• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vile sanoi:
Kuvanmukainen ohjausiskari asennettu ninjaan edellisen omistajan toimesta. Täristää melko äänekkäästi siinä noin. 4000 kierroksen paikkeilla, onko ideoita millä saisi sen loppumaan? En siis muuta haittaa ole havainnut kun se ääni.

Oleko paikantanu mistä se resonointi lähtee?
Oma ohjausiskari resonoi tuolta aisan päässä olevasta uniballista. Laitoin sinne vaseliinia, niin hiljeni ainakin hetkeksi :D

Vaihdoin customin hieman vilkkaampaan pyörään. Kawasaki Z750 -09, commander, leovince putki, lambda poistettu, o2 eliminator kiinni. Ongelmana tuo FI valo joka syttyy pidemmän ajon aikana kierrosten ylittäessä 6-7k. Virhekoodi: 33; Oxygen sensor. FI valo häviää kun ottaa virrat pois.

Juttua on ollut tälläkin forumilla, mutta en ratkaisua ole löytänyt. Onko tälle mitään tehtävissä vai pitääkö vain tyytyä kohtaloon?

... Mutta jostain syystä etenkin lyhyet valot ei tahdo kestää ollenkaan. Jokaisesta lampusta on tähän mennessä mennyt lanka poikki alle 40km ajon aikana, edes phlipsin tärinänkestävä lamppu ei kestänyt. Pitkät valot sen sijaan tuntuvat kestävän normaalisti. Jännitteensäätimestä ei ole kiinni,
koska se on juuri vaihdettu uuteen ja latausjännite on normaali. Jäljelle jää tärinä, mutten käsitä miten se voisi olla niin suurta ettei lamppu kestä?

JMH sanoi:
Koita hommata jokin järkevä LED-valo. Sellainen, joka antaa valoa ympäriinsä, että peili toimii edes auttavasti.

Jotain vikaahan tuossa on oltava enkä tiedä onko siinä tapauksessa paras lähestymistapa laittaa entistä kalliimpaa palaa kiinni ilman että selvittää vian syytä.

Ehkä syy ei ole tärinässä vaan valon läpi menee enempi virtaa kuin pitäisi? Valoille ei ole omaa sulaketta?

TomH sanoi:
Vaihdoin customin hieman vilkkaampaan pyörään. Kawasaki Z750 -09, commander, leovince putki, lambda poistettu, o2 eliminator kiinni. Ongelmana tuo FI valo joka syttyy pidemmän ajon aikana kierrosten ylittäessä 6-7k. Virhekoodi: 33; Oxygen sensor. FI valo häviää kun ottaa virrat pois.

Juttua on ollut tälläkin forumilla, mutta en ratkaisua ole löytänyt. Onko tälle mitään tehtävissä vai pitääkö vain tyytyä kohtaloon?

viallinen o2 eliminattori ???

Tarvitsen venttiilin simmejä halkaisijalla 9,5mm. En löydä sopivaa paksuutta tuon kokoisena mutta stormilla olisi proxin paloja koossa 9,48mm. Voinen käyttää noita? Sehän käytännössä vaan makaa siinä jousilautasen kupissa sen mukin alla joten en uskoisi halkaisijan olevan satasen tarkka?

Rekkamasa sanoi:
Voinen käyttää noita?

Sisään vaan! Jos haluat vielä kysyä, niin Teemulta Bike&Tuning firmasta löytyy hyvä läjä simmejä. Myy yksittäinkin.

PS. Äärettömän hyvää APAa on! Suuret oluet pienet panimot -tapahtuman tuotteet jäi kaikki tässä kategoriassa kakkosiksi. :bisseä:

Kiva että maistu :thumbup: ai hitto tarviikin palauttaa se sun kaapeli, mä en vaan saa niitä ajureita asennettua mun tietokoneeseen en millään...

Tarvii käydä iltapäivällä sit b&t:ssä, mul on nyt 210 ja 200 tarviin 205 ja 185. Periaatteessa pärjäis yhellä 185:lla jos uudelleenkäyttäis ton kaksatasen tuonne toiseen mut mielummin laittas 205 niin ei oo yks maksimissa ja kaikki muut minimissä.

Rekkamasa sanoi:
ai hitto tarviikin palauttaa se sun kaapeli, mä en vaan saa niitä ajureita asennettua mun tietokoneeseen en millään...

Tehdäämpä niin, että saat vielä läppärinkin lainaan. Siinä on ohjelma valmiiksi asennettu. Soittele vaikka jossain vaiheessa, niin katotaan aikataulut yhteneväisiksi.

Tuksuun katselen jakopään osia.
Stein-Dinse tarjoaa:
70240691A Duc bearing for tensioner cambelt, new 11,60€
Kuva väittää laakerin olevan 6201-2rsh
Jota taas Motonet myy 4,90€

Mahtasko noilla olla eroa?
751661238.jpg

lario sanoi:
Tuksuun katselen jakopään osia.
Stein-Dinse tarjoaa:
70240691A Duc bearing for tensioner cambelt, new 11,60€
Kuva väittää laakerin olevan 6201-2rsh
Jota taas Motonet myy 4,90€

Standardin mukaanhan nuo laakerit menee, eli jos siellä oikeasti on se 6201-2rsh, niin kyllä se Motonetin laakeri sinne yhtälailla käy. :thumbup:

Tuli kawan kaasuvaijerit vaihdettua sadepäivän ratoksi ja jäi mietityttämään että miten/mistä tietää että tuo kaasun palautusvaijeri on oikealla kireydellä?

tomppan sanoi:
Tuli kawan kaasuvaijerit vaihdettua sadepäivän ratoksi ja jäi mietityttämään että miten/mistä tietää että tuo kaasun palautusvaijeri on oikealla kireydellä?

Mietin just samaa tossa. Kawan vieläpä. Mä olen ajatellut niin että ei se niin tarkka ole sen suhteen, olen pitänyt ehkä löysällä? Voin olla väärässä. Vetävä lienee merkitsevämpi, palauttava vaan varmuuden vuoksi, että varmasti saa rullattua kaasun kiinni. Suzukissani tais olla kokemus jotta liian kireä niin ei oikein palauta kaasu, korjaantu kun löysäs palautusvaijeria.

tomppan sanoi:
Itse olen pitänyt tapana pitää sitä että kaasukapula palautuu nopeasti vakioasentoon kun kokeilee asennuksen yhteydessä.

Huomasin saman että jos tuon kireälle vetää niin tuntui huonommin palautuvan ja jätin sen suht löysäksi. Sen takia menikin vaijerit vaihtoon kun ei tahtonut oikein kaasu palauttaa.

Aamupäivän koittanu hakea db killeriä rs-5 yoshimuraan (oval tip) ja olen hurskaantunut vain vähän. Yoshi vaikuttaa myyvän tuohon kapinetta "spark arrestor and tec"?

Mitä vttua se tec tarkoittaa???

Yoshin sivuillakin vaa puhutaan low-volume inserteistä mitä ei tohon rs-vitoseen ole saatavilla! Meinaako se TEC tai T.E.C jotain desibelin alennusta, ei aukee googlella millään, mutta voi päätellä että ehkä? Mitään pelkkää kipinäverkkoa viittis jenkeistä tilata. :blink:

https://photos.app.goo.gl/ZuyFCogvMkfA0O2K3

Nokkaketjun kiristäjän ei varmaan pitäisi näyttää tältä? 2009 vuoden ZX6R:stä irroitin tuon mielestäni ihan huoltomanuaalin mukaisesti. Tarkoitus oli säätää venttiilinvälykset kohdilleen...

Joten pitäisikö tuo purkaa ja kasata uudelleen, toivottavasti jousi järkevämmässä paikkaa, vai uusia kokonaan?

Ei se jousi kyllä noin voi olla! Siis onko sull vielä keskimutteri kiinni? Silloinhan se räikkä avautuu kokonaan kun vedät kiristimen ulos, ja tavallaan voisin kuvitella että toi jousi voisi lerpsahtaa tolleen. Mutta ei toi jousi kyllä nyt mitään kiristä.

shyhander sanoi:
Ei se jousi kyllä noin voi olla! Siis onko sull vielä keskimutteri kiinni? Silloinhan se räikkä avautuu kokonaan kun vedät kiristimen ulos, ja tavallaan voisin kuvitella että toi jousi voisi lerpsahtaa tolleen. Mutta ei toi jousi kyllä nyt mitään kiristä.

Avasin ensin keskimutterin ja otin sen alla olleen jousen ja tapin pois, tuo oli noin kun vedin sen koneesta ulos. :)

Back