• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pesämäen moottoriurheilukeskus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites nuo radan muut ominaisuudet?

Eli suihkut, vessat, saunat, sähkö?

Asfalttia siellä vissiiin on videoista päätellen, eli se puoli on kunnossa :p

Sähköä on riittävästi, mutta kaapissa on CEE -pistorasiat, mutta firmalta sai CEE - Schuko -adapterit lainaan.
Kaapin pohjasta löytyy myös kaks 32A pistoketta, eli se isompi punanen (ei se pienempi punanen joka on 16A).
Olikohan noita kaappeja varikon laidalla kaks vai kolme, ja niissä molemmin puolin joku 20-30 pistoketta.

suizaki sanoi:
Mites nuo radan muut ominaisuudet?

Eli suihkut, vessat, saunat, sähkö?

Asfalttia siellä vissiiin on videoista päätellen, eli se puoli on kunnossa :p

Siistit suihkut ja vessat löytyi, kunhan bongasi päärakennuksesta ainoan lukitsematta jätetyn oven. Kahvilatilakin löytyi, mutta ei siellä ketään ollut paikalla meidän päivällä. Sähköä tosiaan oli 32A pistokkeen tai "karavaanari"pistokkeiden takana ihan riittävästi ja ystävällisesti radan omistaja (?) lainasi meille karavaanari-adaptereita että saatiin porukalle sähköt.

Nitrous sanoi:
1) Eroaa normaalin radan tilanteesta miten? .

1-3) selkein ero on suorien lyhyys. Kaikilla muilla radoilla. Kerkeää hidasryhmäläiset kirkkaasti ohittamaan possuletkan kerralla, mutta tuolla saattaapi tulla sydämentykytyksiä puolin ja toisin.

Mutta eihän sitä ennen tiedä kun kokeilee. Turha hirveästi etukäteen spekuloida kun ei kai ole edes siitä varmuutta pääseekö pesämäen rata edes ensi kauden ohjelmaan.

Minä yhden ratakerran kokemuksella sanon mielipiteeni, oli rata mikä vain ja anteeksi jo etukäteen.

Sinne radalle ei pidä mennä ketään muita hidasryhmäläiset sekaan, kun me olemme aloittelijoita emmekä osaa.

Minä haluaisin maksut maksettuani ja hitaaseen ryhmään ilmottauduttuani harjoitella ajamista ilman nopeampiryhmäläisiä.

Joten te nopeat ajakaa omissa ryhmissänne. EN mikäkään hitaana tule sinne teidän keskinopeeseen lisäjännitystä tuomaan.

Korjasin vähän sanamuotoa

wanico sanoi:
1-3) selkein ero on suorien lyhyys. Kaikilla muilla radoilla. Kerkeää hidasryhmäläiset kirkkaasti ohittamaan possuletkan kerralla, mutta tuolla saattaapi tulla sydämentykytyksiä puolin ja toisin.

Ne sydämentykytykset on helposti ratkastu mustalla lipulla jos ei ole malttia ajaa ja ohittaa siististi.

Esa Lammas sanoi:
Meillä on oikeus maksut maksettuamme ja hitaaseen ryhmään ilmottauduamme harjoitella ajamista ilman nopeampiryhmäläisiä.

Khrm, olen aina ollut siinä uskossa että tämä on yhdistystoimintaa, jossa yritetään peittää kulut ja järjestää kaikille kivaa. En ole ikinä kuvitellut, että minulla olisi oikeus yhtään mihinkään, kunhan yritän sopia sekaan ja roikkua mukana. :polonen:

Ratavastaavat ovat täysipäisiä ihmisiä ja varmasti osaavat tehdä ryhmäjaot siten, että mahdollisimman moni pääsee ajamaan sopivassa ryhmässä. Onhan se jännittävää jos ajaa porukassa jossa tulee välillä ohitetuksi, mutta se kuuluu rataharjoitteluun.

-Jukkis- sanoi:
Khrm, olen aina ollut siinä uskossa että tämä on yhdistystoimintaa, jossa yritetään peittää kulut ja järjestää kaikille kivaa.

Eiköhän tuossa tarkoitettu väärään ryhmään eksyneitä ihmisiä. Ja kyllä mun mielestä asiakkaalla on ihan täysi oikeus vaatia järjestävältä taholta laadukasta ja turvallista ratapäivää vaikka tätä vapaaehtoisten voimin voitottomana yhdistystoimintana pyöritetäänkin.

Nitrous sanoi:
Ne sydämentykytykset on helposti ratkastu mustalla lipulla jos ei ole malttia ajaa ja ohittaa siististi.

Kyllä täytyy olla kohtuullinen pyssy, että kerkee Pesämäen tynkäsuorilla kuudesta pyörästä heittämällä ohi.
Jos taasen ohittaa vain 3 pyörää per suora, ni veikkaan että perään alkaa kertymään ruuhkaa
(Saksassa hyvin yleinen termi Rückstau, kun keula ajaa hitaammin kuin perä).

Nythän voidaan kaikessa rauhassa pitkä talvi pohtia pitääkö radalla jolla ohittaminen on keskimääräistä hankalampaa olla myös koulutusryhmä.

Jos kuitenkin samana viikonloppuna on jo jatkossakin koulutusta Botnialla tarjolla.

Jos ajotaito II päätetään järjestää Pesämäellä ei mielestäni olisi ollenkaan huono idea pitää se omana ryhmänään. Siinä olen wanicon kanssa samaa mieltä, että Pesämäellä koulutusryhmän ohittaminen ei ole niin helppoa kuin muilla radoilla johtuen radan lyhyydestä. Toki varsinkin pääsuoralla ohi pääsee ihan "heittämällä" mutta sen jälkeen mahdollisuudet huononee varsinkin jos haluaisi ohittaa niin, ettei itse tule koulutusryhmän keskelle kyttäämään seuraavaa ohituspaikkaa. Rata on paikoitellen varsin kapea ja sekin on ohitusturvallisuutta heikentävä seikka.

Nitrous sanoi:
Ja kyllä mun mielestä asiakkaalla on ihan täysi oikeus vaatia järjestävältä taholta laadukasta ja turvallista ratapäivää vaikka tätä vapaaehtoisten voimin voitottomana yhdistystoimintana pyöritetäänkin.

Jaa! No siinä tapauksessa... kauppa kuntoon, prkl... :shoot:

Esa Lammas sanoi:
Minä yhden ratakerran kokemuksella sanon mielipiteeni, oli rata mikä vain ja anteeksi jo etukäteen.
Sinne radalle ei pidä mennä ketään muita hidasryhmäläiset sekaan, kun me olemme aloittelijoita emmekä osaa.
Minä haluaisin maksut maksettuani ja hitaaseen ryhmään ilmottauduttuani harjoitella ajamista ilman nopeampiryhmäläisiä.
Joten te nopeat ajakaa omissa ryhmissänne. EN mikäkään hitaana tule sinne teidän keskinopeeseen lisäjännitystä tuomaan.
Sitten kun sulle tulee muutama ratapäivä lisää, niin huomaat, ettei ne (järkevät) nopeet kuskit siellä seassa aiheuta sulle mitään ylimääräsiä paineita. Ihan samahan se on, onko kuski sua sekunnin vai kymmenen nopeampi.
Ja sekaryhmiä käytetään vain ja ainoastaan poikkeustilanteissa. Jollainen nyt sattumalta pesämäessä oli, kun kuskeja kaikkiaan oli todella vähän.
Ja luulisi että sullekkin kelpaisi että saat ajaa radalla aivan rauhassa vaikka tunnin tai kaks putkeen? Kun taas nopeet kuskit käy pyörähtämässä radalla muutaman kierroksen ja ohittaa sut kerran tai kaks, silleen ett sä et edes muista sitä setin jälkeen.
Eri asia on sitten jos joku urpå vetää ohitukset ihan reisille, mut voihan sekin olla kierrosajaltaan sun kans samassa ryhmässä.

Taffu sanoi:
Vartin setit ei oikein lämppärikuskille tollein sovi.

Sivistä minua miks lämppärijengille olisi huono juttu käydä heittämässä tunnin sisällä vaikka kaksi erillistä 10 rundin settiä?

Varsinkin radalla jolla lämmöt ei ajamalla tahdo jaksaa pysyä riittävän ylhäällä.

wanico sanoi:
Sivistä minua miks lämppärijengille olisi huono juttu käydä heittämässä tunnin sisällä vaikka kaksi erillistä 10 rundin settiä?

Varsinkin radalla jolla lämmöt ei ajamalla tahdo jaksaa pysyä riittävän ylhäällä.

Ne renkaat ei ehdi lämmetä siinä 10min aikana.

Taffu sanoi:

Tai eivät ehdi jäähtyä. Riippuu vähän lämppäreiden laadusta ja siitä kuin kiiire siellä radalla on. Vartin välein tuonne ei kuitenkaan tulisi mentyä kuin joka toiseen väliin, joten tilaa tulisi. Tosin käsi ylös kuka jaksaa sahata pesämäkeä aina 30min putkeen ja 8 kertaa päivässä jos vaihtoehtona on puolen tunnin setit?

:)

Taffu sanoi:

Kuuleman mukaan enemmän tuolla oli ongelmana, ettei eturengas pysynyt lämpimänä nopealla ryhmällä. Mutkat on niin hitaita, eikä kunnon jarrutuksia saa aikaiseksi hitaista vauhdeista tuntemattomalla radalla. Renkaathan on valmiiksi kuumat kun kerran lämppäreistä lähdetään.

Noi vartin setit vaan on MP-tuen päivillä koettu huonoksi ideaksi. Lisäksi kolme ryhmää on kyllä huomattavasti käyttäjäystävällisempi ratkaisu kuin kaksi ryhmää. esim keski- ja hitaan ryhmän yhdistämisen huonot puolet on jo tullut kokeiltua, enkä itse ainakaan suosittele sitä enää millekään päivälle.

Juutana sanoi:
Kuuleman mukaan enemmän tuolla oli ongelmana, ettei eturengas pysynyt lämpimänä nopealla ryhmällä. Mutkat on niin hitaita, eikä kunnon jarrutuksia saa aikaiseksi hitaista vauhdeista tuntemattomalla radalla. Renkaathan on valmiiksi kuumat kun kerran lämppäreistä lähdetään.

Noi vartin setit vaan on MP-tuen päivillä koettu huonoksi ideaksi. Lisäksi kolme ryhmää on kyllä huomattavasti käyttäjäystävällisempi ratkaisu kuin kaksi ryhmää. esim keski- ja hitaan ryhmän yhdistämisen huonot puolet on jo tullut kokeiltua, enkä itse ainakaan suosittele sitä enää millekään päivälle.

Niin sitä mä meinasinkin, että ku rengas jäähtyy radalla, niin siinä välissä on vain 10min aikaa yrittää saada niitä lämpimiks taas :) Takasella ei varmaan niin iso ongelma, mutta mulla ainakin ihan sama missä ajan, niin etunen jäähtyy.

Taffu sanoi:
Niin sitä mä meinasinkin, että ku rengas jäähtyy radalla, niin siinä välissä on vain 10min aikaa yrittää saada niitä lämpimiks taas :) Takasella ei varmaan niin iso ongelma, mutta mulla ainakin ihan sama missä ajan, niin etunen jäähtyy.
Jos etunen jäähtyy kaikilla radoilla ja keleissä, on ehkä syytä miettiä onko alla omaan vauhtiin sopivaa kumia. Kuulostaa aika pirun vaaralliselta.

Nitrous sanoi:
Jos etunen jäähtyy kaikilla radoilla ja keleissä, on ehkä syytä miettiä onko alla omaan vauhtiin sopivaa kumia. Kuulostaa aika pirun vaaralliselta.

Jossain enemmän, jossain vähemmän, helteellä ei taida jäähtyä kyllä.

Nitrous sanoi:
Veikkaisin että huomattavalla enemmistöllä nopeen ryhmän kuskeista, ja "kaikilla" keskiryhmän kuskeilla eturengas jäähtyy setin aikana. Edes hellekelikään/quuma rata ei kaikkia auta.
En pitäisi sitä kovin vaarallisena ilmiönä. Tai jos olisi, niin veikkaisin että jengiä ois vähintään joka setillä naamallaan.

Back