• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Penkin pikalukot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
seattank2.jpg

Mistähän tollaset löytys sopuhintaan?

Itse tilasin aikanaan tuolta jenkeistä, mutta tosi iisi tehdä myös itse. Eli m6 rosteripultista kanta pois , pikku pyöristys ja reikä sokkaa varten johon tietenkin laitetaan vaijerin pätkä. Toimii "uuskoppaisessa" hyvin mutta vanhassa tosi hankala kun on niin syvässä montussa.

En nyt muista oliko Konthalla uus rsv, joten varmistetaan vielä että toimiiko noi myös uusissa, joihin ei esim AF1:llä ole ratkaisua?

Noin senttihän tossa pitää olla tilaa ylöspäin ja luulis että se myös uusissa on. Tilauseen lähtevät jos toimivat.

Mulla on 03. Siinä kahden prikan välissä on muoviputken pätkä. Sillä voi sitten määrittää kuinka pitkän ala tapista haluaa. Jos siltä tuntuu, niin voin käydä ne tapit mittaamassa.

Se tapin maksimi mitta on vähän yli 3cm prikkan kanssa. Tämä mitta on siihen lukitus kuulaan asti. Siinä prikassa on kumipehmuste alapuolella.

Ainoa huonopuoli on se, että penkki voi kadota varkaitten mukaan
sad_orig.gif

Se tapin maksimi mitta on vähän yli 3cm  prikkan kanssa. Tämä mitta on siihen lukitus kuulaan asti. Siinä prikassa on kumipehmuste alapuolella.

Ainoa huonopuoli on se, että penkki voi kadota varkaitten mukaan  
sad_orig.gif
Tuo penkkihän on selkeästi niin hyvä istua että kaikki taparikolliset haluavat sellaisen nojatuolinsa korvikkeeksi
tounge.gif

No juu. Täytyypä itekkin katsoa väsäilisikö.

Kiitos Pahkikselle nyt on lukot kiinni ja ihan kivasti näyttäis toimivan.

Ainakin tässä vanhemmassa millessä kiinnitys jää penkin alle piiloon, joten ohikulkija ei näe onko siellä kuuskulmiot vai pikalukot.

Tämmöiset on paljon paremmat linkki

ja toimii MOT
Vanhahko topikki mutta herätellään silti...

Löytyykö tommosia tai vastaavia Suomen maalta, tai onko uuskoppaseen Milleen löytyny muita vaihtoehtoja kuin tee-se-itse-sokkaviritelmä? Helpottais kummasti tankkilaukun irrottelua ja kiinnittelyä, kun ei tarttis joka kerta ruuvailla.

e: Oisko jollain kuvaa itsetehdyistä malleista paikallaan? En löytänyt 2mm pienempää sokkaa kauppoja kierrellessä, ja tuokin vaikutti liian isolta kun vertasin siihen kiinnitysruuvin syvennykseen. Jollakin holkkivirityksellä tietysti sais ylemmäks sen sokan paikan ilman että penkki on puoli-irtonaisena.

Nostellaas taas parin vuoden tauon jälkeen.

Alko penkin toisen kiinnitysruuvin vastakappale eli se kierreholkki tms. siellä rungon sisässä pyöriä ruuvin mukana eli irrottelujumppa tuli hieman hankalaks. Kaivelin kaapeista pari kesää vanhat tee-se-itse-pikalukkokötöstykset ja ongelmahan niissä on se että penkkiä ei saa ujutettua paikalleen jos tapit jättää sen verran pitkäksi että sokan sais suht vaivattomasti paikalleen, lyhyellä tapilla sokanreikä taas on hankalasti siellä poteron pohjalla.

Oisko jollain kuvia uuskoppasen toimivasta sovelluksesta? Tai ideoita millä jengat saa pysymään paikallaan, hirveesti ei taida porailuvaraa siinä takahäkin palkissa olla?

Back