vapaaduunari sanoi:
"Nykyään tuntuu että pankit haluaa eroon tavallisista ihmisistä asiakkaana niin pian kuin suinkin mahdollista. Niitä ei kiinnosta mitkään muut kuin isot yritysasiakkaat... jopa pienyrittäjätkin on koko ajan lähempänä samaa kohtelua pankin palveluiden suhteen kuin tavalliset tilinomistajat. Toki ne haluaa että joko a) olet Supercellin toimitusjohtaja tai b) olet pankille miljoonia velkaa."
Pienyrittäjien palvelumaksutkin on useita kymppejä kuussa. Lainoja kyllä markkinoidaan kiitettävästi.
Tästä kokemuksia jouluviikolla....
Osuuspankin myöntämä pankkikortti meni epäkuntoon. Ilmoitti väärää PIN-koodia, vaikka naputtelin koodin oikein automaattiin.
No eipähän siinä... Kello oli puoli kolme joten menin pankkiin nostamaan käteistä. No ei se onnistu, koska kassa on mennyt kiinni yhdeltä.
Virkailija totesi. ettei voi tehdä asialle yhtään mitään mutta olen tervetullut huomenna nostamaan rahaa kassalta klo. 10-13. No oman työnkuvan ja yleisen kiireellisyyden takia mulla ei ole aikaa jonottaa kolmenkýmmenen eläkelaisen kanssa käteisnostoa.
Menin kotiin, soitin kaverille, että käy nostaan muutaman satasen ja käskin kahville. Kaveri toi rahat ja siirsin rahat Hannun tilille.
No seuraavana päivänä maksoin kotilon huollon, ostin joululahjat, ostin ruokaa ja tankillisen bensaa, arvatkaa paljo siitä kaverin tuomasta rahasta on jäljellä....
No mitä tuohon pankin toimintaan tulee niin pääsivät kerralla eroon yhdestä tavallisesta ihmis-asiakkaasta....
Samalla kertaa pääsivät eroon mun asuntolainasta, tileistä, yrityksen tilistä, lasten tileistä ja säästöistä ja sijoituksista ja vakuutuksista.
-Ile-