• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jonezi sanoi:
Etujarrun suoja, estää kontaktitilanteissa etujarrua painautumasta. Vissiin pakollinen nykyään aikalailla kaikissa sarjoissa.

Tuossa näkyy vielä liikkuvaa kuvaa tilanteesta, jotka tuo kyseinen lihakoukku pyrkii estämään.

Yksi tällainen ruiskun johtojen liittimeen kuuluva kumi hukassa. Tietääkö joku osalle oikean nimen ja mistä tällaista kannattaisi lähteä metsästämään?
cb5f208b7aa6aecdf774338153bf116a.jpg
f97a46fe5d964e1452d40cc7d95d02e9.jpg

Onks noissa "aasinpaska" kiteissä laadullisia eroja kuinka ja mistää saa hyvän? Imas hiivatin renkaaseen jostain sellasen prikallisen pulttikantasen peltikattoruuvin ja läpihän se perkele meni... Sen verran uus kummi ettei raatsi heittää, menkööt vararenkaaks kun sieltä tellingistä löyty oikein hyväkuntoinen samanlainen tilalle.

Rekkamasa sanoi:
Onks noissa "aasinpaska" kiteissä laadullisia eroja kuinka ja mistää saa hyvän? Imas hiivatin renkaaseen jostain sellasen prikallisen pulttikantasen peltikattoruuvin ja läpihän se perkele meni... Sen verran uus kummi ettei raatsi heittää, menkööt vararenkaaks kun sieltä tellingistä löyty oikein hyväkuntoinen samanlainen tilalle.

Jos irrotat renkaan, paikka ennemmin tattipaikalla ku kamelinpaskalla :;):
900-4346.jpg

Paljon mahdollista mut kaikki toi maksaa varmasti enemmän ku uus kumi :grin: Töhnät on kuiteski kuivunu pilalle ku seuraavan kerran tarvis...

Rekkamasa sanoi:
Paljon mahdollista mut kaikki toi maksaa varmasti enemmän ku uus kumi :grin: Töhnät on kuiteski kuivunu pilalle ku seuraavan kerran tarvis...

paikat maksaa muutaman euron.
Töhnä on samaa liimaa ku kamelinpaskois, kuivuu pilalle samassa ajassa...

eikä hommaan tarvi noit kalliit koneit ja vehkeit, mitä viteos. Ihan käsin onnistuu pohjustus :jpstyle:

Moikka! Mulla alkoi tänään kytkinvaijeri rispaantua kahvan päästä Kawasaki EN500:sta (vm1998). Mulla ei ole moottoripyörän huollosta aikaisempaa kokemusta, mutta fillareiden huoltoa olen joutunut tekemään vuosia harrastuksen parissa.

Onko tuo kytkinvaijerin vaihto helppo homma? Vaiheri näyttäisi kulkevan näkösällä letkuineen koko matkalta ja kiinnitykset päissä on mallia polkupyörä. Onko tuossa mitään kummempaa kuin uusi kytkivaijeri kaupasta, vaijeri paikalleen ja kahvan tyhjän liikkeen säätö ohjekirjan mukaan?

Kiitos jo etukäteen!
-J

LosJ sanoi:
Moikka! Mulla alkoi tänään kytkinvaijeri rispaantua kahvan päästä Kawasaki EN500:sta (vm1998). Mulla ei ole moottoripyörän huollosta aikaisempaa kokemusta, mutta fillareiden huoltoa olen joutunut tekemään vuosia harrastuksen parissa.

Onko tuo kytkinvaijerin vaihto helppo homma? Vaiheri näyttäisi kulkevan näkösällä letkuineen koko matkalta ja kiinnitykset päissä on mallia polkupyörä. Onko tuossa mitään kummempaa kuin uusi kytkivaijeri kaupasta, vaijeri paikalleen ja kahvan tyhjän liikkeen säätö ohjekirjan mukaan?

Kiitos jo etukäteen!
-J

Jos fillarien huolto onnistuu niin tuonkin vaijerin vaihto onnistuu. Ei siis mitään erikoista tuossa toimenpiteessä.

juu-zo sanoi:
Jos fillarien huolto onnistuu niin tuonkin vaijerin vaihto onnistuu. Ei siis mitään erikoista tuossa toimenpiteessä.

Näin ajattelinki, kiitos vastauksesta! Kyselen sitten taas ohjeita kun olen onnistunut ryssimään tuon operaation :;):

Melko suuri konsensus on vallinnut siitä, että moottoripyörässä pitää olla leipälapion kokoiset peilit, ja vielä kaksin kappalein. Takanäkymän tarjoavan kypärän tms laitteen käyttäminen on paitsi syntiä, myös rikollista.

No, nyt on iso pyörä lähtenyt liikkeelle ja MB on tehnyt auton, jossa ei ole peilejä lainkaan:

https://www.is.fi/autot/art-2000005833834.html

Tuonhan pitäisi toimia ennakkotapauksena jonka perusteella myös moottoripyörän peilit olisi laillista korvata paremmilla laitteilla?

vetomies sanoi:
Melko suuri konsensus on vallinnut siitä, että moottoripyörässä pitää olla leipälapion kokoiset peilit, ja vielä kaksin kappalein. Takanäkymän tarjoavan kypärän tms laitteen käyttäminen on paitsi syntiä, myös rikollista.

No, nyt on iso pyörä lähtenyt liikkeelle ja MB on tehnyt auton, jossa ei ole peilejä lainkaan:

https://www.is.fi/autot/art-2000005833834.html

Tuonhan pitäisi toimia ennakkotapauksena jonka perusteella myös moottoripyörän peilit olisi laillista korvata paremmilla laitteilla?
Ihan hyvä kehityssuunta. Itseasiassa aika jännää, ettei polttoaine säästön nimissä ole jo aikaa sitten kielletty normaalit peilit. Kyllähän ne käytännössä on vähän ylimääräistä ilmanvastusta.

Back