• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Penkin verhoilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iddqd_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Parin satulan kokemuksella yllä on mun mielestä ihan hyvää ohjetta. Itse olen vielä tehnyt niin, että leikkasin aluksi nahan reilusti isoksi, nii että se tuli vähintään 5cm yli siitä mihin lopullinen "niittirivi" tuli. Muotoa hakiessa ensimmäiset niitit laitoin yli eli liki nahan reunaan, sitten tuo irroittelu, kiristely, uusia niittejä jne. Ja vasta kun muoto alkoi olla kohdillaan sitten vasta niittasin lopulliset niitit oikeaan kohtaan ja leikkasin sit ylimääräiset pois. Näin tuli reunataitoksesta tuli siistimpi jälki, eikä riskiä siitä että reunaan jää rumia irroitetun niitin kohtia jotka voi näkyä ulospäinkin.

Mä ostin aluks turhan pitkiä niittejä muistaakseni kuusmilliset on passeleita, bilteman laitteeseen vaikuttaa sopivan vaan noin niidenomat sinkelit mulla noita 20Ga 1,2x0,6 mm, 6 mm

-''http://www.verhoomotuike.fi/moton penkit/
onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta? Hintaa,työn jäljestä?
ajattelin laitattaa jakkaraan geeli pehmusteen''.

-->>Kävin kysymässä penkki kainalossa, jos olis laitettu hiukan lisää tavaraa ja jostain kohtaa hiukan pois. Plus päällystys siihen.
Hintaa kyseiselle operaatiolle laskettiin niin reilusti, ettei penkki jäänyt sinne laitettavaksi.
Sitten se tehtiin M. Ryhäsellä.

shyhander sanoi:
Mä ostin aluks turhan pitkiä niittejä muistaakseni kuusmilliset on passeleita, bilteman laitteeseen vaikuttaa sopivan vaan noin niidenomat sinkelit mulla noita 20Ga 1,2x0,6 mm, 6 mm

joo,6mm tos oli noi vanhat.
pikkasen oli huonos hapes 2001vm penkin niitit,melkein jokaisesta jäi jämä osa niitistä ineen.
uus muotoon tehty päällinen oli kyllä just eikä melkeen oikeen kokonen :thumbup:

23jrcdl.jpg

Kävin sit kuitenkin niittaamassa tapiolan autoverhoomossa,nopeeta,halpaa,helposti.

Tää on tehny lukuisia penkkejä, vaahtomuovit vaihtoon -> rälläkkä on näppärä laite muovailuun :p värilliset keinonahat verhoilijalta mutta Musta Etolasta, siellä on mustaa palosuojattua vedenpitävää keinonahkaa rullatavarana, n. 17€/m ja jo reilulla puolella metrillä saa yhden penkin päällystettyä. Itse ammun sähkönitojalla ja 10mm hakasilla.

Tässä vähän kuvia mun satulanverhoiluproggiksesta. Lisäsin pikkasen fyllinkiä kriittisiin kohtiin, eli kyytiläiselle eteenvalumiseste ja kuskille koroketta, tai itseasiassa suoristin penkkiä hiukan, eli kuskin takaosa ihan ohuella ja etuosa paksulla fyllingillä. RF:ssä kun kuskin penkki oli sellainen kouru. Hienohampaisella puusahalla sahaamalla ja raaputtamalla sekä karkealla hiekkapaperilla muotoilin. Kuvissa ei näy, mutta levitin koko satulan yli vielä noin 5 mm paksun tosi pehmeän vaahtomuovin mikä tasaa pinnan sieläksi eikä omatekoset kuhmurat yms. erotu. Mulla oli tuossa nuo lisäpalat ensin teipillä kiinni satulassa kokeilua varten. Näkyy miten vanha kangas oli jo vuotanut vettä ja sisus piti kuivata ensin. Kontaktiliimalla (bostik) laitoin lisäpalat kiinni.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Liitetiedostot

• IMG_0288.JPG
    IMG_0288.JPG
    32,3 KB · Katselut: 601
  • IMG_0289.jpg
    IMG_0289.jpg
    24,8 KB · Katselut: 596
  • IMG_0290.JPG
    IMG_0290.JPG
    26 KB · Katselut: 597
  • IMG_0291.JPG
    IMG_0291.JPG
    23,8 KB · Katselut: 599
  • IMG_0303.JPG
    IMG_0303.JPG
    49,5 KB · Katselut: 598
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Liitetiedostot

• IMG_0306.JPG
    IMG_0306.JPG
    36 KB · Katselut: 603
  • IMG_0307.JPG
    IMG_0307.JPG
    37,2 KB · Katselut: 604
  • IMG_0308.JPG
    IMG_0308.JPG
    30,4 KB · Katselut: 604
  • IMG_0310.JPG
    IMG_0310.JPG
    37,3 KB · Katselut: 603
  • IMG_0312.jpg
    IMG_0312.jpg
    46,5 KB · Katselut: 602
turunsussu sanoi:
Entäs tämmöinen paikka?

http://www.ebay.co.uk/sch/firma_wij...orcycle_Parts_13&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562

viiskytä puntaa + postit ei mun mielestäni ole pahasti. Näyttäis että noilla on homma hallussa ja toiveita voi tilattaesaa esittää hyvinkin pitkälle. Ja kiinnitys vanhan nahan tilalle ei pitäisi olla kovin vaikeata, niittipyssyllä laittaa menemään,

Joo mä oon verhoillu noilla valmis päälysteillä useita satuloita. Just tolta tilasin viimeisimmän zrx.ään laatutyötä ja nopea toimitus. Kun vaan muistaa lähettää värit sähköpostilla perään 😳... yks huono puoli oli että lähettivät ups.illa.

Pikku vinkin poikanen vaahtomuovin ja limin muotoiluun, ison nauhahiomakone mitä sattuu duunista löytymään ja siihen karkea nauha, sitä vasten on todella näppärä hioa penkkia kun pitää kaksinkäsin penkistä kiinni.

Tuolta wijaliksesta tilailin itsekkin ja llatu näyttää aka hyvälle ja hinta on melkein ilmainen.
Värit saa valita mielensä mukaan. Toki niitä kyseltiin meóneen kertaan vielä s-postilla jälkikäteenkin.

Itselle tuli vaan väärä päällinen, niin odotellaan vaihtoa ei ainakaan kauhean nopeasti tunnu luonnistuvan...
No vielä on kesään aikaa. Tilauksesta meni n.1kk ennen kuin päällinen tuli ja nyt on mennyt jo pari viikkoa vaihtoa odotellessa.

Tilasin -99 vfr800fi päällisen niin ne laittoivat -02-09 mallin :-) Mutta hieno se oli.

Lidlistä saa nyt UHU spray-liimaa 3€ 200 ml purkki (halpa vai ei???) ja ainakin tuoteselosteen mukaan sopii vaahtomuoville ja toimii kontaktiliimana, eli kummallekin puolelle ja annetaan kuivua ja vasta sitten osat kiinni.

camshaft6 sanoi:
Pikku vinkin poikanen vaahtomuovin ja limin muotoiluun, ison nauhahiomakone mitä sattuu duunista löytymään ja siihen karkea nauha, sitä vasten on todella näppärä hioa penkkia kun pitää kaksinkäsin penkistä kiinni.
Karkea puuviila on myös aika hyvä. Eikä tuu niin helposti vahinkoja.

Olisiko viime aikojen suosituksia penkin verhoilulle eteläisessä suomessa? Kiinnostaisi hieman paremmin muotoiltu penkki jossa ei persaus puutuisi niin paljoa. Mahdollista geelin laittoa siis myös.

Back