G
Guest
Guest
Ostin juuri -06 mallin FJR:n käytettynä. 200 km/h vauhdissa perä alkaa ns. ajelehtimaan. Renkaat on juuri vaihdettu 12500km jälkeen. Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eteen 2,7 taakse 3,2, niin avot, näillä lämpötiloilla, ei kulu rengaskaan kulmille. Tietty pito ei ole ihan sama kanttailussa kuin alemmilla paineilla, mutta matka-ajossa OK....Pirellin renkaat normaalikokoiset. Etupaine 2,4 ja takana 2,7. Pelkästään sivulaukut oli paikoillaan ja nekin puoliks pakattuina. kyydissä ei muita. Jousitus oli softilla.
Totta on, että FJR:n perä on veltto. Mulla on tästä syystä aina ollut esisäätö "hard" ja kovat rengaspaineet 2.7/3.0. Auttaa tiettyyn rajaan, mutta nyt mitta täyttyi ja pistin tilaukseen WP:n takapampun ja keulajouset.Pirellin renkaat normaalikokoiset. Etupaine 2,4 ja takana 2,7. Pelkästään sivulaukut oli paikoillaan ja nekin puoliks pakattuina. kyydissä ei muita. Jousitus oli softilla.
Kerro lisää WP:n takapampusta ja uusista jousista?Totta on, että FJR:n perä on veltto. Mulla on tästä syystä aina ollut esisäätö "hard" ja kovat rengaspaineet 2.7/3.0. Auttaa tiettyyn rajaan, mutta nyt mitta täyttyi ja pistin tilaukseen WP:n takapampun ja keulajouset.Pirellin renkaat normaalikokoiset. Etupaine 2,4 ja takana 2,7. Pelkästään sivulaukut oli paikoillaan ja nekin puoliks pakattuina. kyydissä ei muita. Jousitus oli softilla.
Voisi tietysti kysyä että kukas tuollaista on valehdellut että takalaukuilla kahtasataa ajellaan ?Ok, paineita lisää ja laukut veke...mutta outoa sinänsä ettei laukkujen kanssa voisi ajaa moisella pelillä esim. Euroopan baanoilla yli kahtasataa? Voiko renkaan merkillä olla oleellista vaikutusta asiaan(nopeusluokat)??
--noviisi--
Ei vielä paljoa muuta kerrottavaa, kun pari käytännön kommenttia ja yksi täkäläinen asiantuntija (Portaankorva) suositti WP 4014 Spin Click. Uusista etujousista ei liene suurta hyötyä, mutta onpahan nekin sitten samaa vuosimallia ja merkkiä kuin takajouset. Ainakin pari viikkoa menee toimituksessa. Josko sitten voin kertoa lisää. Kemoran kokemukset menee ensi kesään.Kerro lisää WP:n takapampusta ja uusista jousista?Totta on, että FJR:n perä on veltto. Mulla on tästä syystä aina ollut esisäätö "hard" ja kovat rengaspaineet 2.7/3.0. Auttaa tiettyyn rajaan, mutta nyt mitta täyttyi ja pistin tilaukseen WP:n takapampun ja keulajouset.
----opettelee opettelee----
FJR:n omistajan kannalta tässä on sellainen mukava piirre, että oman kokemukseni mukaan Pannarin levottomuus aiheutuu aerodynamiikasta (tai sen puutteestaVoisi tietysti kysyä että kukas tuollaista on valehdellut että takalaukuilla kahtasataa ajellaan ?![]()
Aika fakta kun on, että harva siihen turvallisesti pystyy. Tämä olisi syytä aina ostovaiheessa sisäistää. Pannarissa ihan samaa ongelmaa. BMW:n väittävät toimivan paremmin ja poliisit tuntuu yhtyvän tähän käsitykseen ainakin Yamahaan verraten.
![]()
Heitäppä se emäntä pois siitä välistä ja nykäse samat nopeudet... johan tulee enemmän tekemistä.Sikäli kumma mulla on -92 FJ1200 alkuperäsellä alustalla, ajettu tosin alle satku (kai) ja eukon kanssa käydään joka kesä (nyt kuudetta kertaa tolla pyörällä) euroopassa. Aina oon ajellu osan matkaa 190 -210 km/h eikä ikinä oo ollu minkäänlaista woblaa tai muuta, matkassa meiän kahen lisäksi 44 l takakappa ja jammun omat sivulaukut, ilmeisesti Saksassa laitetut Krauserin oloset laukut. Takan oon pitäny kyllä kolmee kiloo painetta.