitää toimia toistekkinpäin.

No kukin taaplaa tavallaan, mutta jos sponsori olisi nuokin rahat pannut jonkin nykyisen/tulevan rata,enska tai rossipuolen tms kilpailijan/harrastajan tukemiseksi niin ainakin omassa seuraavassa pyöräkaupassani se olisi ollut isona plussana merkkiä mietittäessä.

Homma haiskahtaa aina kun jonkun pitää hakea mainosta tuotteilleen...
Ymmärrän joka sanasi, mutta olen ihan täysin eri mieltä.

Noista sinun elkeistäsi voisi helposti päätellä, että pyydystäisit edelleenkin ruokasi juoksemalla (se ainoa alkuperäinen keino vissiinkin) ellei muut olisi näkemässä. Ilmeisesti olet syönyt jäätelöäkin .. nykyajan kotkotuksia sekin. Tupakki tuli Juorooppaan Kolumbuksen tuomana, joten sekin on jokin nykyajan kotkotus. Sähkövalotkin ovat ihan käteviä .. kokeilisit. Kyllä asia on ihan oikeasti niin, että aika hiljalleen ajelee ”telttailujen” ohitse (intiaanitkin asuvat nykyään kivitaloissa) ja ihan oikeasti .. ei se telttailu niiiin helvetin mukava tapa kuitenkaan ole .. halpaa ehkä ja mahdollista, mutta ei kivaa eikä vaikuta arvostukseen ainakaan positiivisesti. Se, että joku ei tunne pyöränsä muttereita, niin niitä on ihan taatusti yli puolet kaikista motoristeista. Autokin alkaa olla sellainen vekotin, että kun konepellin alle vilkaisee, niin siitä ei ymmärrä hevon huitua saatikka, että sille pystyisi jotain tekemään. MP:t ilmoittavat nykyään jonkun virhekoodin ja sillekään ei pysty sen enempää kotikonstein tekemään. Poljettavia Singerin ompelukoneita ei enää käytetä ja se on hyvä se .. ne ovat oikeasti mennyttä maailmaa ja elämää..

Jospa sinäkin saapuisit tälle 2000 luvulle. Miksi kärvistellä, kun hommat hoituvat ihan kivasti muutenkin. Motorismissa on kuitenkin ihan eniten kyse asenteesta eikä kärsimysten määrästä tai siitä osaako joku purkaa ja koota mikroelektroniikkaa ja komponentteja moottoripyörässään. Itse asiassa sekään ei kauheasti kiinnosta kuka maksaa mopon. Tarkemmin kun mietin, niin en muista koskaan edes kysyneeni keltään, että mistä sait rahat vai varastitko .. eikä tuo minulle kuulukaan tipan vertaa. Jos joku on löytänyt sponsorin, niin sehän hiton hyvä juttu sille ja kateellisuus on vain eräs vi*utuksen ilmentymä .. ääääh .. ei viitsi .. menee vain päivät hukkaan pähkäillessä toisten asioita, kun niihin en kuitenkaan pysty vaikuttamaan eikä toden totta edes tarvitsekaan.

Asia on myöskin niin, että ihmisissä arvostan ihan kaikkein eniten sitä ihmistä itseään enkä sitä mihin rytkyihin se on pukeutunut - onko justiinsa Lewikset vai ei tai onko kypärä ihan uusi tai jopa viimevuotinen. Eikä minua oikeasti huolestuta kuin se, JOS se alkaa kehuskella kuinka paljon se pystyy ryyppäämään viinaa .. sillä se jos mikään on alkoholiongelman varma merkki. Kohtuus siinäkin (olen paraskin sanomaan). Suomalaisille sauna on tässäkin mielessä hieno paikka, johon ei kaikkia ”ompelukoneita” oteta mukaan ja kalliit ja/tai ”oikeanlaiset” rytkytkin jätetään naulakkoon ja ihmiset ovat ikään kuin paljaimmillaan siellä .. omana pelkkänä itsenään.

Kolmannekseen .. Evan edustama pyörämerkki ei faktaalisesti tule tuosta paremmaksi eikä huonommaksi .. ei itseisarvollisesti eikä suhteessa muihin pyöriin.

Mutta juu .. en yritä käännyttää ketään .. edes sinua .. jokaisella on oikeus omiin vääriin mielipiteisiinsä.
Rock ..
buttrock.gif

Joo. Meidänkin firma sponsoroi erästä pitkänhuiskeaa yhdistetyn miestä, vaikka ei me mitään talviurheiluvälineitä kaupata. Tukisi mieluummin nuoria lupaavia varastomiehiä, etteivät jatkaisi koulua kovin pitkälle, vaan heti laskemaan opittuaan siirtyisivät oikeisiin töihin!
tounge.gif

Mainonta on merkillinen ala, toteaa lopuksi Skeleton.

talktohand.gif
Mä voin kanssa ilmottautua... Siis tekeen sopimuksen... Jaa, mutta ei taida mulla olla markkina-arvoa - IHME HOMMA MUUTEN!

Juu, ei mitään asiaa vastaan, Jos Eva mopon saa, niin ONNEE VAAN ja TERVETULOA TÄMÄN HARRASTUKSEN PARIIN! Kyllä tämä aina nyrkkeilyn voittaa
cool.gif

Evalla on ainakin kaksi hyvää ominaisuutta moottoripyöräilyyn, fysiikka ja refleksit kohdillaan. Mites noi "hihat" likalla mahtavat liekehtiä?

Kyllähän Tuppervaari sinänsä oikeassa on, että jos näinkin kalliiseen harrastukseen pääsee käsiksi pelkällä nimellä, niin kuinka tosissaan sitä ollaan mukana ja millä motivaatiolla. Yleensä jos jotain saa ilmatteeksi, niin sitä ei arvosta samalla tavalla. Uskon kyllä, että tämä harrastus vie kyllä mukanaan, halusi tai ei. Tervetuloa Eva mukaan.
062802moto_prv.gif

Kyllähän Tuppervaari sinänsä oikeassa on, että jos näinkin kalliiseen harrastukseen pääsee käsiksi pelkällä nimellä, niin kuinka tosissaan sitä ollaan mukana ja millä motivaatiolla. Yleensä jos jotain saa ilmatteeksi, niin sitä ei arvosta samalla tavalla. Uskon kyllä, että tämä harrastus vie kyllä mukanaan, halusi tai ei. Tervetuloa Eva mukaan.
062802moto_prv.gif
Vakaasti uskon, että Mika Kallio - saadessaan vielä palkkaakin kaiken
kaluston lisäksi - ottaa kyllä ainakin muodon vuoksi edes joskus tosissaan.
033102bebe_1_prv.gif

Eipä siinä .. voisihan se Mikakin tulla kimppa-ajelulle, jos oikein kauniisti pyytäisi.

Nyt mää en ummarra... Jos Eeva olis itse ostanut pyörän, olisko siitä noussut tälläistä juttua. Eva on varmaankin harjoitellut aikas paljon ja luopunut monesta jutusta joten, hyvä, annetaan pyörä hänelle. Ihan sama kuin joku meistä on ostanut pyörän joka maksaa vaikka 15 k euroa. Hänkin on luopunut jostain ostaakseen pyörän, suodaan se myös hänelle.
En tunne olevani enemmän tai vähemmän motorist kuin Eva ensi vuonna. Morjestan jos vastaan ajaa... ei motorismi oo mikään itseoikeutettujen oikeus. Ei ne, jotka ovat ajaneet pyörää yli 10 vuotta sen enempää motoristeja kuin vähemmän ajaneet. Rispektia ne ansaitsee enemmän, mutta samaa heimoa ollaan.

T

Asia on myöskin niin, että ihmisissä arvostan ihan kaikkein eniten sitä ihmistä itseään enkä sitä mihin rytkyihin se on pukeutunut - onko justiinsa Lewikset vai ei tai onko kypärä ihan uusi tai jopa viimevuotinen. Eikä minua oikeasti huolestuta kuin se, JOS se alkaa kehuskella kuinka paljon se pystyy ryyppäämään viinaa .. sillä se jos mikään on alkoholiongelman varma merkki. Kohtuus siinäkin (olen paraskin sanomaan).  Suomalaisille sauna on tässäkin mielessä hieno paikka, johon ei kaikkia ”ompelukoneita” oteta mukaan ja kalliit ja/tai ”oikeanlaiset” rytkytkin jätetään naulakkoon ja ihmiset ovat ikään kuin paljaimmillaan siellä .. omana pelkkänä itsenään.
Matti kirjoittaa asiaa.

Ihmetytti tässä ketjussa tuo muiden asioista huolehtiminen. Eikös se ole tärkeintä, että on itse sinut oman harrastuksensa kanssa? Antaa muidenkin toteuttaa itseään kuinka haluavat, ajaen tai hinaten mopoansa...ja jos alkaa muiden touhut ahistaa, niin ainahan voi ajaa paremmille seuduille parempaa seuraan.
smile_org.gif

Nyt mää en ummarra... Jos Eeva olis itse ostanut pyörän, olisko siitä noussut tälläistä juttua.
No olis olis olis olis .. tietenkin .. olisin kuitenkin mennyt ja pyytänyt
häntä mukaan kimppa-ajeluihin ja sitten olisin kirjoittanut tänne, että
nonni .. nysse tulee mukaan .. ja sitten olisi taatusti alkanut
tämä sama, että mitä h*lvettiä, onko silläkin pyörä ja mistä se on sen
muka saanut .. eihän se edes osaa ajaa ja milloin se kaatuu ekan
kerran ja tokan ja kolm... etc etc ... ja jos sille sanoo pahasti, niin
pysyyköhän se rauhallisena ...
Ei ne lyö .. nyrkkeilijä lähtee mieluummin pois paikalta kuin huitasee.
Jos ne huitasis niin siinä vois käydä kehnosti, jos ei ehdi alta pois
ja ne sais syyteen.. eikä ne muutenkaan .. mukavia ne on ..
smile_org.gif

Eihän se että ostaa / saa prätkän, tee vielä kenestäkään motoristia. Olla motoristi on kyllä paljon enemmän elämäntapa ja tapa ajatella asioista ja kanssakulkijoista kuin vaan että seisoo oma/lainamopo tallissa...
smile_org.gif
smile_org.gif

Tästä hyvänä esimerkkinä on ns. "liivijengit" joilla on kulissina mp:t, kuinka moni pitää heitä motoristina...Toki on heidän joukossaan myös motoristiksi luokiteltavia persoonia jotka ajavat prätkällä juuri siksi että saa ajaa prätkällä..oli vähän huono esimerkki, ehkä ajatus vähän selvisi tästä kuitenkin...
smile_org.gif

On mullakin moottorisaha mutta en oo koskaan kuvitellu olevani metsuri...
ghostface.gif
ghostface.gif

Hohhoijjaa...

Alunperin nosti mielessäni närää se, että kuinka moni moottoripyöräilyä tosissaan kilpatasolla harrastava painii jatkuvien raha/sponsoriongelmien kanssa. Ja kantaa omansa ja kerjäämänsä rahat pyöräliikkeisiin. Olisi oikeus ja kohtuus jos nämä muistettas niukkojen sponssirahojen jaon yhteydessä. Kateudesta ei ole kysymys.

Mutta, helpompaa on mennä nytten keräämään mainospyörän merkeissä pinnat kotiin kun työ on jo tehty. No ymmärtäähän sen.

No eipä tuon mainoksen tarkoitus ole muuta kuin saada kaupoille ne mainonnan kohteet joilla on muutenkin jo reikä päässä.Nythän on talous yläkantissa ja otollinen aika mainostaa mopoharrastusta teinitytöille jotka haluavat olla kovispissisteenageria.Bisnismies on bisnismies,pitää tahkota kun rako on auki.

Mutta, helpompaa on mennä nytten keräämään mainospyörän merkeissä pinnat kotiin kun työ on jo tehty. No ymmärtäähän sen.
Jos on tarkoitus houkutella harrastuksen pariin uusia asiakkaita, niin on tehokkaampaa etsiä niitä sponssauksen kohteita muualta kuin jo koukkuun jääneistä?
smile_org.gif

En kyllä ymmärrä miksi jonkin kilpatason harrastajan rahaongelmien pitäisi olla alan yrityksen ongelma. Saa toki olla, mutta ei siitä hernettä saa nenuun vetää ellei ole tai eikä siitäkään jos yritys jotakin muutakin markkinointia harrastaa. Vapaaehtoista toimintaa, joten...

Back